חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

זנזיבר עם תינוק / פעוט - מה צריך לדעת ואיך להתכונן לטיול?

כמו שכולם כבר יודעים, זנזיבר היא יעד מושלם לזוגות אוהבים. השקיעות המדהימות, החופים הלבנים, הדולפינים הקופצים על רקע עצי הדקל – בזנזיבר יש הכל מהכל. אבל מה קורה כשלזוג המאוהב מצטרף, בשעה טובה, תינוק? או פעוט? גם במצבים כאלה, בהחלט לא צריך לוותר על חופשה ביעד המושלם הזה. בקלות ובפשטות ניתן להתאים את החופשה לכל חברי המשפחה, כך שכולם יוכלו ליהנות ביחד.

בריאות ותבואה – חשוב לדעת

לפני שנתחיל, חשוב מאוד לזכור כי זנזיבר היא אי הנמצא בטנזניה שבאפריקה. אפריקה כולה לא ידועה בשירותי הרפואה המתקדמים שלה. חלק מהמחלות המסוכנות ביותר וחשוכות המרפא עדיין נפוצות באפריקה – כפי שכולנו יודעים, ודואגים להתחסן ולקחת לחופשה כדורים ותרופות כנדרש.

כשמדובר בתינוקות, ישנה חשיבות גדולה מאוד לגילם המדויק ולמצב החיסוני שלהם. תינוקות עד גיל חצי שנה טרם השלימו את חיסוני החובה הנדרשים עבור הארץ, בה המחלות והנגיפים אינם נפוצים עד כדי כך. בנוסף, מרפאות הטיולים השונות אינן מסכימות לקבל תינוקות מתחת לגיל חצי שנה. מכיוון שכך, טיסה עם תינוק עד גיל שישה חודשים בהכרח לא תכלול את החיסונים הנדרשים. מעבר לחיסונים עצמם, קיימות מחלות להן לא קיים חיסון, המועברות בעקיצת יתוש. מלריה, למשל, או דאנגי, הן מחלות שיכולות להיות מסוכנות ביותר עבור תינוקות ופעוטות. מאחר והתרופה נגד מלריה מגיעה אך ורק בצורת כדורים – שתינוק כמובן איננו מסוגל לבלוע – יש בכך סיכון.

לפני הטיסה לזנזיבר עם תינוקות, חובה להתייעץ עם רופא מומחה. על אף שמבקרים מסוימים אין כל מניעה מהטיסה, במקרים אחרים הטיסה עלולה להיות מסוכנת עבור התינוק.

חיות, חיות ועוד פעם חיות

מה ילדים קטנים ותינוקות אוהבים יותר מאשר בעלי חיים? גם הילדים החששנים יותר, אשר פוחדים מבעלי חיים, מתמלאים התרגשות ופליאה למרבה בעלי החיים השונים והמיוחדים (גם אם מרחוק). מהבחינה הזו, זנזיבר הוא היעד המושלם ביותר עבור הילדים. מבחר בעלי החיים הנמצאים כאן הוא ענק, ואת רוב בעלי החיים – הילדים בהחלט לא מכירים מהארץ.

מומלץ להגיע עם הילדים – אלה שפחות חששנים – אל יער הקופים בשמורת ג'וזאני. ביער הקופים ניתן לראות המון קופים שונים, קטנים ברובם, אשר מתקרבים אל בני האדם המגיעים לבקר אותם. מלבד הקופים חיים ביער בעלי חיים נוספים, כמו אנטילופות קטנות, שיכולים לעורר את התלהבותם של הילדים. קרוב אל היער נמצאת שמורת הפרפרים של זנזיבר, בה הילדים יכולים ליהנות מתעופה ססגונית במיוחד של החרקים היפים הללו.

מומלץ מאוד לצאת לשייט תצפית על דולפינים. כל הילדים אוהבים דולפינים – החיה החייכנית הזאת זכתה למוניטין מצוין, והיא נחשבת לבעל חיים אהוב ופופולרי במיוחד. בשייט לא ארוך, ניתן לראות דולפינים המקפצים בשמחה ובאושר מסביב לסירה.

אם נמצאים בחוף נונגווי היפה, שווה מאוד לעצור באקווריום הטבעי הנמצא על החוף. הילדים, גם הפעוטות שביניהם, יכולים להאכיל את צבי הים הירוקים והיפים שגדלים ומתפתחים להם שם. להשלמת החוויה, ניתן לבקר באי האסירים הסמוך לזנזיבר, המהווה שמורת טבע לצבי יבשה ענקיים מסוג אלדברה. ניתן כמובן להאכיל את הצבים הגדולים הללו – שהקטנים ביניהם יהיו ככל הנראה בגודל הפעוט.

מלונות ואוכל

בזנזיבר, רבים המלונות המציעים שירותי שמרטפות. הורים מסוימים יחששו להשאיר תינוק קטן בידי שמרטפית זנזיברית שאיננה מוכרת להם, אולם כשמדובר על פעוטות המגיעים אל מועדון ילדים – החששות יכולים להתפוגג. מומלץ לבחור במלון המציע שירותים מסוג זה. הדבר יכול להקל על ההורים במידה והם מעוניינים בהקלה זו, אבל חשוב מכך – זה יכול לספק תעסוקה נהדרת לילדים ולמנוע מהם שעמום. גם במקרים בהם ההורים מעוניינים לבלות את כל חופשתם יחד עם הילדים, לעיתים הילדים יהיו מעוניינים במעט שעות משחק עם אדם אחר.

כשטסים עם פעוטות לזנזיבר, כדאי מאוד לבחור במלון המציע לאורחיו אוכל בינלאומי. האוכל המקומי יכול להיות שונה מדי עבור הילדים, שיסרבו לאכול אותו ויוותרו אפילו רעבים. מנות בינלאומיות כמו פסטה, פיצה או דגני בוקר יכולות להיות מותאמות יותר אל הילדים ואל טעמם (הבררני למדי לעיתים).

שאלות נפוצות בנוגע לחופשה עם ילדים ותינוקות בזנזיבר

מבחינת מותר או אסור, כמובן שהדבר מותר. ההורים הם אלו המקבלים את ההחלטות לגבי תינוקם, בכל מובן, ואיש לא יאסור עליהם לטוס. עם זאת, מומלץ מאוד לבחון את הנושא לעומק ולהתייעץ עם רופא מומחה לפני קבלת ההחלטה.

פעוטות נמשכים אל בעלי חיים מגיל קטנטן, עוד משלב היותם תינוקות. תינוקות בעגלה מוצאים כלבים וחתולים מרתקים, פעמים רבות, ומתלהבים מהם. אם חתול רחוב הוא דבר מרגש – אפשר רק לדמיין כמה מרגש יהיה לראות קוף או דולפין.

בהחלט. האפשרות של ספארי בטנזניה הופכת לנפלאה במיוחד עם פעוטות. מומלץ לוודא כי הפעוטות אינם חוששים מבעלי חיים לפני הזמנת הטיסה.

בוודאי. זנזיבר מציעה טיול רגוע של בטן גב וטיולים נוחים. יש מלונות מפנקים ואפשר אם תרצו לרבוץ כל היום בבריכה או בחוף הים..טיול מאוד נוח עם ילד קטן.

אהבת? דרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בזנזיבר מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על זנזיבר!

דילוג לתוכן