חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

אסור להכניס פלסטיק לזנזיבר (טנזניה) - מה כן מותר לקחת ומה לא? מה החוקים?

טנזניה היא מדינת ספארי מדהימה מלאה בחיות בר הרי ענק מרשימים גמו לדוגמא הר קילימנג'רו, הסרנגטי הסוואנה העצומה וכמובן אנשים ידידותיים שיודעים לעשות קבלת פנים לתיירים שמגיעים למדינה.

טיול בזנזיבר מעניק לכם את האפשרות לראות חיות בר באזור המחייה הטבעי שלהם, מדובר על בעלי חיים שרוב הסיכויים שלא יצא לכם לראות בהרבה מקומות בעולם, התפיסה הזאת של לשמור ולשמר את הטבע כמה שרק אפשר הביאה את ממשלת טנזניה להחליט החלטה לא פשוטה, להגביל הכנסה של פלסטיק לזנזיבר.

זוהי החלטה שהפכה לחוק פעיל כבר ביוני אלפיים ותשע עשרה, זוהי בהחלט החלטה אמיצה מאוד כאשר המטרה היא לנקות את המדינה מפלסטיקים שמזהים את הטבע בצורה בלתי הפיכה.

בקצרה: התושבים באי זנזיבר מונחים לשמור על אקולוגיה ירוקה וסביבה טבעית ונקייה ולכן משתמשים כמה שפחות בפלסטיק ויותר בעיתונים, חומרים ממוחזרים או כאלו שמתכלים. שקיות ניילון לא יכולות להכנס לאי כדי לשמור על הסביבה.
כן אפשר להכנס: בקבוקי קרמים, בקבוקי שמפו, דאורדורטים ומוצרים נוספים שהם בגדר חובה וחיוניים בטיול.
"לעטוף נעליים עם שקית ניילון אסור, אבל כן אפשר לעטוף אותן עם שקית בד".
כמו כן, רצוי לא להשאיר בזנזיבר את מוצרי הפלסטיק ולהחזיר בחזרה לישראל.

מדוע אסור להכניס פלסטיק לזנזיבר - טנזניה

בראשון ליוני אלפיים ותשע עשרה נכנס חוק בטנזניה האוסר הכנסה של פלסטיק למדינה, זוהי החלטה שכבר שלושים ושלושה מדינות נוספות באפריקה הצטרפו אליה, החוק קובע שאסור לייצא או לייבא פלסטיק ובכלל אסור להשתמש בפלסטיק בכל מקרה.

אפשר בהחלט להבין מדוע בחרה ממשלת טנזניה להכניס את החוק, על פי ההערכות טנזניה הייתה מייצרת פסולת פלסטיק במשקל של שלוש מאות וחמישים אלף טונות, כאשר שבעים אחוז מהכמות אלה שקיות פלסטיק לנשיאה. 

קשה לתפוס את הכמות האדירה של פסולת שהבעיה הגדולה שלה היא שזוהי פסולת שאינה מתכלה אשר יכולה להישאר במצבה אלפי שנים, נכון שקיות פלסטיק בהחלט יעילות במצבי מסוימים אך צד שני הנזק שנגרם בעקבות השימוש לגמרי לא שווה את זה.

מאז שהחוק נכנס אפשר היה לראות השלכות מיידיות וכבר רואים את ההבדל במדינה, כמובן שמעבר להשלכות החיוביות, כיום יש הגבלה של הכנסת פלסטיק לזנזיבר התיירותית במיוחד, כך שצריך להתכונן מעט לטיול בצורה שונה ממה שאנחנו רגילים.

איך לתכנן טיול לזנזיבר טנזניה בעקבות האיסור על הכנסת פלסטיק

כאשר מתכננים כיום טיול לזנזיבר יש לקחת בחשבון את האיסור על הכנסת פלסטיק, מעבר לתכנון הרגיל ולמסלולים שאתם מתכננים לעשות יש לחשוב איך לוקחים מוצרים מסוימים שבדרך כלל הייתם לוקחים אתכם שנמצאים באריזת פלסטיק, כאשר מתחילים לחשוב על זה מעט יותר לעומק מבינים שיש המון מוצרים כאלה.

החוק בטנזניה אוסר להכניס שקיות פלסטיק כאלה שלא מתכלות אשר בדרך כלל לאחר השימוש בהם תזרקו אותם לזבל, אך ישנם מצבים כמו למשל, שקית אריזה של מוצרי קוסמטיקה וטואלטיקה שקרוב לוודאי תעשו בה שימוש חוזר והיא תחזור אתכם חזרה.

אם תגיעו לטנזניה עם שקיות ניילון לא תוכלו להכניס אותם, המדינה פתחה בשדה התעופה אזור בדיקה במיוחד עבור שקיות ומוצרי פלסטיק שאסור להכניס לטנזניה וזנזיבר, אם תתפסו עם פלסטיק תצטרכו לשלם קנס של שלוש עשרה דולר וכמובן יחרימו לכם את השקיות.

יש מספר דרכים להימנע משימוש במוצרי פלסטיק, כאשר אנו יוצאים מנקודת הנחה שרוב השימוש נעשה בעיקר על יד שקיות פלסטיק, כיום אתם יכולים למצוא מגוון גדול של תחליפים כמו למשל שקיות אשר עשויות מסיליקון, כמובן שחלק מהדברים ניתן לשאת באמצעות שקיות נייר שיכולות להיות יעילות במקרים מסוימים.

יש כמה מוצרים שהחוק מאפשר לכם להכניס למדינה כמו למשל קופסאות פלסטיק עם תרופות, או כאלה עבור שימוש לאוכל, זה בהחלט מעט מוזר למי שלא רגיל להסתדר ככה אך זהו בהחלט שינוי מבורך שהמטרה שלו מאוד חשובה לשמור על עולם ירוק יותר וכזה שיש בו כמה שפחות מוצרים בלתי מתכלים מזהמים את העולם. 

במדינה עצמה לא ממש תרגישו את ההבדל ואפילו אתם יכולים לנצל את ההזדמנות וללמוד לחיות בצורה ירוקה יותר זה בהחלט צעד קטן שיכול לעשות הבדל גדול.

חלופות לשימוש בפלסטיק בטנזניה
חלופות לשימוש בפלסטיק בטנזניה

שאלות נפוצות בנוגע לאיסור הכנסת פלסטיק לזנזיבר טנזניה

החוק החדש חל במיוחד על טנזניה היבשתית, אולם כבר קיימות תקנות דומות מעט פחות מחמירות באי זנזיבר, כאן החוק הנוכחי מכסה איסור על כל שקיות הניילון החל מקוטר מסוים, אך אפשר לומר שעל פי המצב רוב הסיכויים שכבר בקרוב החוק יתחיל להיאכף יותר בזנזיבר.

מבלי שנשים לב פלסטיק הפך להיות חלק בלתי נפרד מחיינו תרתי משמע אך כיום כאשר המודעות עלתה יש המון תחליפים שבהחלט עושים את העבודה לא פחות טוב, לדוגמא, שקיות יוטה, שקיות נייר, שקיות סיליקון ועוד אפשרויות רבות ויעילות שלא תרגישו בכלל בהבדל.

כן יש כמה מוצרים שהממשלה לא כללה בחוק כמו למשל, פלסטיק המכיל תרופות, פלסטיק עבור אוכל, ושקיות פלסטיק עבור מוצרי קוסמטיקה.

כבר בשדה התעופה יש אזור בו תוכלו להשאיר את מוצרי ושקיות הפלסטיק שלכם, במקרה נתפסתם עם פלסטיק בטנזניה תקבלו קנס של שלוש עשרה דולר וכמובן שיחרימו לכם את הפלסטיק האסור בחוק.

אהבת? דרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בזנזיבר מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על זנזיבר!

דילוג לתוכן