חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

זנזיבר בדצמבר: האם שווה לטוס אל זנזיבר בכריסמס (חג המולד) שזו התקופה של חג חנוכה? האם יש שוק חג המולד? האם אפשר לאכול סופגניות ולהדליק נרות?

חודש דצמבר הוא חודש שבו רבים מהישראלים בוחרים לצאת לחופשה. חופשת חנוכה מאפשרת לכולנו ליהנות שוב מהחופש, זמן מה אחרי שחופשת סוכות וראש השנה כבר חלפו ועברו. כשכאן קר וסגרירי, ישראלים רבים בוחרים לטוס דווקא ליעד אקזוטי וטרופי, שבו חם כל השנה. עבור חובבי הקיץ, זנזיבר בדצמבר זה כמו כפפה ליד.

זנזיבר בדצמבר

חודש דצמבר בזנזיבר הוא אמנם חודש חם מאוד, אבל חשוב לזכור כי הוא חלק מעונת הגשמים הקצרים. הכוונה היא לא שהגשמים עצמם קצרים – למרות שהם בהחלט קצרים בדרך כלל – אלא שהעונה עצמה היא קצרה.
די מהר היא מתחלפת, ומגיעה העונה היבשה הקצרה.

חודש דצמבר הוא החודש הפחות-גשום בעונה זו, ויורדים בו פחות גשמים בהשוואה לנובמבר למשל. למרות זאת, זהו חודש חם יותר – אחד מהחמים ביותר באזור.
בצל וללא התחשבות במידת הלחות, הטמפרטורות מגיעות בחודש זה ל-32 מעלות. כלומר בשמש, ובשקלול הלחות, התחושה היא חמה בהרבה. הגשמים שיורדים בעונה זו הם גשמים פתאומיים, חזקים וקצרים. השמיים פתאום פותחים שעריהם, גשם כבד ניתז על הרחובות, ותוך פרק זמן קצר למדי הכל שב לקדמותו. לאחר הגשם תחושת הלחות באוויר הופכת כבדה יותר, עד שהטיפות מתאדות.

כריסמס (חג המולד) בזנזיבר או שמא חנוכה?!

אם אתם מחפשים חוויית חג מולד (כריסמס) כמו בערי הבירה של אירופה כמו ברלין, אמסטרדם, רומא, פריז וכדומה, לצערנו אתם תתאכזבו. 

בזנזיבר, הרוב המוחלט של המקומיים הוא מוסלמי. על אף שבטנזניה עצמה יש רוב קטן של נוצרים (60% בערך), בזנזיבר המצב שונה. לכן, לא נערכות בזנזיבר חגיגות חג מולד רשמיות ומשמעותיות. לעיתים ניתן למצוא התייחסויות לחג פה ושם, אבל הן נערכות בעיקר עבור התיירים הנוצרים שמנצלים את החג לחופשה באזור, ולא עבור המקומיים. מי שמחפש חגיגות כריסמס מרשימות כמו באירופה צפוי להתאכזב.

למרות זאת, את חג החנוכה דווקא אפשר לציין בזנזיבר כמו שצריך.
בזנזיבר פועל בית חב"ד חדש יחסית, שנפתח לראשונה בשנת 2019. מלבד בית חב"ד, באי פועל מלון כשר בבעלות ישראלית, וכן עסקים שונים של ישראלים אשר עברו להתגורר על האי. כמובן שהדת היהודית מאפשרת לכל אחד להדליק חנוכייה בכל מקום אשר יבחר לעשות זאת, אבל גם עבור מי שמחפש את אווירת החג ואת הסופגניות – ככל הנראה תצליחו ליהנות מהם גם בזנזיבר.

מה יש לעשות בזנזיבר בדצמבר?

העונה הרטובה הקצרה היא זמן מושלם במיוחד לצלילות בחופים המזרחיים של האי. עבור הצוללנים, זהו הזמן הטוב ביותר להגיע אל האי – הוא ריק מתיירים, זול יותר, מבודד, ועם כל היופי שרק אפשר לחלום עליו אם רק מרטיבים את הראש.

מלבד הצלילה והשנורקלינג, אפשר ליהנות בזנזיבר מרוב האטרקציות הרגילות. חלק מהאטרקציות סוגרות את שעריהן בחודש זה, בשל מזג האוויר או בשל מיעוט התיירים. למרות זאת, רוב האטרקציות נותרות פתוחות ומקבלות את התיירים בשמחה. כדאי לבדוק מראש איזה אטרקציות פתוחות כשאתם מגיעים, על מנת לנצל את השהות באופן המיטבי.

זמינות, מלונות, טיסות

כאמור, בחודש דצמבר זנזיבר ריקה מתיירים. מלבד תיירים אירופאים שהגיעו לחופשת חג המולד, מעטים הם המבקרים באי.
לכן, כל המלונות, המסעדות והאטרקציות פנויות בזמינות גבוהה, מהיום למחר. חלק מהמקומות (בעיקר המלונות) סוגרים את שעריהם בעונה זו, אבל בהחלט לא קשה למצוא מלונות במגוון רמות אירוח שונות ובפניות גבוהה. מאחר וזוהי תקופה שהיא לחלוטין אוף-סיזן, ככל הנראה עלות החופשה הכוללת תהיה נמוכה באופן משמעותי מחופשה בעונת השיא. המחירים כולם יורדים באופן משמעותי – במלונות ובטיסות, וכן בשווקים השונים ובחנויות הרחוב, שהופכות ריקות מתיירים כמעט לגמרי.

הטיסות לזנזיבר בחודש זה הן לרוב לא ישירות. כדי להגיע לאי, ייתכן ותצטרכו לקחת טיסת קונקשן – מה שיארך את משך הטיסה, כמובן. לעיתים, הטיסות לא יהיו תדירות במיוחד, ויצאו בימים מסוימים או בשעות שאינן בהכרח נוחות לכם. חשוב לבדוק מראש את מועדי הטיסות האפשריים, כדי לתפוס את הטיסה הנוחה לכם ביותר. על אף שהטיסות זמינות מאוד גם הן, השעות הנוקשות שלהן עשויות להשפיע על משך החופשה.

שאלות נפוצות בנוגע לכריסמס / חג המולד / חנוכה בדצמבר בזנזיבר

קודם כל, יש לנקוט בכל אמצעי הזהירות הרגילים לזנזיבר. מומלץ להתחסן בחיסונים הנדרשים, להצטייד בתרופות הנחוצות (כמו למשל תרופה מונעת מלריה), לרכוש דוחה יתושים ועוד. מלבד זאת, בעונה כל כך חמה ולחמה חשוב להישמר מאוד מפני מכת שמש או התייבשות, שעלולות להיות מסוכנות.

בהחלט! אם אלה ילדים שמאוד סובלים מהחום, אולי כדאי לשקול את הנושא שנית. אבל כל עוד הילדים נהנים מהחום ושמחים לברוח מהחורף הישראלי והקריר, החופשה בזנזיבר יכולה להיות מושלמת עבורם במיוחד.

נקודת המוצא שצפון זנזיבר זה המקום האידיאלי אלא אם אתם צוללים, כדאי מאוד להתמקם באזור החופים המזרחיים או הדרום-מזרחיים של זנזיבר. אם אינם צוללים, קודם כל כדאי לכם לשקול צלילת היכרות קצרה במהלך החופשה. מלבד זאת, ניתן לבחור בכל אחד מהאזורים השונים של האי אך הצפוני הוא הכי מומלץ מבחינת חופי הים, נקודת יציאה לסיורים ואטרקציות וגם המלונות הכי שווים.

5/5 - (2 votes)

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בזנזיבר מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על זנזיבר!