חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

זנזיבר במאי - מה צריך לדעת? מזג אוויר, אטרקציות, טיולים, תפוסה, טיסות, מה לעשות? טיפים חשובים למטיילים!

מאי הוא אחד מהחודשים הנעימים ביותר בישראל. אנחנו מכירים את חודש מאי בתוך תחילת האביב – קצת אחרי פסח – כשהכל פורח ושמח. האוויר עדיין לא חם ומהביל, השמש עדיין לא קופחת, אבל אפשר סופסוף לאחסן את מעילי הגשם ואת החולצות הארוכות. על פניו, נראה שמאי הוא הזמן האידיאלי ביותר לטוס לזנזיבר. זהו בדיוק התיאור של מזג האוויר המושלם ביותר לחופשה אביבית ונהדרת. עד כמה מאי באמת מתאים לחופשה טרופית, ומה צפוי להיות מזג האוויר?

זנזיבר במאי

האי הקסום זנזיבר, השוכן קרוב לחופי אפריקה ושייך לטנזניה, ממוקם קרוב מאוד לקו המשווה. לכן, העונות בו שונות מאוד מהעונות שאנחנו רגילים להן כאן בישראל. בניגוד אלינו, בזנזיבר אין בדיוק "חורף" ו"קיץ", וגם לא עונות מעבר קלאסיות. מאי, שאצלנו הוא חודש מעבר נפלא ואביבי, שונה לגמרי בזנזיבר.

בזנזיבר העונות העיקריות הן העונה הרטובה והעונה היבשה. העונה היבשה מקבילה במידת מה לעונת הקיץ שלנו, אבל היא לא בהכרח יותר חמה מהעונה הרטובה. פשוט אין בה גשם. העונה הרטובה היא העונה הגשומה. הגשם בזנזיבר הוא גשם חם, ולכן אי אפשר לקרוא לעונה הרטובה "חורף". לא בדיוק קר שם בשום שלב של השנה. בניגוד לקיץ וחורף, בזנזיבר יש שתי עונות רטובות ושתי עונות יבשות. הזמן שנחשב לאידיאלי ביותר לביקור בזנזיבר הוא לרוב אזור אוגוסט – שיא העונה היבשה הארוכה.

מאי הוא חלק מהעונה הרטובה השנייה, המתאפיינת בגשמים ארוכים יותר. חשוב לזכור כי למרות הגשם הרוב יחסית, לא מדובר בעונה קרה. בשיא ה"חורף" הזנזיברי, זנזיבר חמימה ונעימה כמו האביב הישראלי. הטמפרטורות בה לעולם לא יורדות מתחת ל-25 מעלות. בימים לחים ומהבילים, תחושת החום עולה אף יותר מהטמפרטורות בפועל.

מה עושים בעונה הרטובה?

כשמחליטים לטוס במאי, צריך להיערך לכך בהתאם. לא כל הימים במאי הם גשומים – מאוד סביר שתתקלו דווקא בימים שמשיים ונפלאים, ושרק חלק מהחופשה תהיה גשומה אם בכלל. למרות זאת, כדאי לקחת מטריה. מבחינת ביגוד, יש לזכור כי העונה אמנם גשומה אבל חמה למדי. חולצה קצרה לא תהיה נעימה בגשם, וגם לא סוודר עבה ומגן שיכול להות חם מדי. חולצה ארוכה וקלה ומכנסיים מאווררים יכולים להיות פתרון מצוין למזג האוויר המתעתע. אפשר להצטייד גם במעיל גשם קל, שיוכל להגן מפני הגשם מבלי לחמם את הגוף. בזמן שיורד גשם לא כל כך נעים להיכנס אל תוך המים – אבל הגשם בהחלט לא צפוי להגיע בכל יום. לכן, אל תוותרו על הבאת בגד הים. בהחלט תוכלו לנצל אותו לטבילה נהדרת במים המרעננים והקרירים של זנזיבר.

מבחינת האטרקציות, יש לקחת בחשבון כי חלק מהאטרקציות סגורות במהלך מאי. חלקן אינן מתאימות לביקור בימים גשומים, ולחלקן פשוט לא משתלם כלכלית לפתוח בתקופה בה יש מעט מבקרים באי. לפני הביקור, כדאי לבדוק מראש איזה אטרקציות בדיוק פתוחות ואיזה סגורות, ולתכנן את הטיול בהתאם. מומלץ לתכנן כמה אפשרויות לטיול – אפשרות ליום בהיר ואפשרות ליום גשום – כדי שמזג האוויר בכל מקרה לא יוכל לקלקל לכם את התכניות.

זמינות, טיסות, מלונות

מאי הוא חודש ריק מאוד בזנזיבר. יש מעט מאוד מבקרים ותיירים, בכל רחבי האי. זה מבטיח, מצד אחד, התבודדות ופרטיות מושלמים. רוב הזמן החופים כמעט ריקים, ואף אטרקציה איננה מלאה ועמוסה. מצד שני, יש לקחת בחשבון שחלק מהאתרים סגורים במהלך מאי: אטרקציות, מלונות ואף מסעדות תיירותיות מסוימות. לכן, ייתכן כי תאלצו להשקיע מעט מאמצים על מנת למצוא מקום לשהות בו.

במהלך מאי חלק מהמלונות אמנם סגורים, אבל זמינות המלונות הפתוחים גבוהה. אין צורך להזמין מקום לינה זמן רב מראש. אם מלונות יוקרתיים ומפוארים חשובים לכם, כדאי לבדוק מראש איזה מלונות פאר ממשיכים לפעול בתקופה זו. ייתכן כי המלונות המפנקים ביותר שחלמתם עליהם במשך זמן מה – דווקא יהיו סגורים. מבחינת טיסות, מומלץ לבדוק מראש את זמינותן. הטיסות לזנזיבר במאי נוטות להיות פנויות למדי, אבל מעטות מאוד. כלומר, ייתכן מאוד כי תמצאו טיסה בשעות שאינן נוחות ואינן אידיאליות, או ביום שהוא מעט פחות נוח מבחינתכם.

שאלות נפוצות בנוגע לטיול בזנזיבר בחודש מאי

מבחינה כלכלית, החופשה במאי משתלמת ביותר. מאחר ומאי הוא החודש הגשום ביותר והכי פחות מתויר, המחירים בזנזיבר צונחים. הטיסות, המלונות, המסעדות והאטרקציות – כולם מוצעים במחירים משתלמים במיוחד.

בישראל, אנחנו רגילים שבחורף אין יתושים. בזנזיבר, לעומת זאת, העונה הרטובה בהחלט מתאפיינת בהרבה יתושים. מאחר והיתושים מעבירים את רוב המחלות הקשות שנמצאות בזנזיבר, חשוב להגיע מוכנים ומצוידים מבחינה תברואתית.

מלון עם חוף פרטי הוא לרוב מלון מפנק במיוחד, וזה תמיד כייף. עם זאת, אם החוף הפרטי חשוב לכם בשביל הבידוד והפרטיות – דעו כי במאי כל החופים הם בבחינת פרטיים, מאחר ואין כמעט תיירים.

אהבת? דרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בזנזיבר מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על זנזיבר!