חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

מרכז הפרפרים של זנזיבר - מה צריך לדעת

זנזיבר ידועה בטבע, בחי ובצומח שלה. האי האפריקאי הקסום הזה התברך בכל מה שאפשר לבקש מגן עדן קטן.

יערות צפופים, בעלי חיים אנדמיים ומיוחדים שלא חיים בשום מקום אחר בעולם, תנאי אקלים אופטימליים למגוון רחב של חיות ועוד. 

בזנזיבר, כל מה שצריך הוא פשוט לתת לטבע לעשות את שלו. לא מפתיע שבזנזיבר פועלים מרכזים שונים לשימור וטיפוח של בעלי חיים שונים – פשוט יש פה  כל כך הרבה מהם, ועל כולם כדאי לשמור.

מרכז הפרפרים של זנזיבר היופי שבטע

אחד ממרכזי השימור והטיפוח היפים שיש בזנזיבר הוא מרכז הפרפרים. כאמור, קיימים בזנזיבר הרבה מרכזי שימור שונים, חלקם בבעלות ממשלתית וחלקם הם יוזמה פרטית. 

אבל מאחר ואין הרבה בעלי חיים יפים, צבעוניים וססגוניים כמו הפרפרים – אין גם הרבה מרכזי שימור יפים כמו מרכז הפרפרים.

מרכז הפרפרים של זנזיבר ממוקם יחסית במרכז האי, קילומטר אחד מיער ג'וזאני המפורסם. היער הוא שריד כמעט אחרון ליער הטרופי והגשום שכיסה בעבר את האי כולו ונהרס עם השנים, ובמטרה לפנות מקום לבני האדם שחיים על האי. 

מאחר ומדובר על אזור טרופי, לא מפתיע שהוא היווה בעבר בית גידול ענקי למגוון רחב של חרקים, זוחלים ומעופפים אחרים.

בין כל המעופפים הללו, הפרפרים אכלסו מאז ומעולם את סביבת היער. יער ג'וזאני עצמו הוא שמורת טבע מוגנת, אולם הפרפרים בה לא זוכים להתייחסות מיוחדת. בעלי חיים אחרים, 

ונדירים יותר, שחיים ביער "גונבים" את כל תשומת הלב – קופים, אנטילופות קטנות, נמרים ועוד. כשאפשר להסתכל על נמר או על פרפר, ברור לכולם שהמבט יימשך באופן אוטומטי אל הנמר.

סביבה צבעונית וקהילתית

מרכז הפרפרים של זנזיבר הוקם בעבור שתי מטרות עיקריות: האחת היא שימור הפרפרים באזור המחייה הטבעי שלהם, והשנייה היא סיוע קהילתי לכפרי זנזיבר העניים. 

הפרפרים, כידוע, בוקעים מתוך גלמים. את הגלמים הריקים הללו אוספים אנשי המרכז, ומעבירים אותם לכפר השכן – כפר פיט (Pete) – לצורך הכנת רשתות לגינותיהם. 

התעסוקה, הייצור והשימוש ברשתות הללו מסייע להתמודדות עם העוני הכבד ששורר בכפר, ועוזר רבות לתושביו.

בתוך המרכז עצמו חיים מגוון רחב של סוגי פרפרים צבעוניים ושונים. זהו אחד מאזורי הפרפרים העשירים והמגוונים ביותר באפריקה, והמקום בה' הידיעה לראות את החרקים המקסימים והצבעוניים האלה. 

הפארק עצמו הוא גן טרופי, הדומה למדי ליער ג'וזאני הסמוך. באופן זה, המרכז מצליח לשמר את היער המקורי על שלל בעלי החיים החיים בו – כולל הפרפרים.

הפארק כולל הדרכה על חיי הפרפרים וחשיבותם לאזור, וכן הסברים לגבי גלגוליו השונים של פרפר – מזחל, לגולם, לפרפר. ניתן לחזות בשלבים השונים בהתפתחות הפרפרים בתוך הפארק, מה שבוודאות ירתק את כל הילדים המגיעים לתחומיו.

מה עוד צריך לדעת על הפארק?

עלות הכניסה לפארק היא נמוכה יחסית, ועומדת על שישה דולרים לאדם. הפארק עצמו נמצא מעט מרוחק מהאזורים התיירותיים ביותר – מנונגווי ומסטון טאון. 

אפשרות אחת היא להגיע אליו באופן עצמאי, למשל בעזרת מכונית שכורה. אפשרות אחרת, ופופולרית מאוד, היא לשלב בין הביקור בפארק הפרפרים לבין הביקור ביער ג'וזאני. 

מומלץ להקדיש זמן רב יותר ליער, מאחר והוא גדול ורחב ידיים יותר, ולקנח במרכז הפרפרים הקטן יותר.

אם בוחרים באפשרות זו, אפשר להגיע לאזור בקלות רבה יותר דרך אחד מהסיורים המודרכים היוצאים לאזור. אל הסיורים הללו ניתן להצטרף כמעט דרך כל סוכנות טיולים ודרך כל מלון, לא משנה היכן אתם מתארחים ברחבי האי.

 איזה עוד מרכזי שימור מעניינים יש ברחבי האי?

עבור המתעניינים, כדאי מאוד לחפש מעט מידע על מרכזי שימור או טיפוח נוספים. מלבד מרכז הפרפרים, פועלים מרכזים ופארקים רבים אחרים ברחבי זנזיבר. 

כדאי לבקר במרכז שימור צבי הים הפועל בחוף נונגווי, למשל. בעלי חיים גדולים ומרשימים יותר אפשר למצוא ב-Cheetah's Rock, וכדאי מאוד להגיע גם אל יער הקופים. 

אי האסירים מהווה אי שהוא שמורה, ואפשר למצוא בו המוני צבי יבשה ענקיים מסוג צבי אלדברה. בקיצור, לא משנה לאן תלכו – בזנזיבר תמיד יחכו לכם בעלי חיים מיוחדים ומרשימים שתוכלו להתרשם מהם.

שאלות נפוצות בנוגע למרכז הפרפרים של זנזיבר

הביקור במרכז הפרפרים מתאים לכל מי שאוהב פרפרים! המקום בהחלט מתאים מאוד לביקור משפחות עם ילדים, אבל לגמרי לא רק להם. גם זוגות בטיול רומנטי, אנשים מבוגרים בטיול הפנסיה שלהם או קבוצות של חברים או חברות יוכלו ליהנות מהמרכז.

הביקור במרכז לא יהיה ארוך כמו הביקור ביער ג'וזאני, מאחר ומדובר במתחם קטן יותר. כדאי להקדיש לביקור כאן שעתיים, פחות או יותר, ומומלץ מאוד לשלב אותו עם הפסקת שתייה ואכילה קצרה.

המרכז ממוקם ממש בסמוך ליער ג'וזאני, קילומטר אחד הרחק ממנו. זה אומר, בפועל, שהוא ממוקם יחסית במרכז האי, מעט רחוק מהאזורים התיירותיים ביותר.

 

4.7/5 - (6 votes)

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בזנזיבר מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על זנזיבר!