חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

זנזיבר - טיול מאורגן או עצמאי? מה כדאי ולמה?

כמעט כל הישראלים כבר יודעים שטיול חלומי אמתי הוא טיול לזנזיבר. היעד היפה והקסום הזה הפך לאחד היעדים האהובים והפופולריים ביותר בקרב ישראלים. בין אם מדובר על ירח דבש רומנטי, על חופשה משפחתית עליזה.

 על טיול זוגי או על קבוצת חברים או חברות, זנזיבר יכולה להציע לכל אחד בדיוק את מה שמתאים לו. אבל איך הכי כדאי לטייל בה? האם כדאי לבחור בטיול מאורגן, או לבצע טיול עצמאי?

עיר האבן היא אחת הערים הפופולאריות בזנזיבר. היא שוכנת על החוף המערבי של זנזיבר והיא אתר היסטורי שמושך לא מעט תיירים בכל רחבי העולם. כבר בשנת 2000 הוכרזה עיר האבן ston twon , כאתר היסטורי ומורשת עולמי. בעיר תמצאו לא מעט בתים אשר בנויים באבן גיר אלמוגית ואשר עברו בתחילת המילניום שיפוץ.

טיול מאורגן בזנזיבר

 לבחירה בטיול מאורגן בזנזיבר יש יתרונות רבים, ובולטים ביותר. ראשית, כל מה שצריך לעשות על מנת לתכנן את הטיול הוא רק לבחור את החברה המתאימה לכם. חברות טיולים רבות מציעות טיולים לזנזיבר, וכל אחת מציעה טיול מעט אחר. 

אפשר לקרוא באינטרנט על הטיולים המוצעים השונים, לראות מה האפשרויות הקיימות ולבחור את האפשרות שקורצת לכם ביותר. חלק מהטיולים יתמקדו יותר בטבע של זנזיבר, חלק ישלבו חווית ספארי באפריקה, חלק יתמקדו יותר בתרבות ובהיסטוריה של האי, וכולם יציעו גם חוויה ימית כזו או אחרת. 

בניגוד לטיול עצמאי, ההכנה לטיול המאורגן לא דורשת שום מחקר, שום הקדשת זמן ושום קבלת החלטות נוספת. עבור אנשים שהלו"ז העמוס והצפוף שלהם אינו מאפשר להם להקדיש שעות רבות לתכנון החופשה – זהו יתרון עצום.

יתרון בולט נוסף של הטיול המאורגן הוא הפשטות של הטיול. בזנזיבר מדברים כידוע בשפה בסווהילית – שפה שאיננה מוכרת ומדוברת בארץ כמעט בכלל. סביר מאוד להניח כי אף אחד מהנוסעים לטיול לא ידברו מילה וחצי מילה בסווהילית. 

לעיתים, ידע מסוים בערבית יכול לעזור בהתמצאות בזנזיבר – אוצר המילים הערבי והסווהילי דומה למדי, ומכיל מילים דומות רבות. למרות זאת, הבחירה בטיול מאורגן מייתרת את כל הצורך להתעסק עם השפה הזרה. מדריך הטיול הצמוד יהיה אחראי לדאוג לכל העניינים, ויפתור כל קושי. 

ההדברות מול בית המלון, המסעדות, החנויות והפארקים יהיו באחריותו. התיירים עצמם לא יצטרכו להתאמץ ולשבור את שיניהם כלל – אלא אם, כמובן, הם יבחרו לנסות ולעשות זאת.

מעבר לכל אלה, לבחירה בטיול מאורגן יש מאפיין חזק מאוד, שיכול להיות יתרון (ויכול כמובן גם להיות חיסרון): החברה. כשיוצאים לטיול מאורגן, בהכרח מכירים עוד אנשים רבים ומגוונים. הטיול כולו נעשה בקבוצה, ומטבע הדברים, בתוך הקבוצה נעשות היכרויות – שטחיות או מעמיקות. 

הבחירה בקבוצה איננה מתאימה כמובן לכל אחד, אבל עבור מי שאוהב אנשים, אוהב חברה ואוהב לשבת בערב עם אנשים אחרים ולשקוע לשיחות ממושכות – הטיול המאורגן יכול להיות אפשרות נפלאה.

טיול עצמאי בזנזיבר

הטיול העצמאי בזנזיבר הוא טיול שבו הכל פתוח, וכל אפשרי. בטיול מסוג זה, כל אחד יכול להתאים לעצמו את המסלול המדויק ביותר עבורו. חובבי הצלילה והים יוכלו לבלות ממש את כל חופשתם במים – על החוף או מתחת לפני הים. 

חובבי הקולינריה יוכלו לסמן לעצמם מראש את המסעדות המומלצות ביותר באי, ולתכנן את הביקור כך שיכלול את כולן. חובבי החיים הטובים יוכלו לבחור במלון המפנק ביותר שיש ולא לצאת ממנו לאורך כל החופשה – למעט, אולי, טיול רגלי על החוף היפה של נונגווי. 

אחרים יוכלו לבחור בביקורים בפארקים הלאומיים, פארקי החיות, Cheetah's Rock או ביער המקסים שבדרום האי.

מעבר ליכולת התכנון החופשית, הטיול העצמאי מאפשר גם את יכולת הגמישות הגדולה. נניח שהגעתם למקום שמאוד אהבתם. מחר מתוכנן ביקור במקום אחר, אבל כל כך כייף לכם כרגע, שפשוט לא מתחשק לכם לארוז את המזוודה ולהמשיך הלאה. בטיול מאורגן – אין מה לעשות.

 האוטובוס יוצא, התאריכים במלון סגורים, וצריך פשוט לקום וללכת יחד עם הקבוצה. בטיול עצמאי, אתם האדונים הבלעדיים של עצמכם. אהבתם את המקום? בטלו את התוכניות למחר, ותישארו כאן עוד יום.

אלמנט משמעותי נוסף בטיול העצמאי הוא הפרטיות. בניגוד לטיול מאורגן, כאן אין אף אחד שמסתכל עליכם ושואל אתכם לאן אתם הולכים ומה אתם חושבים או רוצים. הכל שייך אך ורק לכם. הדבר רלוונטי במיוחד לטיולי זוגות, אבל יכול להיות משמעותי גם עבור טיולי חברים או משפחות. 

אנשים שאוהבים את הפרטיות שלהם ומעריכים אותה, ייטו ככל הנראה יותר לטיול העצמאי. בסופו של יום, אם בוחרים לצאת בערב לבד מהמלון אף אחד לא רוצה שאלות חטטניות, ובטח ובטח שאף אחד לא רוצה שאנשים זרים למדי יבקשו להצטרף אליו.

כיצד בוחרים בין שני סוגי הטיולים?

 השאלה היא בראש ובראשונה – מה אתם אוהבים? יש אנשים שכל כך לא אוהבים לתכנן, שהם מראש יראו בעצם המחשבה על חופשה ועל טיסה טרחה עצומה. עבור אחרים, הפרטיות והשקט הם האלמנט העיקרי ביותר בחופשה. 

אנשים נוספים לא יכולים להעלות על הדעת להגיע למקום חדש, מבלי שהם קראו קודם עליו ועל ההיסטוריה שלו, ומבלי עבודת מחקר קודמת. לכל אחד מאתנו יש סולם עדיפויות שונה. הבחירה בין שני סוגי הטיולים תתבצע בעיקר על סמך סולם העדפות אישי זה, ולכן – הבחירה היא כל כך אישית.

שאלות נפוצות בנוגע לזנזיבר - טיול מאורגן או עצמאי?

הטיולים המאורגנים לזנזיבר יוצאים בעיקר בעונות המתאימות ביותר לטיול – גם אם לא בשיא העונה ממש. מרבית הטיולים יוצאים בזמנים המתאימים לכמה שיותר נופשים ישראלים, כמו למשל חופשת חנוכה או פסח. קשה יותר לצאת לטיול מאורגן בעונה הרטובה, הנחשבת לאוף-סיזן.

לטיול עצמאי בזנזיבר ניתן לצאת ממש בכל רגע בו רוצים לעשות זאת. יש לכך יתרונות מסוימים, והדבר מאפשר גמישות רבה הרבה יותר בתכנון החופשה ובהתאמתה ללו"ז האישי שלך.

לשאלה זו אין תשובה פשוטה של "כן" או "לא". תלוי מאוד באופי הטיול בו בוחרים, הן בטיול עצמאי והן בטיול מאורגן. 

אהבת? דרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בזנזיבר מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על זנזיבר!