חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

זנזיבר בנובמבר - מה צריך לדעת? האם זו עונה טובה, מזג אוויר, אטרקציות, טיולים, תפוסה, טיסות, מה לעשות

זנזיבר היא יעד אקזוטי ומדהים, שמציע לכל אחד שמגיע אליו לביקור חוויה נהדרת במיוחד. בנובמבר הקריר והסגרירי שלנו, מה יותר טוב מלנסוע ליעד שבו השמש תמיד זורחת, נכון? לא בדיוק נכון. 

בזנזיבר תמיד חם, זה בטוח, אבל לפני שמחליטים לטוס ליעד הנפלא הזה – כדאי לברר לעומק את תנאי מזג האוויר. נגלה לכם כבר עכשיו שנובמבר בזנזיבר הוא חודש נהדר שברובו הוא עם מזג אוויר אידיאלי לטיולים – אבל צריך להתכונן מראש גם לאפשרות שם גשם.

זנזיבר בנובמבר

בשל הקרבה של האי זנזיבר לקו המשווה, מזג האוויר ששורר בו שונה ממזג האוויר שאנחנו מכירים מהארץ. בזנזיבר יש ארבע עונות שונות – אותו מספר כמו אצלנו – אבל שונות מהותית.

ישנן שתי עונות יבשות – אחת ארוכה ואחת קצרה – ושני עונות רטובות – אחת ארוכה ואחת קצרה. חודש נובמבר הוא תחילתה של עונת הגשמים הקצרים, שמגיעה מיד אחרי סיום העונה היבשה הארוכה.

כלומר, חודש נובמבר הוא חודש יחסית גשום בזנזיבר. "יחסית" גשום, מאחר ובכל זאת ברוב הימים לא תרד עליכם אף טיפת גשם. הגשמים המאפיינים את נובמבר הם גשמים פתאומיים, קצרים וחזקים מאוד. בבת אחת השמיים נפתחים עליכם, וכעבור זמן לא ארוך השמש מפציעה מחדש.

זנזיבר מזג אוויר

מזג האוויר בזנזיבר בנובמבר

למרות הגשמים העזים שמאפיינים את עונת הגשמים הקצרה – בזנזיבר תמיד חם. לעיתים, נובמבר יהיה חם יותר אפילו מאוגוסט, בניגוד גמור למה שאנחנו רגילים אליו מהארץ. בממוצע, בנובמבר בערך שליש מהימים הם גשומים.

כלומר, רוב הסיכויים שתתקלו במהלך החופשה בעיקר בחום משמעותי ולחות, ורק מדי פעם בגשם קצר.

אבל, וחשוב לזכור זאת, בשנים האחרונות חיזוי מזג האוויר באפריקה ובזנזיבר הופך קשה יותר ויותר. בשל ההתחממות הגלובלית, השינויים הם מהירים ובלתי צפויים.

חשוב להתכונן לכל תרחיש כשמחליטים לטוס לזנזיבר בחודש נובמבר: גם לימים חמים ושמשיים, וגם לימים גשומים עם גשמים משמעותיים ומרובים.

למשל, כדאי לארוז במזוודה בגד ים, מכנסיים קצרים ושמלה – אבל יחד איתם, מומלץ להביא גם ביגוד ארוך יותר. לא ביגוד מחמם חלילה, אף אחד לא רוצה ללבוש סוודר כשבחוץ יש יותר מ-30 מעלות, אבל כן ביגוד שיסוכך על העור שלכם מפני הטיפות הגדולות והעזות.

כדאי להביא גם מטרייה או מעיל גשם, וחשוב לזכור כיסוי נגד גשם למזוודה או לתיק שלכם. מלבד כל אלה, חשוב מאוד לזכור כי החום המשמעותי יחד עם הלחות מצריכים התייחסות.

חשוב להקפיד לצנן את הגוף: קחו אתכם בקבוק מים צוננים לכל מקום, חבשו כובע רחב שוליים, והקפידו על מנוחה בצל.

מה יש לעשות בנובמבר בזנזיבר?

חודש נובמבר בזנזיבר הוא ה-חודש, בהא הידיעה, לצוללים ולצוללות! זהו החודש הטוב ביותר לצלילה בחופים הדרומיים של האי, הידועים באתרים הצלילה המדהימים שלהם ובעושר התת-ימי.

כאן אפשר למצוא מגון עצום של בעלי חיים ימיים, אלמוגים, צבים, דגים, דולפינים ועוד רבים אחרים. מי שאוהב לצלול, בהחלט צריך להגיע לזנזיבר בחודש זה.

מלבד זאת, חלק מהאטרקציות בזנזיבר נסגרות בחודש נובמבר, בעיקר אלה אשר תלויות במזג אוויר שמשי ויבש.

האטרקציות שמתקיימות בחללים סגורים או מקורים פתוחות כרגיל על פי רוב. כדאי לברר מראש עם האטרקציות שמעניינות אתכם ביותר מה הצפי שלהם לעונה זו.

זמינות בחודש נובמבר

בחודש נובמבר האי יחסית ריק מתיירים, מה שהופך את כל השירותים לזמינים ביותר. חלק מהמלונות אמנם סוגרים את שעריהם בתקופה זו, אולם לא קשה כלל למצוא מלונות פעילים שישמחו לארח אתכם במחירים נמוכים במיוחד. 

חלק מהמסעדות מורידות גם הן את מחיריהן, בניסיון למשוך אליהן את התיירים המעטים שנמצאים על האי. חודש נובמבר מאפשר ספונטניות בלתי תאמן בעת החופשה בזנזיבר – אפשר לסגור את הכל מעכשיו לעכשיו, והכרטיסים אף פעם לא אוזלים לשום מקום.

בחודש זה, לא בהכרח מתקיימות טיסות סדירות בין ישראל לזנזיבר. כלומר, כדי להגיע תאלצו לקחת טיסת קונקשן.

שימו לב שלמגיעים דרך אתיופיה – חובה להציג פנקס חיסונים בכניסה לאי. הטיסות אינן תדירות בתקופה זו, ולכן מומלץ לברר מראש מה יהיו מועדיהן.

שאלות נפוצות בנוגע לזנזיבר בנובמבר

ראשית, יש לביא ציוד המותאם למזג אוויר חם מהרגיל ורטוב. מעבר לכך, יש להביא לזנזיבר את הציוד הרגיל, שמומלץ לאורך כל ימות השנה. דוחה יתושים, תרופות בסיסיות, נעלי ים (על מנת להימנע מדקירת קיפודי ים בחוף) וכו'.

בוודאי! ייתכנו ימי גשם בעת החופשה שלכם, אבל ניתן לתכנן מראש מה לעשות בימים הרטובים. כך, תוכלו לנצל היטב גם את הימים הגשומים – ולא להרגיש שהימים "התבזבזו" לכם לחינם.

בהחלט כן! רוב הימים של נובמבר הם חמים ואינם גשומים. בגשם לא כל כך נעים לשהות על החוף, אבל בכל יום יבש – אתם מוזמנים לבלות עליו ככל שתרצו.

בטח! עיר הבירה של זנזיבר היא מקום המתאים לתיירים. יש כאן מגוון רחב של מלונות, וכל אחד יכול לבחור היכן מתאים לו ללון. נכון, מבחר המלונות אינו עצום בהשוואה לנונגווי, אבל בהחלט שלא חסרות כאן אפשרויות לינה.

ההמלצה שלנו – לא לישון באיזור סטון טאון, אלא באיזור צפון זנזיבר.

מלבד שוק הלילה – שהוא המומלץ ביותר – פועלות בסטון טאון מגוון רחב של מסעדות טובות ומומלצות, חלקן מקומיות וחלקן בינלאומיות. כדאי לברר מראש, על פי סוג המסעדה המועדף עליך.

5/5 - (5 votes)

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בזנזיבר מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על זנזיבר!