חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

זנזיבר הוא כידוע אי מושלם לחופשה, זוגית, משפחתית או בהרכב של חברים. האי המקסים הזה, השוכן לחופי טנזניה שבאפריקה, מציע למבקרים בו שפע של כל טוב: עצי דקל, שמש חמימה, אלמוגים ודגים, ים כחול וחול לבן. עבור חלק מהמבקרים, יש גם קולינריה אפריקאית אותנטית וטעימה – אבל לא עבור כולם. מטיילים ישראלים רבים הם שומרי כשרות, בין אם הם דתיים, מסורתיים או אפילו חילונים המשמרים את מנהגי הבית שלהם. גם עבורם, זנזיבר יכולה להיות יעד נפלא לטיול – שגם הוא טעים ומשביע במיוחד.

זנזיבר – אי של שקט, קסם ויופי וגם כשרות

זנזיבר הפכה בשנים האחרונות ליעד פופולרי במיוחד עבור חופשות חלומיות. מי שמחפש את התרבות האירופאית ככל הנראה לא יגיע הנה, אבל השאר – בהחלט מגיעים לזנזיבר בהמוניהם. האי המקסים הזה מציע למבקרים בו את כל מה שצריך לחופשה מרעננת וחלומית. ניתן ליהנות כאן מחופשה שהיא כל כולה מתחת לפני הים – בצלילות ושנורקלים, עם האלמוגים, הדגים, הדולפינים והכרישים הידידותיים הנמצאים כאן. אפשר לבחור בחופשה מפנקת במיוחד של בתי מלון יוקרתיים ואיכותיים, אשר מספקים לאורחיהם את כל מה שאפשר לבקש. אפשר ליהנות מהחופים הקסומים, מהטבע והחי הנהדרים של האי, מחוות התבלינים רחבות הידיים בעלות הריחות המשכרים, ועוד ועוד.

מטיילים שומרי כשרות עלולים לראות בזנזיבר יעד בעייתי. האי הקטן הזה לא מכיל סופרמרקטים, ולא ניתן למצוא בו מדף "Kosher" כמו ביעדים אחרים. בהתייעצות עם מטיילים ישראלים שכבר היו בזנזיבר – שאינם שומרי כשרות – ככל הנראה התשובות יהיו "אין שם שום דבר כשר", או "פשוט תבחרו יעד אחר". אבל בפועל, אין כל קושי לארגן חופשה כשרה – אפילו למהדרין – באי המקסים הזה, ואין כל סיבה ששומרי הכשרות יוותרו על כל הפלאים היפים הללו. קיימות מגוון אפשרויות להתארגנות עבור חופשה כשרה וחלומית.

לינה בדירת אירוח

הדמיון של זנזיבר, ושל זוג מאושר יושב על החוף היפה ומהקסים – נהרס מהר מאוד אם תוקעים ביד של בני הזוג מנה חמה. אוכל מוכן ואינסטנט כמו מרקים, מנות חמות או פירה הוא אולי משביע ו"סוגר את הפינה", אבל טעים הוא בהחלט לא. לחופשה נהדרת, כשכל התפאורה מסביב מושלמת – הוא בהחלט לא האפשרות הנכונה. אפשר להביא מנה חמה אחת או שתיים, בעיקר אם יש ילדים (או חיבה מוגזמת למנות חמות), אבל בהחלט אין כל צורך לאכול רק שימורים ומנות מוכנות לאורך כל החופשה.

אפשר (וכדאי), למשל, לבחור ללון בדירת אירוח. דירת אירוח או מלון דירות לרוב מחזיקים ברשותם מטבח בסיסי, וניתן לבשל או לאפות בהם. אם מביאים מהבית מצרכים בסיסיים (שמן זית לתיבול, מעט רוטב סויה, תבלינים אהובים במיוחד בצנצנות זעירות), אין כל בעיה לקנות מוצרים כשרים כמו ירקות ופירות טריים, ביצים, אטריות ביצים וכו' – ופשוט להכין את האוכל לבד. ארוחת בוקר וערב דשנות ומבושלות לצד ארוחות צהריים מבוססות סנדוויצ'ים מושקעים הן פתרון נהדר לטיול.

בית חב"ד זנזיבר

בעקבות הקורונה בית חב"ד בזנזיבר לא פועל במתכונת רגילה.
בארושה (טנזניה) יש בית חבד שהרב פתח באופן קבוע.
כרגע בזנזיבר בית חב"ד נפתח רק בתקופות החגים שמגיעים הרבה ישראלים.

אפשרות פשוטה יותר – ומתאימה יותר למי שאינו מעוניין לבשל – היא היעזרות בשירותים של בית חב"ד. בית החב"ד של זנזיבר ממוקדם בצפון האי, בכפר נונגווי המתויר והאהוב. בית חב"ד מחזיק ברשותו מסעדה, ועורך סעודות שבת וחג (למקרה שהחופשה שלכם מתארכת ליותר משבוע). נוסף על כך, יש לבית חב"ד אפשרות למשלוחי אוכל לכל רחבי זנזיבר, בתיאום מראש – מה שיכול להקל על החופשה, במיוחד אם לנים במקום בו יש מקרר גדול.

מלון בוטיק בבעלות ישראלית - מלון סופיה בזנזיבר

האפשרות המפנקת ביותר לטיול שיכול להיות כשר בזנזיבר. המלון Sofia Sea View הוא מלון בבעלות ישראלית, קטן ובוטיקי. יש בו שני חדרי אירוח בלבד – כלומר, בעונה המתוירת יש בו מקום רק לשתי משפחות  וניתן להתארח בו גם על בסיס הכל כלול. נוסף על כך, המלון מציע לאורחיו בריכה חיצונית ופתוחה, בר, פרטיות מוחלטת ואירוח ברמה גבוהה במיוחד. המלון ממוקם באזור הצפון-מזרחי של זנזיבר, מעט מרוחק מהכפר נונגווי וחופיו היפים אולם לא מרוחק ביותר. לחדרי האירוח יש גישה ישירה לחוף, מה שהופך את השהייה בהם למושלמת במיוחד.

Booking.com

שאלות נפוצות בנוגע לטיול כשר בזנזיבר

בהחלט לא. קיימות מגוון אפשרויות – מאפשרות המצריכה יותר התארגנות ומאמץ מצד המטיילים (הכנה עצמית) ועד לאפשרות של מלון הכל-כלול כשר עם אוכל משובח וטעים במיוחד.

למלון אין תעודת כשרות, בעיקר מאחר והוא איננו ממוקם בישראל, ובזנזיבר לא פועלת רבנות המנפיקה תעודות כשרות.

על כל שאלה הנוגעת לבית חב"ד, מומלץ ליצור עמם קשר ישירות ולשאול אותם. בתי חב"ד בכל העולם מאפשרים למטיילים להתארח בסעודות שבת, סעודות חג וליהנות ממסעדה כשרה. בבית חב"ד זנזיבר, יש גם אפשרות למשלוחי אוכל לכל רחבי האי, וניתן להיעזר במשלוחים אלה על מנת להתארגן לטיול כשר.

Near green hose Zanzibar nongweii, Nungwi, Tanzania
4.9/5 - (7 votes)

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בזנזיבר מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על זנזיבר!