חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

זנזיבר ביוני - מה צריך לדעת? מזג אוויר, אטרקציות, טיולים, תפוסה, טיסות, מה לעשות

עבור הישראלים, יוני הוא זמן אידיאלי לטוס לחו"ל. זוהי תחילת הקיץ, וכבר נהוג ומקובל לקחת חופשות. עם זאת, החופש הגדול עדיין לא התחיל, וההמונים עדיין לא צובאים על נתב"ג.

רבים מאוד בוחרים לטוס כשמירב הישראלים עדיין נותרים בארץ – ובכך יכולים ליהנות בחו"ל מבלי לשמוע את השפה העברית בכל פינה.

הטיסה לזנזיבר בחודש יוני מצריכה אמנם היערכות מראש, אבל היא יכולה להתגלות כחופשה מושלמת ומהנה במיוחד.

זנזיבר ביוני

 יוני בזנזיבר הוא מעין תקופת מעבר, במובן מסוים. בזנזיבר אין בדיוק עונות של חורף וקיץ, כך שאי אפשר לקבוע שמדובר בתקופת האביב. במקום העונות שאנחנו רגילים אליהן, זנזיבר מתאפיינת בשתי עונות רטובות ובשתי עונות יבשות.

שיא הגשם הוא בחודש מאי, שמתאפיין בהכי הרבה ימים גשומים. חודש יוני הוא למעשה החודש הראשון של העונה היבשה הארוכה. ימי הגשם בו מועטים משמעותית, וסביר מאוד שברוב רובה של החופשה אף ענן לא יעיב על היום שתכננתם. מבחינת מזג אוויר, יוני הוא חודש נפלא לטיול בזנזיבר.

עם זאת, אין לשכוח כי יוני הוא החודש הפותח את עונת התיירות בזנזיבר. בחודש מאי רבות מהאטרקציות סגורות. בתי המלון סוגרים את שעריהם, והמסעדות לא נערכות לקבלת אורחים רבים. בחודש יוני, התיירים עדיין לא מגיעים בהמוניהם לזנזיבר – וחלק מהאטרקציות מנצלות את החודש הזה על מנת להיערך כראוי לעונה העמוסה.

כלומר, על אף שמזג האוויר מאפשר זאת, לא כל מקומות הבילוי והפנאי יהיו פתוחים. כדאי לבדוק מראש, לפני החופשה, לגבי אטרקציות ספציפיות שמעניינות אתכם במיוחד, כדי לא להגיע לחינם.

העונה האידיאלית לצלילה

 יוני בזנזיבר ידוע בתור העונה הטובה ביותר לצלילה. זנזיבר היא אי המוקף כמעט כולו אלמוגים. החיים הימיים סביבו מהממים ועוצרי נשימה. המים הרדודים והחמימים מהווים בית גידול למגוון עצום ולעושר מטורף של דגים צבעוניים, דולפינים, כרישים (ידידותיים ולא מסוכנים!), צלופחים, צבים ועוד. כל הצבעים וכל החיות הזאת משתלבים יחד ויוצרים כולם את אתרי הצלילה מהיפים ומרשימים בעולם.

יוני הוא החודש הטוב ביותר להתפעל וליהנות מכל היופי הזה. בעונה הזו הזרמים הם הטובים והנוחים ביותר, ואינם "מעיפים" את הצוללים בעוצמה וסוחפים אותם. יתר על כן, זוהי העונה בה הדגים השונים מגיעים בהמוניהם אל אתרי הצלילה, מתרבים ומשגשגים שם. עבור הצוללנים, אין ספק כי הבחירה לטוס לזנזיבר ביוני היא הבחירה הנכונה והטובה ביותר.

גם אם אינכם צוללים, כדאי מאוד לנצל את החופשה האביבית שלכם לטיולי שנורקלינג. בעזרת משקפת פשוטה אפשר לגלות מראות מרהיבים בעולם התת-ימי, שנמצא כל כך קרוב אלינו. ניתן לצאת לשחייה קצרה מהחוף הקרוב אליכם, או לבחור בסיור מושט. בעזרת הסירה אפשר להגיע לאזורי מחייה פוריים במיוחד של דגים או אלמוגים, וליהנות שם ממראות מרהיבים אפילו יותר. אחרי הכל, הדגים נוטים להתרחק מעט מאזורי החוף, ומבני האדם שבדרך כלל שוהים בהם בהמוניהם.

טיסות, מלונות ואטרקציות ביוני

 כאמור, מבחינת מזג האוויר, חודש יוני בזנזיבר מאפשר כמעט את הכל. הימים הגשומים בחודש זה מועטים מאוד, כך שניתן לתכנן לכל יום אטרקציות שלא בהכרח מתקיימות בחלל סגור או מקורה. עם זאת, חשוב לוודא מראש איזה אטרקציות פתוחות לקהל ואיזה סגורות.

זנזיבר איננה עמוסה תיירים כלל ביוני. לכן, זמינות המלונות, המסעדות והאטרקציות צפויה להיות גבוהה. אין צורך להזמין מקום לינה זמן רב מראש – החדרים לא צפויים להיתפס. הטיסות לזנזיבר מתקיימות במהלך יוני וקל יחסית לתפוס בהן מקום טוב ובמחיר משתלם – אולם הן אינן תדירות. כדאי לתכנן את זמני הטיסה מראש, מאחר והטיסות לא יוצאות בכל יום, ולעיתים אינן יוצאות בשעות נוחות.

בחודש יוני, חלק מהמלונות עדיין סגורים לקהל. המלונות שסגרו את שעריהם בחודש מאי לא בהכרח פתחו כבר ליוני. לחלקם, פשוט לא משתלם לפתוח בחודש זה. על אף שהמבחר הצטמצם מעט, אין כל בעיה למצוא מקום לינה פנוי וטוב גם בחודש זה. המלונות הפתוחים אינם מועטים ביותר, והתפוסה בהם נמוכה מספיק על מנת שכל אחד יוכל למצוא מקום לינה הולם ומתאים.

שאלות נפוצות בנוגע לזנזיבר ביוני

המחירים אמנם לא יהיו מחירי רצפה כמו במהלך חודש מאי, אבל הם צפויים להיות נמוכים באופן משמעותי מהמחירים האופייניים לחודש אוגוסט למשל. על אף שמדובר בתחילת עונת התיירות, מיעוט התיירים מבטיח כי תקבלו מחיר משתלם במיוחד במהלך החופשה.

תמיד יש סיכוי. יוני הוא אמנם תחילת העונה היבשה, אבל האקלים טרופי – מזג האוויר אף פעם איננו יציב לגמרי. כמו שאצלנו ניתן למצוא גשמים בחודשים מרץ ואפריל, כך ניתן גם להיתקל בגשם בחודש יוני בזנזיבר. עם זאת, יש מעט מאוד ימים גשומים בחודש זה.

בגדים קיציים וקלילים. בזנזיבר חם, ולא צפוי להיות רטוב.

5/5 - (1 vote)

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בזנזיבר מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על זנזיבר!