חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

זנזיבר באוקטובר - מה צריך לדעת? האם זו עונה טובה, מזג אוויר, אטרקציות, טיולים, תפוסה, טיסות, מה לעשות

חודש אוקטובר הישראלי נחשב ברוב השנים ל"אחרי החגים". זוהי התקופה שבה כולם כבר חוזרים לשגרה שלהם, אחרי חופשת הקיץ והחגים הממושכים. עד החג הבא – חנוכה – עוד יש זמן. למרות זאת, ואולי דווקא בזכות זאת, הרבה אנשים בוחרים לטוס לחופשה בחו"ל דווקא בחודש זה. 

לעיתים יהיה מדובר על אנשים שמחפשים את התקופה השקטה יותר ואת הבידוד והפרטות, ולעיתים אלו יהיו אנשים המתקשים להיפרד מהחופש וההירגעות. לא משנה מאיזו סיבה החלטתם לטוס באוקטובר – זנזיבר היא היעד הנכון עבורכם.

זנזיבר מזג אוויר

זנזיבר באוקטובר

אוקטובר נחשב לחודש המעבר בין העונה היבשה לבין העונה הרטובה. למרות זאת, מספר ימי הגשם הממוצעים בחודש אוקטובר אינם רבים. על אף שזה פחות וודאי, רוב הסיכויים שלאורך כל החופשה שלכם תיהנו ממזג אוויר אידיאלי ללא טיפת גשם. 

גם אם ירד גשם, זכרו כי מדובר בגשם טרופי. הגשם לרוב לא יהיה ממושך, ולא יתלווה אליו גל קור. על אף שיש להתאים את הטיול ליום הגשום, בהחלט אין שום סיבה להיתקע במלון ולא לצאת ממנו עד שהגשם ייפסק.

מלבד הגשם, חודש אוקטובר הוא חודש חם מאוד בזנזיבר. בניגוד למזג האוויר בישראל, החודשים ספטמבר ואוקטובר בזנזיבר הם חמים יותר מהחודשים יולי ואוגוסט. הטמפרטורות עולות מעל 30 מעלות, והלחות עשויה להיות גבוהה. 

חשוב להצטייד במים קרירים בכל אחד מימי החופשה, להצטייד בשמשייה או בכובע רחב שוליים, ולהביא קרם הגנה טוב מפני השמש.

חשוב להדגיש כי חודש אוקטובר הוא עדיין לא חלק מהעונה הרטובה. למרות שיש סיכוי כלשהו לגשם, ממש לא מדובר על חודש שנחשב אוף-סיזן קלאסי בזנזיבר. 

למרות זאת, ההתחממות הגלובלית הופכת את חיזוי מזג האוויר באזור קו המשווה למורכב וקשה יותר, בעיקר בעונות המעבר. לכן, כדאי להביא ציוד שמתאים גם לימים גשומים – חולצות ארוכות וקלילות, למשל, שיכולות להיות נעימות יותר בימים גשומים.

מה אפשר לעשות בזנזיבר באוקטובר?

הכל! זנזיבר באוקטובר פתוחה לחלוטין. לא מדובר על העונה הרטובה עדיין, ולכן האטרקציות כולן עדיין פתוחות. יתרון משמעותי של חודש אוקטובר הוא היעדר העומס.

בחודש הזה יש מעט מאוד תיירים על האי. גם במדינות אחרות חודש אוקטובר איננו מתאפיין בחגים או חופשות. לכן, התיירים מכל רחבי העולם הם מועטים למדי.

היעדר העומס הופך את הביקור בזנזיבר בחודש אוקטובר לנפלא במיוחד. המלונות אינם עמוסים, המסעדות פתוחות ופנויות יחסית, והחופים אינם מתאפיינים בהמולה שאיננה נגמרת.

מי שמחפש בזנזיבר את השקט ואת השלווה שלו, כדאי לו מאוד להגיע לאי דווקא בחודש אוקטובר ולא בחודשים אחרים. החודש הזה מאפשר שילוב נהדר בין מזג האוויר הנעים והטוב לבין השקט והשלווה.

זמינות, טיסות, מלונות

כמו שאפשר להבין, בחודש אוקטובר המלונות בזנזיבר בהחלט לא נמצאים בתפוסה מלאה. המלונות השונים עדיין לא סגרו את שעריהם לקראת העונה הרטובה, אבל הם אינם מלאים כלל.

אין צורך להזמין מקום לינה זמן רב מראש – סביר מאוד להניח כי יהיה לכם מקום גם בהתראה קצרצרה ביותר, ובמחירים משתלמים מאוד.

בחודש אוקטובר, לעיתים כבר אין טיסות ישירות בין זנזיבר לישראל. כלומר, כדאי להגיע אל האי תצטרכו לקחת טיסת קונקשן.

אפשר לבחור בטיסה שנוחתת באחת ממדינות אפריקה הסמוכות לטנזניה, ומשם לקחת טסת המשך לזנזיבר. לחלופין, אפשר לקחת טיסה אל טנזניה עצמה, ומשם מעבורת (או טיסת פנים) לזנזיבר. 

אין צורך להזמין מקום טיסה זמן רב מראש. אם הספונטניות אפשרית מבחינתכם, אפשר לדחות את קניית הכרטיס עד שלב מאוחר יחסית.

עם זאת, כדאי לדעת שהרבה פעמים המחירים האטרקטיביים ביותר על הטיסות הם דווקא מחירים המוקדמים יותר. לעיתים, קנייה זמן רב מראש משתלמת אפילו יותר מקנייה ברגע האחרון, מעכשיו לעכשיו.

החופשה בזנזיבר במהלך אוקטובר היא כמובן חופשה משתלמת ביותר. בתקופה זו בה התיירים מעטים, כל בעלי העסקים מורידים את מחיריהם בניסיון למשוך אליהם את הקהל המצומצם.

מחירי הטיסה, המלונות ואפילו האטרקציות יכולים להיות נמוכים באופן משמעותי בהשוואה לשיא העונה.

שאלות נפוצות בנוגע לזנזיבר באוקטובר

בהחלט! חודש אוקטובר הוא חודש נפלא לטייל עם ילדים. הדבר נכון במיוחד אם הילדים אינם אוהבים רעש והמולה, ומוצאים את עצמם יותר במקומות שקטים ונעימים.

זנזיבר הוא אי קטן יחסית, ואין בו אזורי אקלים שונים ונבדלים. גם בחודש אוקטובר אפשר לטייל בכל רחבי האי, ללא כל חשש. השאלה העיקרית היא האם נושא הגאות והשפל חשובים לכם: אם כן, כדאי לבחור בחוף צפוני שלא מושפע מהגאות והשפל. אם לא, אפשר לבחור באזורים הדרום-מזרחיים המבודדים והפחות תיירותיים.

ביגוד קל, שמתאים למזג אוויר חם מאוד. בנוסף לכך, כדאי להביא גם כמה בגדים שמתאימים לימים גשומים, למקרה שיהיו כאלה.

3.7/5 - (4 votes)

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בזנזיבר מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על זנזיבר!

דילוג לתוכן