חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

רכיבה על סוסים בחופי זנזיבר - מה צריך לדעת

זנזיבר היא יעד אהוב במיוחד על מי שאוהב ואוהבת את החיים הטובים והחופשות החלומיות. ים כחול, דולפינים ואלמוגים, בריזה נעימה, חמימות ושמש זורחת, ריחות משגעים של תבלינים אקזוטיים, מלונות מפנקים – ממש כל מה שרק אפשר לבקש. 

לא מפתיע שיותר ויותר ישראלים בוחרים בזנזיבר בתור היעד הבא שלהם לחופשה המושלמת. בין אם מדובר על טיול זוגי רומנטי, טיול משפחתי עם ילדים, טיול פנסיונרים או אפילו טיולי חברים או חברות, לזנזיבר יש בדיוק את מה שאתם מחפשים.

סוסים אצילים על חול זהוב

זנזיבר ידועה בעיקר בזכות החופים המדהימים שלה. זהו אי המוקף כולו באוקיינוס חמים ונעים, שתמיד נעים לטבול בו (כן, אפילו בחורף!). החופים הצפוניים של זנזיבר ידועים בכל רחבי העולם בתור החופים היפים בעולם, והם מושכים אליהם מדי שנה המוני מטיילים ומבקרים. 

חופי צפון זנזיבר פופולריים כל כך גם מאחר והאזור הצפוני פחות מושפע מתנאי הגאות והשפל. גובה המים כאן נשאר אחיד יחסית לאורך כל היממה, ללא שינויים ופערים גדולים, מה שמאפשר הנאה מקסימלית עבור המתרחצים.

חופי הדרום והמזרח של זנזיבר נפלאים ביותר גם הם, ותיירים מתארים אותם כלא פחות יפים מחופי נונגווי. עם זאת, באזור הדרום הפער בין הגאות לשפל מורגש הרבה יותר. בשעות הבוקר השפל גורם לים לסגת אחורה ולחשוף שטחי חול גדולים ונרחבים למדי. אחר הצהריים, עם בוא הגאות, השטחים הללו מוצפים מחדש ומפלס הים עולה באופן ניכר ומשמעותי.

לא משנה באיזה חוף נמצאים, האפשרות של רכיבה על סוסים לאורך החוף היא תמיד אפשרות נהדרת. הסוסים האציליים והגדולים של זנזיבר יכולים לקחת אתכם למסע נהדר ואפריקאי במיוחד, לאורך האוקיינוס הכחול והעמוק.

כפר Kama

כפר קאמה הוא אחד היעדים החמים ביותר לחובבי הרכיבה, המעוניינים לשלב אותה עם החופשה שלהם בזנזיבר. בכפר יש אורוות סוסים גדולה ומרשימה במיוחד, שתוכל להוציא אתכם לסיורים רכובים היכן שרק תרצו. 

הטיולים הפופולריים ביותר הם רכיבה לאורך החוף לאור שקיעה, או רכיבה המשלבת בין החופים המקסימים לבין מטעי הקוקוס רחבי הידיים. אפשרות קסומה נוספת, הרלוונטית בעיקר לטיולי זוגות (אבל בהחלט לא רק), היא רכיבה לאור ירח. אור הירח הנשפך על החול הלבן הופך את החוויה לנהדרת במיוחד.

אפשרות נוספת היא לצאת לשחייה עם סוסים. אל תדמיינו שחייה של ממש, כמו עם דולפינים. כאן, הסוסים נכנסים אל תוך המים, בעיקר בזמני הגאות בהם יש אזורים עם מים רדודים למדי. הסוסים מתחילים לשחות בזרמים, כשאתם על גבם. הסוסים מוחזקים כולם על ידי מדריכים מוסמכים, המוודאים כי הם לא ייכנסו בטעות עמוק מדי אל תוך האוקיינוס, מה שיהפוך את השחייה ללא-בטיחותית.

כפר קאמה ממוקם במזרח זנזיבר, מה שהופך את הרכיבה בו למגוונת על פי הגאות והשפל. בשעות השפל, הרכיבה לאורך החוף היא נפלאה במיוחד. בשעות הגאות ניתן, כאמור, להיכנס אל תוך הים על גבי הסוס – ללא אוכף.

התאמה לכל סוגי הרמות

אפשרויות הרכיבה בזנזיבר הן רבות, ומתאימות לכולם. עבור הרוכבים המנוסים, אפשר לצאת לרכיבה חופשית יחסית, בהובלת מדריך מורשה. רוכבים מתחילים או חסרי ניסיון יוכלו להיות מובלים על ידי מדריך, כך שלא ייאלצו להכווין את הסוס בעצמם. 

עבור מי שמעוניינים להשקיע במיוחד, ניתן לקחת שיעורי רכיבה באורווה בה מושכרים הסוסים. שיעור שאורכו הוא שעה יעלה לרוב 60 דולר, וניתן ללמוד את הטכניקות במהירות רבה יחסית. 

אם אתם מעוניינים לצאת לרכיבה על סוסים אבל מעולם לא התנסיתם בכך קודם, ניתן לקחת שיעור אחד או שניים על מנת "לצבור ניסיון" ולהרגיש בטוחים יותר על גב הסוס לפני היציאה למסלול.

גם ילדים יכולים ליהנות מרכיבה על סוסים ברחבי זנזיבר. אורוות רבות מחזיקות סוסי פוני, המתאימים בגודלם לילדים. ילדים אשר פוחדים לטפס על גב סוס גדול הגבוה יותר מהם, יוכלו ליהנות מאוד מטיול על גבי סוס קטן המותאם למידותיהם הקטנות. בנוסף על כך, איזה ילד לא אוהב פוני? כל הילדים ישמחו ללטף פוני אמיתי, ובטח שבטח לרכב על גבו של אחד.

שאלות נפוצות בנוגע לרכיבה על סוסים בחופי זנזיבר

בהחלט. אפשר להשתתף בטיולי סוסים בין אם מדובר על רוכבים מנוסים שכבר שנים נהנים לרכב, ובין אם מדובר על מתחילים או חובבנים שמעולם לא עלו על גב סוס. המדריכים באורוות יוכלו להתאים את הטיול בדיוק למידת הניסיון שלכם.

בוודאי שכן. סוסים הם כידוע חיה חביבה מאוד לאדם. לאחר אילוף נכון והרגלתה לרכיבה, אין כל חשש בזמן הרכיבה. כמובן שמדובר בחיה גדולה וחזקה, שיכולה להיבהל ולהתחיל בדהירה מהירה. לכן, חשוב לקחת מדריך מוסמך ומקצועי שילווה את הטיול.

בעיקרון, ברור שכן. אבל הדבר תלוי כמובן בילד. ילד הרפתקן וסקרן יוכל ליהנות – במיוחד מרכיבה על פוני. ילד שנוטה יותר לפחדנות ולחששות, אולי ייבהל למראה החיות הגדולות והחזקות האלה.

5/5 - (3 votes)

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בזנזיבר מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על זנזיבר!