חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

זנזיבר בפברואר - מה צריך לדעת? מזג אוויר, אטרקציות, טיולים, תפוסה, טיסות, מה לעשות

הרבה אנשים חושבים שמי שאוהב שקט, שלווה ורוגע – לא צריך להגיע לזנזיבר. למרות שמדובר באי המוקף כולו באוקיינוס אינסופי, מלא במקומיים חייכנים ואדיבים, עצי קוקוס ובריזה נעימה.

זנזיבר נתפס בעיני רבים בתור יעד עמוס לעייפה בתיירים. כשחושבים על זנזיבר, יש מי שחושב על צפיפות ועומס של ניו יורק. קודם כל, כדאי להדגיש שזה לא המצב. 

גם בעונה העמוסה ביותר, אין כל השוואה ברמות העומס בין שני היעדים השונים האלה. אבל חוץ מזה, למי שמעוניין לחוות את זנזיבר כשהיא פנויה וריקה – בהחלט יש מה לעשות.

זנזיבר בעונה ה"לוהטת"

העונה התיירותית ביותר של זנזיבר מקבילה לחודשי הקיץ שלנו כאן, בישראל. כשאצלנו כולם יוצאים לחופש והשמש החמה קופחת על ראשנו, בזנזיבר קורה דבר דומה מאוד. 

יולי-אוגוסט בזנזיבר נחשבים לחודשים הטובים ביותר באי, מבחינת מזג האוויר. זוהי העונה היבשה והנעימה ביותר, בה הלחות ממזגת את האוויר החם והבריזה הופכת את השהייה למענגת במיוחד. 

חם, אמנם, בכל זאת מדובר באי טרופי שקרוב מאוד לקו המשווה. אבל החום לא נורא בכלל, ותמיד אפשר להצטנן במהירות על ידי קפיצה קצרה למי האוקיינוס הנעימים.

מזג האוויר המושלם הזה מאפשר את כל מה שטוב בזנזיבר: צלילות באתרים מדהימים, שנורקלינג, שייט, פארקים, תצפית או ביקור על בעלי חיים וכל דבר אחר. 

אבל לאקלים האידיאלי הזה יש תופעת לוואי שחלק מהאנשים לא כל כך אוהבים: העומס. האקלים המושלם מושך אליו המוני תיירים מכל רחבי העולם, שגודשים ועומסים את זנזיבר בחודשי הקיץ הנעימים.

מה המשמעות של זה? בשיא העונה, יש צורך להזמין מקומות לינה זמן רב מאוד מראש. אחרת, פשוט לא יהיה לכם. המסעדות יהיו עמוסות, ויהיה קשה למצוא מקום ישיבה במסעדה טובה בשעות העומס. 

הפארקים, הסיורים והים יהיו מלאים באנשים. יש מי שאוהבים את זה, ונהנים להיות במקומות תוססים ומלאי חיים. אבל יש גם את מי שפחות מתחבר לחוויה, ומחפש דווקא את השקט והבידוד.

זנזיבר בפברואר – העונה היבשה והמבודדת

 זנזיבר בפברואר היא עולם שונה לגמרי. בניגוד לזנזיבר בשיא העונה, כשהוא עמוס ותוסס – זנזיבר בפברואר מאפשרת למי שאוהב ליהנות מהדממה, רעש הגלים וציוצי הציפורים. 

פברואר נחשבת לתקופת האוף-סיזן בזנזיבר. השילוב בין מזג האוויר הנפלא, העובדה כי ברוב העולם אין חופש או חג בתקופה זו והמיעוט בטיסות, יוצר מצב בו התיירים באי הם מועטים ביותר.

למרות מה שניתן היה לחשוב, פברואר הוא בהחלט לא שיא החורף הרטוב והגשום של זנזיבר. למעשה, פברואר נחשב לחודש בעונה היבשה השנייה של האי. 

התקופה היבשה העיקרית היא כמובן חודשי הקיץ שלנו, אך עם זאת, העונה היבשה השנייה איננה נופלת ממנה בהרבה.

בפברואר, אפשר ליהנות בזנזיבר מבידוד וחופש כמעט מוחלטים. האי ריק מתיירים, והמקומיים פנויים לחלוטין לארח ספציפית אתכם ולהתייחס אליכם באופן אישי. 

המסעדות פנויות, ולא קשה למצוא מקום לשבת בהן. המלונות מפרסמים את עצמם במחירים נמוכים יותר, במטרה למשוך אליהם את מעט התיירים הנמצאים במקום. כל האטרקציות פתוחות בפניכם – ואין עליהן תחרות.

מה צריך לדעת לפני טיסה לזנזיבר בפברואר?

הדבר החשוב ביותר שיש לקחת בחשבון הוא החום. על אף שיש בזנזיבר שתי עונות יבשות (שאינן נקראות בדיוק "קיץ" בשל האקלים הטרופי), העונה היבשה הזו היא חמה במיוחד. 

הטמפרטורות לא יורדות מתחת ל-30 מעלות במהלך כל החודש, ויכולות לטפס גבוה הרבה יותר. לכן, קיימת סכנה ממשית להתביישות או למכת חום, ויש להיערך לכך בהתאם. 

חשוב מאוד להצטייד בכובע רחב שוליים (שגם נראה נפלא בתמונות!), בקבוק מים צוננים, קרם הגנה איכותי ואפילו מניפה. בעת החופשה, חשוב לעצור להפסקות התקררות בצל, ולשים לב היטב שאיש לא הופך אדום וחם.

מלבד זאת, כדאי להזמין טסה לזנזיבר בחודש פברואר זמן מה מראש. על אף שהטיסות אינן עמוסות בתקופה זו, הן נוטות להיות מעטות ביותר. 

רוב חברות התעופה לא מוציאות טיסות ישירות בין זנזיבר לישראל בתקופה זו, ולכן ככל הנראה – יהיה צורך בטיסת קונקשן. שימו לב שאם טסים דרך אתיופיה, חובה להציג פנקס חיסונים מלא ובתוקף.

מעבר לשני דגשים אלה – החופשה בזנזיבר בפברואר מאפשרת גמישות וספונטניות מלאה. אפשר להחליט בכל רגע היכן רוצים ללון הערב, לאיזה סיורים רוצים להצטרף, ומה רוצים לעשת מחר. אין צורך להזמין כרטיסים מראש כמעט לשום דבר – הכל פנוי!

שאלות נפוצות בנוגע לזנזיבר בפברואר

אף אחת! כל האטרקציות פועלות כרגיל, וכדאי מאוד להגיע אליהן.

הדבר תלוי בכם. ברוב המקרים יהיה מקום על הטיסות, אולם מאחר ומדובר בטיסות קונקשן – כדאי להזמין זמן מה מראש, על מנת להשיג טיסות בשעות נוחות וללא המתנה ממושכת.

דרך מגוון מדינות באפריקה, כמו אתיופיה, קניה או אפילו דרום אפריקה. אפשר לעיתים לטוס גם דרך מדינות באירופה, אולם הדבר מאריך את משך הטיסה.

בטח! עיר הבירה של זנזיבר היא מקום המתאים לתיירים. יש כאן מגוון רחב של מלונות, וכל אחד יכול לבחור היכן מתאים לו ללון. נכון, מבחר המלונות אינו עצום בהשוואה לנונגווי, אבל בהחלט שלא חסרות כאן אפשרויות לינה.

ההמלצה שלנו – לא לישון באיזור סטון טאון, אלא באיזור צפון זנזיבר.

מלבד שוק הלילה – שהוא המומלץ ביותר – פועלות בסטון טאון מגוון רחב של מסעדות טובות ומומלצות, חלקן מקומיות וחלקן בינלאומיות. כדאי לברר מראש, על פי סוג המסעדה המועדף עליך.

5/5 - (3 votes)

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בזנזיבר מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על זנזיבר!