חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

ספארי בטנזניה ולסיום זנזיבר - איך לשלב את הספארי בטנזניה עם זנזיבר?

כשחושבים על החופשה המושלמת, שני דברים עיקריים עולים לראש: מצד אחד, כולנו רוצים שקט, שלווה, קצת מנוחה והנאות פשוטות. אוכל, ים, בטן-גב ופשוט כייף. מצד שני, כולנו רוצים חוויות. לראות תצפית מדהימה, ללטף אריה, לעמוד על קצה צוק עם נוף מדהים לעמק פורה. הבעיה היא ששני הטיולים הללו לא יכולים לבוא ביחד. נכון? לא נכון! הטיול בזנזיבר שבאפריקה עונה בדיוק על שני הצרכים הכאילו "מנוגדים" האלו.

ספארי של חוויות

זנזיבר שוכנת בתוך מדינת טנזניה (מעט מזרחית ממנה, אבל בהחלט כחלק מהמדינה הזו) שבאפריקה. בשל מיקומי והשייכות שלה, אפשר בקלות לשלב בין חופשה חלומית בתחומה לבין טיול ספארי פראי ומרשים.

טנזניה היא מדינה שבורכה בהרבה מאוד אזורי מחייה שונים, המושכים אליהם בעלי חיים מסוגים שונים. בניגוד למדינות מערביות יותר, המוכרות לנו, באפריקה בהחלט אפשר ללכת ביער ולהיתקל פתאום בפיל. אם אצלנו הבדיחה הידועה היא שהחוק אוסר על הבאת דובים לשפת הים, באפריקה – באמת יש צורך בחוק מסוג זה.

באפריקה קיימים מספר שמורות טבע מדהימות ופארק לאומיים, שכמעט בכולם ניתן להגיע לסיורי ספארי. בחלק מהפארקים הללו ניתן לצאת בעיקר לטיולים רכובים ברכבי שטח. הרכבים הללו מאפשרים הנאה ומגע כמעט ישיר עם הטבע, לצד שמירה על בטיחות מרבית (בסופו של דבר, בכל זאת חיים בשטחים הללו בעלי חיים טורפים שאיש איננו רוצה להיתקל בהם ללא הגנה). בפארקים אחרים, כמו סלוס, ניתן לצאת גם לסיורים רגליים בהדרכה של מדריך מומחה ומקצועי.

טיולי הספארי הללו יכולים לספק חוויות מדהימות, שבהחלט לא ניתן לחוות בשום מקום אחר. מלבד אפריקה, אין עוד יבשת בה ניתן לחוות את הטבע באופן כל כך ישיר ופראי. אירופה, אמריקה ואסיה פשוט אינן מציעות חוויות מסוג זה לתיירים המבקרים בהן. בהדרכה של מדריך מקומי ומיומן, ניתן לראות מגוון עצום של בעלי חיים מדהימים: פילים, ג'ירפות, זברות, נמרים, אריות, צ'יטות, גנו, באפלו, היפופוטמים, תנינים ועוד.

אזורי מחיה שונים ומשונים

אזורי הספארי של אפריקה הם מגוונים ביותר. על אף שאפריקה מעלה בכולנו בעיקר אסוציאציות של מדבר צחיח, בפועל – המציאות שונה לחלוטין. בשטחי הפארקים של טנזניה אפשר למצוא הרים מושלגים (קילימנג'רו), נהרות שוצפים, ביצות, חופי ים מיוערים (דבר נדיר ביותר, שכמעט ואין כמוהו בעולם), יערות ושטחי סוואנה. כל מה שצריך לעשות הוא לבחון את הפארקים הקיימים, בהם ניתן לצאת לסיורי ספארי, ולבחור מבינם את האזור המרתק ביותר עבורכם.

ברוב המקרים, כדאי להקדיש לטיול הספארי בין יומיים למספר ימים. הגעה ליום אחד היא בבחינת בזבוז. מאחר ומדובר בשטחים טבעיים ופראיים, הם אינן יכולים לשכון בקרבת עיר בה חיים בני אדם. הרעש של בני האדם יפריע לחי, והטורפים השונים עלולים לסכן את בני האדם. לכן, ההגעה לפארקים היא ממושכת ברוב המקרים, וכוללת נסיעה ארוכה או טיסה. לכן, מומלץ להגיע לטיול הספארי של יומיים לכל הפחות. ניתן להאריך את הטיול למספר הימים הרצוי.

אחרי החוויות – מנוחה מושלמת בזנזיבר

לאחר שצברתם כל כך הרבה חוויות, הגיע הזמן לנוח מעט. הטיולים האינטנסיביים, החום הקופח, האוכל המאולתר (שהוא אולי טעים, אבל הוא לרוב לא ברמה של מסעדה) וההשכמות המוקדמות בבקרים – מכל אלה צריך קצת להתרענן לפני שחוזרים לשגרת החיים בישראל.

זהו בדיוק הזמן לשלב את הביקור באי הקסום זנזיבר. ההגעה מהספארי אל האי היא קלה ביותר – ניתן פשוט להגיע בטיסה, משדה התעופה הקרוב לספארי בו בחרתם הישר אל שדה התעופה של האי.

בזנזיבר, ניתן להתפנק כמו שצריך במלון איכותי ויוקרתי. כאן, אפשר ליהנות מאוכל אפריקאי מסורתי ומקומי – אבל בהחלט כן ברמה של מסעדה, ולא רק מידי הטבח המקומי ששכרתם את שירותיו בספארי. החול החם מאפשר לגוף לנוח בתפאורה נהדרת של ים כחול. אחרי ימים ברכב השטח הצפוף והמטרטר, אין דבר נהדר יותר מטבילה צוננת ושחיית שנורקלינג – לצד דולפינים, או בלעדיהם.

השילוב בין החוויה האותנטית של אפריקה לבין הקסם והשלווה של זנזיבר הוא שילוב נהדר. אין עוד הרבה מקומות בעולם המאפשרים שילוב מסוג זה, בין סוגי נופשים כל כך שונים, שנראים במבט ראשון מנוגדים.

שאלות ותשובות בנושא הספארי בטנזניה - זנזיבר

אפשר לשלב בין טיול הספארי לבין הביקור בזנזיבר בכל הרכב. זוג בטיול רומנטי, משפחה עם ילדים (גם קטנים), חברים או חברות, ואפילו טיול פנסיונרים. ככל הנראה, טיול משפחתי עם ילדים קטנים לא יכלול טיפוס לראש הר הקילימנג'רו, אבל הוא בהחלט יכול לכלול ביקור לפארק סלוס.

קיימות בזנזיבר שמורות טבע רבות. למשל, פארק סלוס, פארק טרנגירי, פארק קילימנג'רו ואחרים. כדאי לבצע סקירה קצרה של הפארקים הקיימים, ולהחליט לפי תנאי השטח שלהם והחוויות הקיימות בהם.

בהחלט לא. בפארקים מסוימים ניתן לצאת לטיולים רגליים – טיולי יום או לילה – ובאחרים, אפשר אפילו לצאת לטיסה בכדור פורח.

5/5 - (1 vote)

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בזנזיבר מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על זנזיבר!