חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

טיפים/ המלצות/ מידע על טיול בזנזיבר

  1. טיסה ישירה בת 5-6 שעות.
  2. חשוב שדה תעופה– למלא את שני הטפסים שניהם כבר במטוס יחסוך לכם המון זמן. תכלס שניהם אותו הדבר- לא יודע למה צריך גם וגם. את הטפסים אפשר להוריד מהאינטרנט ולמלא לפני הגעה לשדה. נוחתים ונכנסים לשדה -אין מזגן וחם מאוד. עומדים בתור לשלם את הויזה שזה (אשרת כניסה) 50$ לאדם אפשר לשלם בדולרים או באשראי בלבד- אירו לא תופס. למזוודות חיכינו במשך שעתיים… אין מסוע והעובדים של השדה מביאים את המזוודות ביד אחת אחת.. תבוא מוכנים.
  3. הנסיעה למלון– אורכת בערך שעה עד שעה וחצי לכיוון החוף הצפוני. חשוב להביא איזה סנדוויץ' מהבית כי ארוחת הבוקר מוגשת במטוס ואח"כ עד המלון אין מה לאכול.
  4. ביציאה מהשדה– ברגע שתצאו כמו שהזהירו אותנו כאן – עדיין התנפלו עלינו ישר הסבלים מקומיים, חוטפים ממש את המזוודות מהידיים וגוררים אותם למונית שעומדת מטר וחצי ממכם ואז מבקשים טיפ. אם אתם מספיק ערניים תסרבו. הם עושים את זה נטו בשביל הטיפ- שזה דולר המקובל- ממליץ להתחמק מהם לשנייה הזו עד לחניה (100 מטר).
  5. מונית– מהשדה תעופה לרוב חלקי האי עולה בין 50-70 דולר למונית- ממליץ להתארגן כמה ולהוזיל את העלויות.( זה למקרה שהגעתם לטיול לא מאורגן).
  6. ליד החניה יש שירותים– בהתחלה יגידו לך שזה דולר לשירותים או ששניים- המחיר הוא 500 לישט טנזני משמע שקל בערך- סתם טיפ.
  7. תחבורה: דלה דלה– המונית שירות המקומית- לא ממליץ לעלות עליה- משמשת להובלות של בעלי חיים, עצים, סחורה ובין לבין אנשים- יש ממש קווים מסודרים. מחיר ממוצע לקו הוא 3-4 דולר. מונית רגילה– מונית כמו שאנחנו מכירים ממליץ להזמין דרך המלון- כי יש מוניות רשומות ויש כאלה שסתם בחור מחליט שהוא נהג- המלון מזמין את הרשומות והמסודרות בדרך כלל. אוטובוסים – יש ממש מעט, בעיקר באיזור סטון טאון וזנזיבר סיטי- לא ממליץ לקחת סתם מפחיד. השכרה- (לא מומלץ!) אפשרי לשכור קטנועים ורכבים. קראתי שזה לא משתלם וגם התנועה היא הפוכה מאצלנו- נהגים בצד ימין והתנועה בצד שמאל- כמו בבריטניה, והרכבים ישנים, אין שילוט, כבישים מפוקפקים (אם יש כביש..) עדיף נהג/מדריך מקומי. מעבורת- ליבשת יש אפשרות להגיע ממעבורות שיוצאות מסטון טאון משך זמן 3 שעות- לא יודע מחיר או ע"י טיסות שהמחיר הוא 150 דולר לטיסה -45 דקות לערך.
  8. מלונות וחלוקה של האי: החופים הצפוניים– באופן עקרוני תאילנד בצורה קטנה- חופים של בטן גב, מסעדות מערביות, ספורט ימי, אתרי צלילה, רוב המלונות החדשים והמפוארים יותר באי- מתאים בעיקר למי שמגיע עם ראש של בטן גב, משהו בין תאילנד לתורכיה- יותר בראש צעיר, יש חיי לילה (אל תצפו למשהו מטורף- פאבים ומידי פעם מסיבות)- יש מלונות הכל כלול. האיזור כמעט שלא מושפע מהגאות ושפל שהיא תופעה דומיננטית מאוד- למשל בחופים המזרחיים- באופן יחסי המלונות יותר מיושנים- האיזור יותר שקט מבודד ורגוע אבל מושפע מאוד! מהגאות ושפל (החוף המערבי מושפע גם- הים נסוג לעיתים ק"מ וחצי ומשאיר אחריו שוניות יפות מאוד). אין חיי לילה בכלל- הכי הרבה סנוקר בלובי ומופעים של צוותי הבידור של המלונות.
  9. איזור סטון טאון (בירת זנזיבר)- המלונות מודרניים מאד ובנייה של קומות (כל השאר בנויים על הקרקע בסגנון כפר נופש), המון מסעדות מערביות, חופים פחות טובים בעיניי כי יש המון תחבורה ימית מה שמקשה על בטן גב נורמלי.
  10. אוכל- אפשר למצוא בזנזיבר המון סוגים של אוכל- חשוב לציין שרוב האוכל בסה"כ בסדר גמור, לא הטעים בעולם אבל לא גרוע. בכל החופים והמלונות אפשר למצוא אוכל מערבי- מה זה מערבי?: פסטות, פיצות, עוף, תפוח אדמה, אורז, פנקייקים, חביתות, נקניקיות- פרה, חזיר וכו', את האוכל הנ"ל יש בארוחות במלון- ובמסעדות שמפוזרות באי. מי שמחפש אוכל כשר- כלומר בית חב"ד או קהילה יהודית באזורים… אין בכלל! לדאוג להביא מהבית. מחיר של ארוחה ממוצעת– לזוג הוא 20 דולר כולל טיפ, כולל שתי מנות (פסטה ופיצה- זה מה שאכלנו רוב הזמן ושני בקבוקי שתייה- קולה וספרייט). יש להישמר מחוסר היגיינה: הכלים לא נקיים בכל מקום והשמן לעיתים רחוקות מוחלף לכן כדי להימנע מבעיות עדיף להיזהר ולראות מה מתאים לכם ועדיפות לאוכל טרי! .
  11. באופן כללי: אומנות המיקוח– אפשר להיות ישראלים ולהתמקח איתם על כל דבר כמעט- מגיע אליך רוכל רוצה חולצה ב-20 דולר בסוף לקחנו 2 ב5 דולר- אז מפה אפשר להבין. המרת כסף– כדאי ומומלץ להגיע כבר עם דולרים. ניתן להשתמש בזנזיבר במטבע מקומי (שילינג טנזני) וכרטיס אשראי (להשים לב- בבתי המלון לפעמים דורשים 5% עמלה) אך דולרים הינם אמצעי תשלום המקובל וכך תחסכו הרבה טרחה וכאב ראש. בסטון טאון ובמלונות יש צ'יינג'ים- אז ככה שאפשר לפרוט כסף- טיפ חשוב! ממליץ על כסף קטן המון שטרות של דולר, 5, 10, 20- יותר קל ועדיף על להיכנס להמרות לשילינג טנזני- כי סתם מפסידים על ההמרות- וכמעט בכל מקום אפשר לשלם עם דולרים. חשוב להשים לב שהדולרים חייבים להיות משנת 2003 ומעלה אחרת הם לא נחשבים.

ההוצאה הממוצעת ליום היא 40 דולר לאדם- לא כולל סיורים ומלונות כמובן ומוניות במידה ותחליטו לקחת.

המקומיים– אנשים מאוד חמים ונחמדים. האי אולי מוסלמי. אבל איסלם מודרני. לא מורגש במיוחד.

חופשה מהנה

5/5 - (1 vote)

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בזנזיבר מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על זנזיבר!