חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

סיכום טיול ירח דבש שלנו באוגנדה

קצת רקע- לאחר כחצי שנה של תכנון, אינסוף מיילים עם המדריך, קריאה של הפורום בפייסבוק, המלצות מרשימה ארוכה של אתרים והשוואות מחירים- קיבלנו תכנייה מותאמת לנו, לפי החוויות שאנחנו רצינו לעבור וגם שיתאים לכיס שלנו.

זה טיול לא זול, לטעמי אוגנדה מחולקת לשתיים מבחינה תיירותית, מצד אחד יש את התיירות הזולה מאד, בעיקר באזורים לא מתוירים כל כך והצד השני שהוא יקר ולעתים יקר להחריד (ביחס לאפריקה כמובן). אין במדינה הזו יותר מדי אופציות לשכבת הביניים.

הוצאות: 16 יום באוגנדה, כולל כל האטרקציות, לינה, אוכל, הדרכה, דלק ומתנות עלו קצת יותר מ- 7500$

טיסה: עם אתיופיאן, 4 שעות באדיס אבבה. שדה סביר ולא יותר מזה.

יום 1: נחיתה באנטבה, יש וויפיי בשדה למשך חצי שעה. יכלנו לתקשר עם המדריך שאסף אותנו. יצאנו ישר לג'ינגה כשבדרך בין אנטבה לקמפלה עצרנו להמיר כסף למקומי. הפורקסים נותנים יחס יותר טוב מבנקים אבל לא בהרבה. הגענו לקראת הערב לSOURCE OF THE SMILE. חדר מאד מרווח ב75$ כולל ארוחת בוקר. ארוחת ערב הזמנו ממסעדה הודית במשלוח. למלון יש רשימה של 5 מסעדות באזור. המלון מאד מומלץ, נחיתה מאד רכה. מקום מאד יפה ומקסים

יום 2: יציאה מוקדמת לכיוון סיפי. ארוחת בוקר במלון הייתה מאד טובה. הגענו לסיפי בשעה 12 וחצי. LACAM LODGE 60$ לחצי פנסיון. יצאנו עם מדריך למפלים (14$) טיול יפה ומעניין, עוברים בין כפרים והמדריך (מרטין) הכיר את כולם. מפלים יפים, ניתן להירטב קצת ויש בריכות עמוקות אבל לא נכנסנו כי היו שם הרבה ילדים ולא רצינו להפריע. המלון שוכן ממש על המפל השלישי וניתן לראות ולשמוע את המפל מהחדר שהיינו בו. ארוחת ערב מאד פשוטה של עוף ואורז. בירה זולה (NILE SPECIAL) ומאד טעימה. יום בקצב מקומי.

יום 3: א. בוקר במלון, יצאנו לסיור קפה עם מרטין 30$. היינו רק שנינו עם המדריך אצל אלמנה צעירה שמכינה קפה בביתה. חוויה מאד מיוחדת ואותנטית, ניתן להרגיש שהם לא רואים הרבה תיירים, הקפה היה מדהים קנינו 3 קילו לארץ. נסיעה של 4-5 שעות ללירה (לילה בשפה המקומית) ישנו בLIRA BROEWNSTONE 100$ עם ארוחת בוקר. מקום נחמד, א. ערב אכלנו במלון כי אין שום דבר אחר באזור. היה טעים וזול. הסיבה היחידה שנשארנו שם הייתה בגלל המרחק בין סיפי ליעד הבא.

יום 4: א. בוקר טובה במלון, יציאה מוקדמת לכיוון מורצ'ינסון פארק. אחרי 4 שעות נסיעה הגענו למלון- MURCHINSON FORT. עבור חצי פנסיון באוהל ספארי 90$. מלון מאד יפה, בריכה מדהימה משקיפה על הנילוס. יצאנו לספארי באחר הצהריים 170$ ליומיים, היה מדהים! ראינו לביאות וגורים על ההתחלה לידנו. חוויה מיוחדת. אינספור חיות אחרות, היפופוטמים פילים ג'ירפות ועוד. ארוחת ערב מאד טובה. האוהל היה מרווח אבל מאד מחניק, מיטות נפרדות פשוטות. אותו לילה היה יחסית נעים בחוץ אבל באוהל היה חם ושנינו קמנו מזיעים בבוקר. שירותים ומקלחת משותפים, פשוטים ונקיים.

יום 5: א. בוקר במלון, טובה מאד. יציאה מוקדמת בשעה 5 וחצי ליום שלם של ספארי. ראינו שוב הרבה חיות, חיפשנו שעות אחר נמרים אבל לצערי לא מצאנו. הפעם יצא לנו לפגוש לא מעט קופים ובבונים. בצהריים עלינו על אנייה ששטה על הנילוס לכיוון המפלים 60$ לFERRY שהיינו צריכים לקחת בדרך. השייט היה נחמד, רואים הרבה היפופוטמים, פילים ותנינים. עוצרים על אי קטן לפני המפלים לתמונות ואנחנו ירדנו ליד המפל על מנת לעשות איזה טיול רגלי. הטילו עצמו עולה 30$, ללא קשר אם אתם רוצים מדריך מקומי שילווה אתכם או לא. הטיול היה ממש כיף, קצת שונה מהימים שקדמו כי אתם יכולים ללכת לבד על שביל שמסומן היטב. לקחנו את הזמן ונכנסנו לנקודת תצפית ממש יפה. בסוף העלייה מגיעים למפלים עצמם. בשיא מגיעים ל'לוע השטן' של המפל. ממליצים בחום לעשות את הטיול עצמאית.

הזמנו חדר במקום שנקרא YEBO CAMP אבל כשהגענו ראינו שהתמונות מהאתר אינטרנט לא תואמים את המציאות. המדריך אמר לנו שבשנה האחרונה המקום מאד הדרדר אבל זו חוויה קצת יותר מקומית. אנחנו ביקשנו לעבור כי לא רצינו לישון במקום שמתוחזק באופן כל כך ירוד (לדוגמא- הקירות הפנימיים ללא טיח, מקלחות שהזכירו את השואה). חיפשנו לודג' עם מקום פנוי. בניסיון השלישי הגענו ל NILE SAFARI LODGE. מהר מאד התחלנו להתמקח והגענו למחיר של 160$ לחצי פנסיון בחדר שמשקיף על הנילוס. המלון עצמו היה ברמה גבוהה מאד, האוכל היה טעים ומערבי, החדר מאד גדול ומקלחת בלתי נשכחת (אפריקאית- מביאים ג'ריקן של מים חמים ושמים לך בקונטיינר מעל המקלחת). הנקודה היחידה שעיצבנה היה הקמצנות על החשמל, רק 4 שעות בערב. זהו מלון יחסית ישן יותר מהשאר ועדיין נסמך על גנרטור.

הספקנו לעשות עוד טיול ספארי של כמה שעות, ראינו בעיקר פילים ובאפלו.

יום 6: אחרי ארוחת בוקר מאוחרת יצאנו ב10 לכיוון ZIWA SANCTUARY של קרנפים. התכנון היה להגיע באחר הצהריים (4-5) כי אז הקרנפים יותר פעילים, בגלל הלו"ז שיצרנו הגענו ב2 והם בעיקר ישנו תחת עץ, עדיין חוויה מאד מיוחדת והכסף הולך למטרה חשובה. ההליכה ברגל לקרנפים בליווי חיילים קצת מלחיצה (הם בעיקר שם להגן על הקרנפים) נשארים עם הקרנפים משהו כמו שעה וחצי וחוזרים לרכבים. זה עולה 90$. היה לנו מדריך של המקום עם הרבה נסיון וסיפורים. המלצה ששמענו- יש אפשרות לישון במקום, לכן אפשר לצאת לסיור מוקדם בבוקר או מאוחר אחר הצהריים- שעות שהקרנפים יותר פעילים. ישנו בKONTIKI HOTEL 60$ על בסיס B&B. ארוחת ערב אכלנו במסעדה של המלון, היה אוכל טוב וזול יחסית.

יום 7: נסיעה של 6 שעות לKIBALE FOREST. ישנו במקום שנקרא ISUNGA LODGE, 145$ לחדר עם נוף חצי פנסיון. המלון היה חוויה מאד חיובית, הבעלים הוא זוג סקוטים מאד נעימים שבנו את המלון לא מזמן. החדר עם נוף מושלם, פרטיות ושקט. יצאנו לעשות את הטיול ב- BIGODI SWAMP עם קצת חששות (אנחנו לא צפרים כלל) אבל הטיול יצא אחלה. 30$ עם מדריך מקומי. יצא לנו לראות 6 מתוך 7 קופים בביצה. המדריך היה מאד מקצועי, עם הרבה ידע על המקום, הציפורים, קופים והיסטוריה של האזור. ממליצים על החנות מזכרות ליד, מחירים זולים והכל מיוצר בכפר המקומי. א. ערב במלון הייתה מושלמת, ארוחה על בסיס המטבח המקומי עם השפעה הודית (שיש בכל מזרח אפריקה).

יום 8: א. בוקר במלון ויציאה בשעה 7 וחצי לטרק שימפנזות (300$ לזוג). כשהגענו עברנו תדריך קצר על איך להתנהג עם השימפנזות, התחלקנו לקבוצות של עד 8 אנשים ויצאנו לדרך. הליכה מאד נוחה וקלה, המדריך עצר והסביר לנו על היער, החיות שנמצאות בו, עצים מקומיים וצמחייה. המדריך עם נסיון של 20 שנה והיה מאד נחמד וקשוב. מסתבר שהגענו ברגע מאד מיוחד, משפחה אחת גדולה שנפגשה לראשונה בהרכב מלא מזה כמה חודשים. לכן כל שימפנזה רצה להוכיח לשאר כמה שהוא גדל והתחזק, הקולות, הרדיפות אחד אחרי השני והמכות מראים מה המיקום של כל אחד בהיררכיה במשפחה. אחרי חצי שעה של הבלאגן הזה סוף סוף כולם נרגעו. הצלחנו להתקרב למרחק של מטר מכמה מהם. חיות מדהימות ואנושיות עם פנים שלא יכול להשאיר אותך אדיש. חוויה לכל החיים. אחרי הטרק יצאנו לכיוון קווין אליזבת פארק. נסיעה של 3 שעות. נכנסנו לפארק (170$ ליומיים לשנינו). עלינו לסיבוב הרי הוולקנו בכניסה לפארק. נסיעה יפה מאד אבל בתקופה שהיינו האזור היה מאד צחיח ויבש. בנוסף בדיוק הייתה שריפה באזור שלנו (מסתבר שעושים את זה בכוונה על מנת להצמיח מחדש את העשבייה). ניתן לוותר אם יש רעיון יותר טוב. הגענו לENJOJO LODGE לשני לילות (130$ לילה)  עבור HUT עם שירותים ומקלחת ציבוריים, פנסיון מלא. מלון מאד יפה וחדר גדול עם מיטה סופר נוחה. אוכל טעים מאד וצוות אחלה.

יום 9: א. בוקר מוקדמת על מנת להספיק לראות את החיות לפני שעות החום. לדעתי על הפארק הזה ניתן לוותר עליו בדיעבד. בעיקר בגלל שלא יצא לנו לראות את השיא של הפארק הזה- אריות על עצים. בתוך הפארק יש כמה כפרים של מקומיים ולפי מה שהבנו הם צדים מלא בעלי חיים בפארק, מה שעוד יותר מדלל את המקום. המלצה- יש איזו תצפית ליד אגם המלוח של הפארק, שם מוכרים יחסית בזול כל מיני מזכרות של המקומיים.

יום 10: שוב ארוחת בוקר מוקדמת על מנת לראות את האריות על העצים. הפעם בנסיעה לאיזור ISHAYSHA שנמצא בחלק הדרומי של הפארק, לצערנו ראינו את האריות ממש מרחוק ולא היה ניתן להתקרב כי הריינג'רים היו לידנו כל הזמן. נסיעה של 3 שעות לRUHIJA בשביל הטרק גורילות. ישנו בRUHIJA GORILA FRIENDS שללא ספק הייתה נקודת השפל הכי גדולה של הטיול עד כה. (140$ ללילה) לפנסיון מלא עבור אוהל עם נוף ושירותים פרטיים.

כאשר הגענו גילינו שיש רק אוהל אחד כמו שהזמנו, אחרי שעה גילינו שהשירותים לא עובדים, למזלנו השרברב היה באזור והחליף את הניאגרה. בלילה ניסינו להתקלח אבל גילינו שאין לחץ במקלחת, מסתבר שהטנק מים היה בגובה של החדר. הפקידת קבלה לא רצתה לעשות כלום, אפילו לדבר על הנחה או אלטרנטיבה ראויה. גם המקום עצמו נראה זוועה והאוכל היה ממוצע מינוס. לצערי המלון הזה היה יחסית זול ביחס לשאר המקומות סביבו מאחר והם מאד קרובים לכניסה של פארק הגורילות. בכל מקרה באותו יום הספקנו ללכת לביקור בפנימייה של הכפר, כל היתומים מהאזור גרים שם והבאנו להם בלונים מהארץ. חוויה קשה אבל מאד מרגשת. ממליצים ללכת על זה.

יום 11: שיא הטיול! קמים ב5-6 בבוקר ויוצאים לטרק, עוברים שיחה קצרה ומתחלקים לקבוצה של 8 אנשים. הטרק אמנם לא זול (1200$ לזוג) אבל זו חוויה מיוחדת וחד פעמית. ההליכה עצמה לא פשוטה, אנחנו היינו בקבוצה ה'צעירה' ולכן נתנו לנו את הטרק היותר קשה (משמע המשפחה של הגורילות הייתה ממוקמת יחסית רחוק מהכניסה). אחרי הליכה של שעתיים + בג'ונגל, אם כל המשתמע מכך, הגענו למשפחה. נמצאים ליד הגורילות למשך שעה וקצת ואז חוזרים. אם הייתי בוחר את הרגע שעשה לנו את הטיול למיוחד ומרגש זה כשראינו אותם לראשונה. מילים ותמונות לא עושים חסד לרגע הזה. אל תפספסו.

אחרי טרק חזרה לכניסה מקבלים תעודות ויצאנו לכיוון קיסורו.

לצערי הגיע עוד רגע של שפל כאשר גילינו שהחדר שהזמנו נתפס במלון AMAJAMBERE. המלון הציע לנו אלטרנטיבה שהרגישה כמו יריקה בפנים- חדר עם חלונות פתוחים, לבד בתוך היער, ללא חשמל או שירותים. שוב ללא שום הנחה או אפילו אמפתיה. יש לציין שכמו בפעם הקודמת המדריך הבין את האכזבה שלנו אבל לא ניסה יותר מדי לעזור לנו. כשהבנו שאין מלון אחר ברדיוס של שעה וחצי וזהו הנקודת התחלה של הטרק להר הסביניו, החלטנו לוותר על הטרק ולחתוך חזרה לקיסורו.

הגענו למלון שהיה אמור להיות למחרת TRAVELLERS REST. שאלנו אותם אם ניתן להקדים ביום והם אמרו שכן. המלון הזה היה בדיוק מה שהיינו צריכים אחרי היומיים שעברנו- מפנק, נוח, מים חמים, קבלת פנים חמה ואוהבת. לילה עלה 140$ לחצי פנסיון. החלטנו עם המדריך שנקדים את הלו"ז שלנו ביום ואת היום האחרון נסתובב בקמפלה.

יום 12+13: אחרי בוקר רגוע ויציאה מאוחרת נסענו 4 שעות לאגם בוניוני. ישנו בAMASIKO HOMESTAY לשני לילות. כל לילה עולה 70$ עבור פנסיון מלא. המלון עצמו ממוקם על חצי אי על האגם. המלון הוא החלק שמרוויח כסף עבור תפעול החווה האקולוגית ובית הספר המקומי. הבעלים של המקום ווילפריד (הולנדי מבוגר) מאד נחמד ויש באמת חוויה של בית כשמגיעים. היו באותו זמן מתנדבים מאירופה שגם נתנו לנו להרגיש בבית. הסתובבנו ברגל מסביב לאגם, ביקרנו בבית הספר המקומי ועשינו סיבוב עם קנו (30$) באגם עם מספר עצירות. אחרי כל הטירוף של השבועיים הראשונים היה מאד כיף לעצור את הכל ולקחת את הזמן.

יום 14: יום של בעיקר נסיעות- הנסיעה מבוניוני לאנטבה לקח 8 שעות כולל עצירה בקו המשווה. ישנו בPINEAPPLE GUESTHOUSE עלה 100$ ללילה עם ארוחת בוקר בלבד. מלון נקי ונוח, אחלה אוכל ומציע הסעה לשדה תעופה בחינם.

יום 15: יום בקמפלה, ביקרנו בארמון של המלך,במסגד של קדאפי (מומלץ), מקדש הבאהיים ובשוק מזכרות. לא יום יותר מדי מעניין אבל נחמד. הלכנו לישון מוקדם ויצאנו בבוקר עם ההסעה לשדה לנקודה הבאה- טנזניה!

קישור לחברת הדרכה-

info@mpolampolatoursandexpatuganda.com

פול הוא המדריך שהיה איתנו ​​והוא גם הבעלים של החברה אז הוא או המזכירה עונים למיילים

אהבת? דרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בזנזיבר מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על זנזיבר!

דילוג לתוכן