חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

אז גם אנחנו חזרנו מטנזניה אחרי שבועיים מדהימים של ספארי וקילימנג'רו ומלאים בחוויות וטיפים שבטוח יעזרו לקבוצה !
אז נתחיל שסגרנו את כל הטיול דרך Joseph Kenny היינו איתו מהרגע שיצאנו מהשדה תעופה ועד שחזרנו לשדה תעופה.
נחיתה בקילימנג'רו אחרי קונקשיין קצר באדיס אבבה , ויזה כניסה בעלות של 50 דולר – חשוב מאוד להביא עט ! על מנת למלא את הטפסים מהר
ביום שבת הגענו זוג לטנזניה ורק למחרת שאר הקבוצה הגיעה (5 סה"כ ) ולכן ביום העודף שנותר לנו נסענו למושי וישנו ב Rafiki Backpackers שזה הוסטל מדהים מהטובים שיצא לי להיות בהם , הבעיה היחידה שהוא קצת מבודד ובקצה של העיר , יש מסעדה מאוד טובה צמודה אליו.
למחרת בבוקר נסענו לסדנת קפה בכפר מטרוני ומשם למפל המפורסם מפל מטרוני , סה"כ אטרקציה של 5-6 שעות בערך הכל , מאוד ממליץ ! אפילו קנינו קפה שגדל שם שהוא כבר מיובש וקלוי ורק נותר לטחון ולשתות.
בערב כבר נסענו לארושה לפגוש את כולם ולהתכונן לספארי.
התכנון של הספארי הוא 4 לילות ו5 ימים והחלוקה היא : יום אחד טרנג'יר , 3 ימים סרנגטי ועוד יום אחד נגורונגורו.
שילמנו 1100 דולר לאדם עבור כל החוויה , כאשר השני לילות האמצעיים הם באוהלים בשמורת הסרנגטי והשאר בלודג'ים. היה לנו נהג-מדריך מצוין שקראו לו זאבלו שעובד במקצוע המון שנים ומכיר כל פינה וכל חיה בפארקים , וכמובן שבזכותו ראינו את כל החיות שיש כולל את ה BIG FIVE (כן גם קרנף שזה מאוד נדיר) , לביאה טורפת זברה לעיני אמא שלה ואפילו סוריקטות.
השף שלנו היה בחור חביב בשם אריק שדאג לנו מבוקר עד לילה לאוכל ברמה טובה מאוד (בהתחשב בבישול בשטח) ואפילו למנות צמחוניות למי שביקש (חשוב מאוד להגיד לפני הטיול אם אתם צמחונים שיערכו בהתאם)
כמה טיפים לספארי :
1. אם ישנים באוהלים חשוב מאוד להביא תכשיר דוחה יתושים,פנס (עדיף פנס ראש) מגבונים (המקלחות לא משהו).
2. הנסיעות מאוד מאוד ארוכות בספארי במיוחד בנגורונגורו
3. אין אפשרות לעשות הפסקת שירותים בכל עת (זהירות יש אריות ונמרים שמסתובבים ליד הג'יפ) פשוט תגידו למדריך והוא יסטה קצת מנתיב הנסיעה לאיזור "בטוח" שאפשר לרדת מהג'יפ.
4.קליטה סלולרית כמעט ואין , מידי פעם בדרכים הראשיות ובמחנות בערב.
5. שקעי חשמל לא נתקלנו במחנות האוהלים , ובג'יפ יש 2 שקעים של 220 וולט לחיבור (אצלנו הם לא עבדו) – מזל שיש סוללה ניידת
6. הסרנגטי הפארק לדעתי הכי מדהים , טוב שוויתרנו מראש על אגם מניארה
7. טיפים – נתנו 70 דולר מאדם (עבור המדריך והטבח) – מאוד אהבנו
קילימנג'רו
לאחר הספארי המשכנו 3 חברים לקילימג'רו , הטיול בעצם מתחיל יום לפני כבר שהמדריך של הטיול מגיע למלון ומוודא בעזרת רשימת ציוד שיש לכולם את כל הציוד שהם צריכים , במידה וחסר משהו יש בארושה חנות שניתן להשכיר כמעט ה-כ-ל , הציוד שם ברמה סבירה.
אני השכרתי שם מכנסי סקי בעלות של 25 דולר לכל השבוע ומכנסיים נגד גשם ב15 דולר (מאוד יקר למרות שזה סופר הכרחי)
כל הטרק עלה לנו סה"כ 1300 דולר למסלול של מצ'אמה 6 ימים.
למחרת בבוקר מסרנו לג'וזף את כל הדברים שאנחנו לא צריכים איתנו בטרק (ג'ינסים , נעלי סניקרס ובגדים לא הכרחיים) , הלכנו שוב לחנות השכרה ושם הגיעו כל הצוות , לאחר שקילות של כל הציוד (תיקים אישיים, אוהלים,אוכל,מזרנים,ציוד קפינג) בוחרים את כמות הפורטרים שצריך לטיול , אנחנו היינו 3 מטיילים ועבורנו התייצבו 10 פורטרים (כל אחד סוחב עד 20 ק"ג ע"פ החוק) טבח מדריך ועוזר מדריך.
לאחר נסיעה של שעתיים לשער מצ'מה מתחילים את הטרק שאורכו 6 ימים ועליו אפשר לקרוא בשפע באינטרנט ולכן לא אפרט יותר מידי.
כמה טיפים לקילימנג'רו :
1. ביום וחצי הראשונים יש הרבה גשם ביערות גשם ולכן פונצ'ו / מעיל+מכנס גשם מאוד מאוד חשובים
2. מקלות הליכה , גם לחזקים שבנינו אחרי 3 ימים של הליכות הגוף מתעייף ומקלות יכולים בהחלט לחלוק את עומס התיק והגוף
3. פנס ראש – מאוד הכרחי עבור השהייה במחנות
4. בימים הראשונים לא היתה קליטה סלולרית בכלל במחנות , ובשאר המחנות קליטה מאוד מאוד נמוכה (בעיקר 2G לדיבור ) , תכינו את המשפחה והאשה מראש שכנראה לא תדברו הרבה אם בכלל
5.למרות שינואר והמזג אויר צריך להיות מושלם לטפס את ההר המזג אויר מאוד מאוד לא צפוי , כבר יצא לנו בשעה אחת חווינו 4 עונות החל משמש ששורפת אותך וצריך לרדת לחולצה דקה ופתאום ענן שמגיע ומוריד עליך גשם בפתאומיות
6. ציוד לפסגה ללבוש את הדברים הכי חמים שיש לכם , לשמור בתיק בקבוק מים הפוך מכוסה בגרב (הצינור של השלוקר קופא)
7.אין חשמל כמובן אז להביא סוללות ניידות עבור המצלמה והפלאפון
8.למלא מים (3 ליטר לאדם ליום) בכל בוקר/ערב טרם היציאה מהמחנה
9. להתייעץ עם רופא וגם עם המדריך לגבי שימוש בכדורי גובה , אנחנו נטלנו חצי בבוקר וחצי בערב , לצערי יש לו הרבה תופעות לוואי מעצבנות
10. טיפים – נתנו 200 דולר מאדם (עבור כל הצוות)
לאורך כל הטיול ג'וזף דאג לנו מראש להכל , לא היינו צריכים להתעסק בתכנונים בכלל וכל מה שביקשנו מג'וזף קרה (גם החלפת מלון שלא אהבנו מראש עקב חוות דעת גרועה )

חשוב מאוד לתאם איתו את הכל מראש החל מההסעה מהשדה תעופה ועד הארוחת בוקר במלון (מה כלול ומה לא )


1. מדריך מהמם להרי האוסמברה – דודי ג'ונה +255684099054. הוא היה ממש טוב, הסביר המון דברים על הדרך, ועזר לנו להסתדר עם ענייני כשרות. הוא גם ממש מתחשב בתכניות ספציפיות שיש לכל מטייל. אנחנו עשינו הפסקה לשבת, והוא עזר לנו להנדס את הטיול לפי זה, והיו עוד שני ישראלים שהוא עזר להם לתכנן טיול ממש שונה ממה שהוא מציע, והוא עשה את זה ממש בכיף. פגשנו מטיילים עם מדריכים אחרים, ובאמת אין מה להשוות.
2. מקום לינה בארושה – Villa Poa. קישור לדף המלון בבוקינג! היינו שם שתי שבתות. הצוות היה ממש נחמד וחברותי, והחדרים גם ממש אחלה. הבעלים גם מארגן טיולים וכאלה, שזה יכול להיות נח אם לא סידרתם הכל מהארץ (מבחינת מחירים, הספארי הוא לא יקר יותר מסכונויות אחרות אם מגיעים 6 אנשים. לא הלכנו איתו כי קבענו מהארץ אבל בכל זאת דיברנו איתו על זה).
אהבת? דרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בזנזיבר מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על זנזיבר!