חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

זנזיבר בינואר - מה צריך לדעת? מזג אוויר, אטרקציות, טיולים, תפוסה, טיסות, מה לעשות

עבור רבים, על מנת להפוך את זנזיבר ליעד המושלם עד הסוף – כל מה שצריך לעשות הוא קצת לרוקן אותה מתיירים. האי היפה והקסום הזה מציע חופשה מדהימה ומושלמת לכל אחד. 

אבל עבור תיירים מסוימים, הבעיה נעוצה בכמות הנענים להזמנה הנפלאה הזו. בעונות מסוימות, זנזיבר הופכת עמוסה מאוד בתיירים. 

מרוב תיירים, כבר כמעט לא רואים מקומיים. מי שמחפש אותנטיות, שקט ובידוד בחופשה המושלמת שלו, יצטרך להחליט מראש מתי כדאי לו לנסוע.

הקיץ הישראלי – העונה העמוסה ביותר בזנזיבר

הקיץ הישראלי שלנו, ששיאו כמובן באוגוסט, נחשב לעונה הטובה ביותר לנסוע לחופשה בזנזיבר. מלבד העובדה שבאוגוסט רוב ישראל יוצאת לחופשה בין כה וכה, מדובר בעונה נפלאה בזנזיבר. 

זוהי העונה היבשה, כלומר הסיכויים שירד עליכם גשם במהלך הביקור פוחתים פלאים. הלחות אמנם גבוהה, אולם הטמפרטורות נעימות יחסית ונעות סביב ה-30 מעלות. 

זה באמת חם למדי, אבל אל תשכחו – הטבילה בים הקריר היא תמיד במרחק קפיצה קצרה מכם.

הבעיה העיקרית שמרחיקה תיירים רבים מזנזיבר בחודש אוגוסט הוא העומס. מאחר ומדובר בעונה אידיאלית מבחינת האי, תיירים רבים מכל רחבי העולם מגיעים אליו. 

העומס ניכר: יש להזמין מקומות לינה זמן רב מאוד מראש, האטרקציות כולן מלאות עד אפס מקום, המסעדות עמוסות וברחוב ניתן לראות בעיקר תיירים מערביים – ומעט מאוד מקומיים. 

מי שמחפש חופשה רגועה, שקטה ונטולת עומס, כדאי לו לנסוע לזנזיבר בחודש אחר.

ינואר – העונה היבשה השנייה

חודש ינואר הוא חודש אידיאלי לנסיעה לזנזיבר. מבחינת מזג האוויר, ינואר נחשב לעונה היבשה השנייה של האי. 

בניגוד לעונה הרטובה, ברוב הגדול של הימים לא ירד לכם גשם על הראש, ולא ימנע מכם ליהנות משלל האטרקציות של האי. בניגוד לעונה היבשה העיקרית, בינואר האי ריק יחסית מתיירים.

ינואר הוא אמנם חודש יבש, אבל הוא חודש חם מאוד. הטמפרטורות בינואר גבוהות יותר מאשר באוגוסט, בשל האקלים הטרופי והקרבה של האי לקו המשווה. 

כשבוחרים לנסוע לזנזיבר בינואר, חובה להתכונן לחום באופן הנכון. יש להצטייד בקרם הגנה בעל מקדם הגנה גבוה, כובע (חשוב מאוד, גם אם הוא מציק לכם!)

 בקבוק מים צוננים ולהיות קשובים לתחושות הגוף. אי הקפדה על הכללים עלולה להוביל למכת חום – מצב רפואי הנגרם מהתחממות יתר של הגוף – שיכולה להיות מסוכנת.

איזה אטרקציות פתוחות בינואר?

כל האטרקציות פתוחות בינואר. כאמור, ינואר לא מתאפיין בגשם. כשאין טיפות טורדניות שמפריעות לקיים אטרקציות תחת כיפת השמיים – שאלה רוב האטרקציות בזנזיבר – הכל פתוח כרגיל. 

נכון, הביקור בזנזיבר בינואר מצריך התארגנות מיוחדת שתתחשב בחום הגדול ותשמור על הבריאות. 

אבל כל עוד לוקחים לכל מקום בקבוק מים גדול, כובע, קרם הגנה ומשתדלים להתקרר בצל מדי פעם, הכל פתוח. אם טסים ביחד, כדאי לשמור איש על רעהו: 

אם אחד מכם מתחיל פתאום להיות סמוק או אדמדם, זהו הזמן הנכון לישיבה בצל ולהתקררות.

ההתארגנות לחופשה

חופשה בזנזיבר בינואר מאפשרת חופש גדול במיוחד. מאחר וזוהי עונה שאיננה כל כך תיירותית, בדרך כלל יש שפע של מקום במלונות, במסעדות ובאטרקציות השונות. 

ייתכן כי המלונות השווים ביותר לא יהיו זמינים מהרגע להירגע, אבל אין שום ספק שתוכלו להזמין מקום לינה גם בהתראה של חמש דקות – וככל הנראה, יהיה לכם מבחר נאה לבחור מתוכו.

עם זאת, מבחינת טיסות החופשה בינואר מצריכה התארגנות מראש. מאחר וזוהי תקופה שאיננה מתוירת כל כך באי, חברות התעופה השונות מצמצמות על פי רוב את מספר הטיסות שהן מוציאות אל האי וחזרה ממנו. 

אם באוגוסט החברות יכולות למלא בקלות שתי טיסות ביום ואפילו יותר, בינואר המצב שונה. הטיסות עשויות לצאת בשעות פחות נוחות, ולאפשר פחות גמישות בשעות ובימים. 

כדאי לקנות את כרטיס הטיסה זמן מה מראש, או להתכונן למצב בו הכרטיסים לא יהיו אידיאליים. ברוב המקרים, הטיסה בינואר תחייב טיסת קונקשן – בחודשים אלה, לחברות התעופה לא משתלם להוציא טיסות צ'רטר ישירות אל זנזיבר מתוך ישראל.

שאלות נפוצות בנוגע לזנזיבר בינואר

חם מאוד. הטמפרטורות עולות מעל ה-30 מעלות מדי יום, ויכולות לעלות בהרבה. בימים לחים מאוד, התחושה של החום הופכת כבדה אף יותר. נכון, גם לנו בישראל יש טמפרטורות כאלה בחודשי הקיץ, אבל אנחנו לא נמצאים באקלים טרופי – וההבדל מורגש.

בוודאי. בעונה העמוסה ביותר, האטרקציות והמלונות בזנזיבר גובים מחירים גבוהים יותר מלקוחותיהם. בינואר, כאשר התחרות על התיירים גדולה יותר, כולם מורידים מחירים בניסיון למשוך אליהם את התיירים.

לכל אחד מחלקי האי. היעדר העומס מאפשר טיול רגוע ומהנה ממש בכל מקום. ניתן לבקר בנונגווי הצפונית, בסטון טאון המערבית או בחופים הדרום-מזרחיים. אפשר כמובן גם לשלב בין כל האפשרויות הללו, ולבלות זמן מה בכל אחת מהאתרים.

5/5 - (3 votes)

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בזנזיבר מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על זנזיבר!