חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

שייט בדאו (dhow) בשעת שקיעה - זנזיבר - יעד מושלם לחופשה רגועה

 זנזיבר היא יעד מושלם לחופשה רגועה, שלווה ושקטה. מי שמחפש נירוונה, צריך להגיע לכאן.

האי הזה אמנם עמוס תיירים בעונה, אולם אין להשוות את ה"רעש" העירוני שלו לרעשים עירוניים של ערים בישראל, אירופה או ארה"ב. בזנזיבר הכל הולך לאט, הכל רגוע. בדיוק כפי שהמקומיים אוהבים להגיד – האקונה מטאטה.

ים צלול, שקט וחמים

את שיא השקט והשלווה של זנזיבר ניתן כמובן למצוא באוקיינוס הכחול והגדול. האוקיינוס ההודי שסובב סביב זנזיבר הוא המקום המושלם ביותר להירגעות, ולצבירת חוויות מיוחדות ומקסימות (שאינן כוללות אקסטרים, ברוב המקרים). 

אפשר לבחור להשתזף בקרני השמש החמימות, אפשר לבחור בטיול רכיבה על סוסים לאורך החוף. ניתן לצאת לשנרקול נעים ולהתרשם מהעושר האינסופי של המים הזנזיבריים, ואפשר לצאת לשחות עם דולפינים ולשחק איתם במים. כל האפשרויות הללו הן נפלאות, ומבטיחות לכל אחד חוויה נהדרת שכייף במיוחד לחוות.

אחד המאפיינים המרכזיים של חוף הים בזנזיבר הוא סירות הדאו. כשמגיעים לחוף הים, אי אפשר להתחמק מהסירות המקסימות האלה: סירות עץ, מגולפות למשעי, בשלל צורות וגדלים, עם מפרש לבן ונקי הפרוש מעליהן.

הנוף הזה כל כך אופייני לזנזיבר, שאי אפשר לדמיין את קו החוף של האי הקסום הזה ללא הסירות האותנטיות הללו.

מה הן בעצם סירות הדאו?

סירות הדאו הן הסירות המסורתיות של זנזיבר, ששימשו את המקומיים אשר חיו באי כבר לפני שנים רבות. הסירות שימשו למסחר, למעבר בין האיים השונים של זנזיבר (זוכרים שזנזיבר הוא לא רק אי אחד, אלא מספר איים המקובצים יחד?), וכן להגעה אל היבשת – אל טנזניה.

הסירות נעשות היום בדיוק כפי שהן יוצרו לפני מאות שנים. המקומיים, תושבי זנזיבר, מגלפים אותן מבולי עץ גדולים, ומעצבים אותן כרצונם. ניתן (וכדאי!) לבקר במהלך החופשה בסדנת לייצור סירות דאו, כדי לראות את שיטות הפעולה המסורתיות שמשמשות את בני האי לאורך זמן כה רב.

כמובן, כן בוצעו שינויים מסוימים בסירות לאורך השנים, על אף שבמהותן הן נשארו בדיוק אותו הדבר. על אף שהמפרש הלבן נשאר – סימן ההיכר הבולט של סירות העץ הללו – התווסף אליהן גם מנוע עוצמתי. 

המנוע מאפשר לסירות לנוע באופן מהיר ויעיל יותר בין האזורים השונים, מה שהופך את הסירות הללו לכלי שייט משמעותי גם מבחינת התיירים – הן לשייט חוויתי ותיירותי, והן לשייט של ממש, במטרה להגיע אל יעד כלשהו בזמן קצר.

שיט רגוע באור אדמדם

אזורים רבים בזנזיבר מציעים שילוב נפלא בין הישן לחדש: שייט בסירת דאו מסורתית, אל מול השקיעה היפה. שייט אל מול השקיעה מאפשרת לשטים להתנתק לגמרי מרחשי העיר (או הכפר), התיירים האחרים או המקומיים הנמצאים על החוף. במים השקטים, שומעים רק את רחשי הגלים ואת הדולפינים השוחים סביבך.

שייט לאור השקיעה כולל בתוכו, כמובן, גם פינוקים שונים. סירות העץ מרופדות בכריות, שמיכות ושאר אביזרים רכים, שהופכים את הרביצה על הסירה לנפלאה ונוחה במיוחד. מלבד כל זאת, על הסירה יוצעו לאורחים חטיפים, משקאות קלים, יין משובח או בירה טובה.

ניתן, כמובן, לבחור בשייט בו נערכת ארוחה שלמה, אולם הדבר עשוי להיות מעט פחות נוח בשל אי-היציבות של הסירות על המים.

ברוב המקרים, היציאה לשייט תיעשה זמן מה לפני השקיעה. המדריך המקומי יפעיל את מנוע הסירה ויתרחק מהחוף, בערך קילומטר אחד ואולי גם מעט יותר. בשלב זה המנוע יכובה, והסירה תשוט לה בעצלתיים עם המפרש המונף שלה, בהמתנה נינוחה לשקיעה היפה.

מאיפה השייט יוצא?

שייט בסירת דאו לאור השקיעה הוא פופולרי למדי בזנזיבר. כדאי לשאול במלון בו ישנים מהיכן יוצא הסיור הקרוב, ופשוט להצטרף אליו. האפשרות קיימת כמעט בכל רחבי האי. 

על פי רוב, השייט ייצא לדרכו בערך בשעה 16:30, וישוב בשעות החשיכה, בערך בשעה 19:00 או מעט מוקדם יותר. 

עלות השייט לרוב תהיה באזור ה-70$ לסירה. הדבר תלוי, כמובן, במספר המשתתפים בסיור. במקרים בהם המדריך של הסיור מכיר את העיר לעומקה ולרוחבה, כדאי לבקש ממנו מעט הסברים – על הסירה המסורתית, על האזור או על הכפר עליו צופים. ההנאה מובטחת.

שאלות נפוצות בנוגע לשייט בדאו (dhow) בשעת שקיעה - זנזיבר

סירת דאו היא סירה מסורתית, אופיינית מאוד לזנזיבר. המקומיים שחיו בזנזיבר לפני מאות שנים החלו לגלף אותה. מאז ועד היום, אופן ייצורה נשאר זהה כמעט לגמרי. זוהי סירה אותנטית ביותר, אפריקאית מאוד, עשויה כולה עץ ובעלת מפרש אחד לבן.

לפעמים, הרבה מאוד. סירות הדאו יכולות להגיע במגוון רחב של גדלים: החל מסירות קטנות, המתאימות לשימוש של מספר אנשים בלבד, ועד לסירות גדולות ורחבות ידיים המיועדות להעברת סחורות.

ניתן לשוט עם סירת דאו בין האיים השונים של זנזיבר – למשל, לאי פמבה השכן. ניתן גם לשוט בעזרתה אל היבשת, אל טנזניה, אולם השייט עשוי להתארך על פני זמן רב.

אהבת? דרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בזנזיבר מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על זנזיבר!