חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

היי כולם 🙂 מתרגשת לכתוב את פוסט סיכום ירח הדבש המדהים שהיה לנו בטנזניה-זנזיבר. אבל לפני זה אני רוצה להודות לקבוצה שהכווינה, ספקה טיפים, רעיונות ואנשים מקסימים שעזרו לנו מאוד! אז תודה רבה!
בפוסט אנסה לתת כמה שיותר טיפים ובלי לחפור יותר מידי..
קורונה – עשינו בדיקת קורונה בארץ לפני הטיסה וכשמגיעים עושים עוד אחת בשדה. היא עולה 50$ לאדם אם אני זוכרת נכון ועדיף למלא פרטים ולהדפיס לפני. בחזרה, הזמנו שירות בדיקה לנונגווי. זה עלה 120$ לאדם. אפשר גם ב80$ ולנסוע לסטון טאון, אבל עם המוניות זה היה יוצא אותו הדבר. כשנחתנו בארץ עשינו בדיקה במקום והיינו בבידוד שבוע. אבל עכשיו עם התקנות החדשות, מי שעושה חיסון שלישי לא צריך להיות בבידוד. חוץ מזה, לא מרגישים שם את הקורונה.. לא היינו עם מסיכות בכלל כל הטיול חוץ משדות התעופה.

טנזניה – ספארי

ביקשתי בוואטסאפ הצעות מחיר משלושה מדריכים עם המלצות (מהקבוצה). ג'וזף כתב לי ישר את המחיר המינימלי 1800$ ל5 ימים לזוג ואמר שהוא זה שמארגן את הקבוצה. אז המשכתי אתו.. המחיר כלל גם נסיעה משדה התעופה של קלימנג'רו עד לארושה +לילה ראשון בגסט האוס Raha Leo Inn (20$ ללילה למי שמעוניין לחזור לשם אחרי הספארי, לדעתי אפשר להוריד במחיר.. אנחנו לא ניסינו). בגסטהאוס לא היו תמיד מים חמים ו/או זרם נורמלי, אז נאלצנו להתקלח ב Hot Bucket. חוץ מזה צוות חמוד וארוחת בוקר סבבה.
ג'וזף- 255784144145+
לספארי לקח אותנו עבדול התותח!! גבר צנוע, חכם מאוד, סבלני, אדיב, דואג, מקצועי, מרגיע, מצחיק וזורם. ענה על כול השאלות שלנו שוב ושוב גם אם חזרנו על עצמנו ולא זכרנו את התשובות חחח. אפשר ועדיף לדבר אתו ישירות לכל הארגון. אנחנו עברנו אליו אחר כך בכול מה שקשור לנסיעות ואטרקציות בסביבה. הוא עכשיו מתחיל את דרכו כעצמאי אז המחירים יהיו בהתאם והוא ייתן את כול כולו! מומלץ!!
עבדול- 255754945069+
הצטרפו אלינו רק שני קתלונים (מספרד). זו פעם ראשונה שטיילתי עם "זרים" ואני חייבת להודות שהיה מגניבבבבב ממש!! הם היו מצחיקים, זורמים ובדיוק בראש שלנו. למרות שלרוב אני נשאבת בטיולים לישראלידה, אני ממליצה לנסות להתערבב- לנו הערבוב היה מוצלח מאוד!
הטבח היה בנסון- וואוו!! הופתעתי לטובה מממש!! לא חשבתי שאוהב את האוכל אבל האמת שהיה פשוט מושלם! לרוב היה אוכל חם, מגוון, מיוחד וטעים!
היינו בספארי 5 ימים וישנו באוהלים (האוהלים היו בסדר גמור, עם מזרונים ולפעמים גם כריות, חוויה מגניבה לדעתי. באחד הלילות שמענו אריה שואג שהיה כנראה פחות מ5 ק"מ מאתנו)
יום בטרנגירי
3 בסרנגטי
יום במכתש קונגו
היינו אמורים להיות גם באגם מנירה ולהמשיך לצפון לראות את הנדידה. אבל לפי מה שאמרו לעבדול (המדריכים הטנזנים מחליפים ביניהם מידע על איפה החיות כל הזמן) בעלי החיים כבר עזבו את האגם ועם החישוב של הזמנים לא היה שווה לרדוף אחרי הנדידה לצפון. אני לא באמת יודעת מה היה קורה אם היינו מתעקשים להמשיך בתכנית המקורית, אנחנו בחרנו להאמין להם ולמרות שלא ראינו את הקרנף- ראינו את כול שאר החיות וממש מקרוב, אפילו נמר צד ואוכל ארנב- אז לא התאכזבנו.
ביקור בשבט מסאי- למרות שלא תכננו מראש ביקור עם הספארי, ביקשנו מעבדול שיעצור לנו באחד הימים לביקור בשבט מסאי. זאת הייתה חוויה מגניבה מאוד לדעתי, חברי אמרו שזה נורא תיירותי. יש בזה משהו, אבל זה עדין נחמד. רקדנו אתם, ראינו את הבתים שלהם מבפנים, ביקרנו ב"בית הספר" שלהם וקנינו מהם דברים. קחו בחשבון שהם מוכרים נורראאא ביוקר! לא היינו מודעים למחירים בשוק ויצא שקנינו ב40$ מה שיכולנו לקנות ב10$.
טיפים לספארי-
1. זמן- לעומת הפוסטים שקראתי, הטנזנים עומדים בזמנים יחסית. וגם אם היה פנצ'ר בגלגל או איחור אחר (לא רק מצד הצוות אלא גם מצדנו- התיירים) אני ממליצה לקחת את הכול בקלות וליהנות מהחוויה הכוללת ולא רק מהאובססיה שלראות את כול 5 הגדולים וכדומה.
2. משקפת ומצלמה- במקרה יצא שאנחנו הבאנו 2 משקפות טובות והקתלונים מצלמה אחת איכותית. את רוב החיות הצלחנו לצלם גם בניידים אבל נחמד שיהיה גם מצלמה איכותית לתפוס חיות יותר רחוקות בבירור. גם המשקפות היו נכס, בזכותן הצלחנו לאתר חיות ולראות מרחוק. לדעתי מומלץ מאוד.
3. בגדים חמים- חשוב להביא בגדים חמים לספארי וגם בכלל לארושה. ביום נעים בלילה קריר. אני הבאתי מלא בגדים קצרים לזנזיבר והייתי צריכה ללבוש שוב ושוב ושוב את אותם בגדים חמים והתבאסתי.
4. חיסונים וכדורים- בסוף יצא שלא עשינו שום חיסון ולא לקחנו אף כדור והכול היה בסדר גמור! התמרחנו בנוזל נגד יתושים וזהו.. אבל לא לוקחת אחריות על אף אחד 🙂 חח
חזרה מהספארי-
אכלנו ב Khan's Barbeque מסעדה עם ברביקיו נחמדה (אנחנו הזמנו את המיקס ברביקיו כדי לטעום מהכול- עוף, בקר וכבש, וקיבלנו מנה ראשונה סמוסה, סלטים, צ'יפס וקינוח, היה טעים מאוד ומשביע!). בגלל שאנחנו לא אכלנים השארנו הרבה והצוות הציע לתת את השאריות לאנשים רעבים. שמחנו והתרגשנו מאוד מההצעה!
תה ג'ינג'ר בארושה עצרנו לשתות בדוכן קפה-תה מקומי. הזמנו תה ו-וואוו!!! תה עם ג'ינג'ר, סוכר ותמצית ווניל. הג'ינג'ר שם חזק ממממש ועם כול שלוק אתה בוער ומרגיש שהרגת את כול החיידקים בגוף! המשכנו כל פעם לחפש את התה הזה בכול טנזניה-זנזיבר ואפילו קנינו את הג'ינג'ר ותמצית הווניל שלהם שיהיה לנו גם בבית. מומלץ!!
יום למחרת נסענו דרך עבדול למפלי מים, מעיינות החמים, ולבית יתומים.
המפלים– נחמד.. המעיינות החמים Hot Spring Moshi היו מדהימים, מים טהורים ונעימים, דגים שאוכלים עור מת (פדיקור), אוכל טעים ואווירה כיפית- אל תפספסו!!
בהמשך הלכנו לבית יתומים.
בית יתומים Msamaria וואוו- מומלץ מאודדד! לא היה מתוכנן בכלל, בזכות הקתלונים (מהסאפרי..) הגענו לשם ואני כול כך שמחה שזה יצא לפועל. הגענו לבית יתומים דרך Eva Simon שהיא מנהלת המתנדבים במקום. ישר כשהגענו כול הילדים קפצו עלינו! במשך כמה שעות שחקנו, רקדנו, שרנו, למדנו אותם ולמדנו מהם, חיבקנו ואהבנו אותם! הם כל כך צמאים לאהבה ולתשומת לב! באופן כללי ההתנדבות במקום היא מינימום שבועיים- שלושה שבועות (אם אני זוכרת נכון) בגלל הסיבות הרגשיות – טיפוליות של ההיקשרות המובנת מאליהן. חוויה מרגשת מאוד! היה לנו מאוד קשה לעזוב. בסוף תרמנו להם קצת כסף. אווה מכירה את המתנדבים ועוזרת להם למצוא במה הם מעוניינים לעזור. אפשר גם לבשל, לבנות, ללמד ועוד.. אני חושבת שזו חוויה משמעותית כול כל ובלתי רגילה. לפי מה שהבנתי עולה למתנדב כ20$ ליום על מקום לישון ואוכל. באופן כללי- מי שמגיע לבתי יתומים כדאי להביא משחקים, דפי צביעה, צבעים כי הכול שם נורא דל והם רק מחפשים חוברות וספרים ללמוד ולקרוא בהם.
אווה- 255717022677+

זנזיבר

נחתנו בסטון טאון
בבית מלון Spice Palace Hotelקישור לדף המלון שהזמנו ב 120$דרך בוקינג. מלון יפייפה, צוות מקסים, חדרים מפנקים וארוחת בוקר טעימה ומגוונת! כתבנו להם שאנחנו מגיעים לירח דבש והם קישטו לנו ממש יפה את המיטה! חמודים ממש!! מיקום מעולה! לדעתנו המחיר היה גבוה מידי אז עברנו למלון אחר של אותם בעלים Antonio Garden Hotel שם שילמנו 90$ לאותם התנאים בערך.
ביום טיילנו בשוק של העיר. מי שרוצה לקנות תבלינים- בסטון טאון הרבה יותר זול, בסיור של התבלינים יקר מאוד (הם אומרים שזה יותר טרי, אך לדעתנו הטריות לא הייתה כה משמעותית).
בלילה אכלנו בשוק האוכל הלילי- היה כיףףף!! מומלץ לאכול את השווארמה, הפיצה הזנזיברית ואת המרק פלאפל המדהים שלהם!
סגרנו את הסיורים "אי האסירים" Changu ו"האי הנעלם nekopenda "דרך המלון ב- 90$ ומבחינת הדרכה היה צולע ושכונה במיוחד (הצמידו לנו מקומית שידעה קצת אנגלית ותו לא.. אז ניסינו להקשיב למדריכים האחרים והיה ממש מצחיק אז לא נורא).
אי האסירים- נחמד לראות צבי ענק ולהאכיל אותם.
האי הנעלם- היה מגניב ביותר! המלווים פותחים קנטה, חותכים פירות ומכינים ברביקיו עם מלא פירות ים. חוף מהממם! נהננו מאוד! תביאו קרם הגנה כי נשרפים מהר!!
יום למחרת נסענו לנונגווי Nungwi ועל הדרך עצרנו לסיור תבלינים (החוות נמצאות בדרך לצפון)
סיור תבלינים- היה מהממם!! המדריך ראשיד והמלווה היו מתוקים ומצחיקים מאוד! מטיילים, שואלים חידות, שרים, מכינים לכם קישוטים מהעצים, טועמים מכול התבלינים ולומדים איך גדל כל אחד מהם. חוויה מגניבה! מומלץ!
ראשיד- 255777937744+
הגענו לנונגווי שבצפון האי למלון Amaan Beach Bungalows – קישור לדף המלון! שילמנו 90$ דרך בוקינג. מלון נחמד עם בריכה. אבל אחרי סיבוב בכפר הגענו לZava קיבל אותנו שאפי בחיוך מקסים ובזרועות פתוחות וישר התאהבנו!! המקום המושלם! קרוב ממממש לים, עם חוף מהטובים שראינו באזור, מסעדה טעימה, ארוחת בוקר מגוונת (מיץ טבעי, קפה, צלחת פירות+בחירה של ארוחת בוקר), חדרים מהממים, מרפסת שמש בכול חדר, ערסלים, מיטות חוף לאורחי המלון, מים חמים! זרם חזק! מנקים את החדר פעמיים ביום! וכל זה בין 55-80$ (ההפרשים גדולים כי תלוי כמה זמן נשארים). אנחנו תכננו להישאר 4 ימים ולעבור לדרום- מזרח האי, אבל היה לנו כזה מושלם שהחלטנו להישאר עוד 4 ימים ולוותר לגמרי על דרום-מזרח האי.
שאפי 255712132981+
טיפים כלליים
• כסף- בזנזיבר- להוציא כמה שיותר כסף בסטון טאון. מי שמגיע לנונגווי העמלה גבוהה והATM היחיד נמצא חצי שעה הליכה.
• מי שאוהב להתרגש מהדברים הקטנים- לכל מקום שהגענו אמרנו שזה הhoney moon שלנו וקישטו לנו את המיטה
• התמקחויות- כפי שכתוב לאורך כול הפוסטים בקבוצה= אפשר וכדאי להתמקח על הכול.. בעלי הוא מהמתמקחים החריפים אבל לפעמים זה פשוט מעייף. בדיעבד, לדעתי, עדיף אולי "להיכנע" לסוחרים ברחוב, קצת להתמקח ולהשיג את האטרקציה הטובה ביותר בפחות כסף. אנחנו נגשנו ישירות לאנשי המלון כי הדפנו מעלינו כול הזמן את הסוחרים, אבל אולי זה לא היה חכם.
• לא לקנות /לא לשים בתיק יד מוצרים שנחשבים "אוצר לאומי"– אנחנו קנינו צדפות גדולות להגשה (ואנשים אחרים קנו אבנים יפות) והחרימו לנו אותם לפני הטיסה.
• לינה- חוץ מהסאפרי שסגרנו בארץ, סגרנו הכול שם. את הלילה הראשון בכל מקום סגרנו בBooking ואחר כך הסתובבנו למצוא את המקום המתאים לנו ביותר ולהתמקח.
• טיסות פנימיות– עדיף לסגור שם וכמה שיותר מהר (אנחנו עשינו סים מקומי בגרושים).
כסף
היינו 20 יום ובזבזנו 27,000 ₪ כולל הכל רוב הכסף הלך על טיסות ומלונות אז הגיוני שיצא לכם כמעט כפול. בנונגווי המסעדות נורא יקרות יחסית, אבל אם משתדלים לאכול במסעדות פועלים אפשר לחסוך קצת. טסנו עם "אתיופיה איירליין" והיה בסדר גמור. בדיקת קורונה בהלוך עשינו בשדה התעופה ובחזור ביקשנו מאיש הקבלה במלון לעזור לנו והזמנו את הבדיקה אלינו למלון.
מקווה שעזרתי 🙂
המידע מאת המטיילת Maayan Gelem Noy
אהבת? דרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בזנזיבר מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על זנזיבר!