חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

כל אחד וכל אחת יכולים בקלות לדמיין את עצמם בחופשה מפנקת בזנזיבר. חול לבן, אוקיינוס כחול, בריזה נעימה שמקררת מקרני השמש החמימות והנעימות, מלון מפנק ושמיים כחולים. מה עוד צריך? אבל אפשר בקלות להפוך גם את החופשה הזו למושלמת אפילו יותר. לא צריך הרבה, רק מעט נגיעות קלות פה ושם – והחופשה החלומית שתיארנו הופכת לחופשה מושלמת ברמה אחרת לגמרי.

יוגה ופילאטיס על רקע חוף ים מושלם

 מה ההבדל בין יוגה לפילאטיס?

יוגה ופילאטיס הם שני סוגים נפרדים לחלוטין של פעילות. יוגה היא פעילות המתמקדת בנפש – על אף היותה גופנית – והיא התפתחה במזרח הרחוק במטרה להגיע לאיזון נפשי ורוגע. הפילאטיס הוא פעילות יותר פיזית במהותה, השואפת לחיזוק וחיטוב הגוף. על אף שגם פילאטיס מערב פעילות רגועה, חזרתית ושקטה, מטרת התרגול היא פחות ההגעה לרוגע ולשלווה.

על איזה רקע כדאי לתרגל יוגה?

יוגה היא בראש ובראשונה תרגול לנשמה. ככזו, מומלץ לבצע אותה באזור אשר מהווה גם הוא מזון לנשמה. חוף הים, עם רחש הגלים והציפורים, יכול להתאים במיוחד לפעילות זו. גם אזור המלא בבעלי חיים טבעיים ופראיים, ביער או בצמחייה יכול להתאים. עבור מתקדמים, ניתן לתרגל יוגה עם בלב ים, על גבי סירה.

תוספת קטנה שאפשר להוסיף – כל אחד ואחת במידה שהם אוהבים – הם שיעורי יוגה או פילאטיס. החופשה בזנזיבר היא התגלמות השלווה, השקט הנפשי והרוגע. כדי להשלים את כל הרוגע החיצוני הזה, כדאי ומומלץ לדאוג גם לרוגע הפנימי. בדיוק מסיבה זו זנזיבר מלאה בשיעורי יוגה ופילאטיס – פשוט כי זה כל כך מתאים לאווירה.

האווירה הרגועה והשלווה של זנזיבר מזמינה את כל המבקרים בה להגיע לאיזון פנימי ורוגע. הקצב האיטי, המקומיים החייכנים, רעש הגלים והשקט הכללי של האי הקטן והנעים הזה – כל אלה מהווים תפאורה נפלאה לכל סוג של מציאת שקט פנימי. יש הבוחרים במדיטציה, בעיקר על שפת הים או בתוך היער הירוק והסבוך. יש הבוחרים באימון מסוג אחר, המנצל את הרעשים הטבעיים של האזור להקשבה – חיצונית ופנימית.

איפה אפשר לתרגל יוגה או פילאטיס בזנזיבר?

השאלה העיקרית היא – איפה לא? כל מי שירצה, יוכל למצוא בקלות רבה שיעורי יוגה ופילאטיס מקצועיים ואיכותיים בזנזיבר. השיעורים מועברים, כמעט בכל המקרים, על ידי מנחים או מנחות מומחים ובעלי ניסיון, שיוכלו להדריך את כולם באופן הנכון והאישי ביותר.

מלונות רבים מציעים בתחומם שיעורי יוגה ופילאטיס למתארחים בהם. יוגה בבוקר, יוגה לעת שקיעה או יוגה לאור הכוכבים – כל אלה מוצעים לקהל האורחים של המלון. הבחירה לקחת שיעורי יוגה במלון בו ישנים היא אחת הבחירות הנוחות ביותר, כמובן. ניתן להשלים את השיעור עם מקלחת או אמבטיה מרגיעות, בצעידה יחפה על חוף הים או אפילו באכילת פירות טעימים ומתוקים, שיעשו טוב ללב ולנפש.

אפשרות אחרת היא להגיע לסטודיו בו מתקיימים שיעורים. ברוב המקרים לא יהיה מדובר בסטודיו מאורגן ומסודר כמו שאנחנו רגילים לו מהארץ. רוב המקומות בהם נערכים השיעורים הם בעלי נוף מרהיב, בעיקר אל הים אבל לא רק. השיעור יתבצע על גבי גג, על מרפסת או טרסה, ויועבר בגישה מקומית ונעימה במיוחד.

איפה אפשר למצוא מקומות המעבירים שיעורי יוגה ופילאטיס?

האזור השופע ביותר בשיעורי יוגה ופילאטיס הוא כמובן – האזור התיירותי ביותר. צפון זנזיבר בכלל, והכפר נונגווי היפה בפרט, נהנה ממגוון רחב מאוד של מדריכי יוגה ופילאטיס. ניתן לבחור להשתתף בשיעור הנערך על שפת הים, על שפת בריכה נעימה, או כאמור על גג או טרסה.

גם תיירים אשר יבחרו לבלות את חופשתם באזורים אחרים של זנזיבר יוכלו להשתתף בשיעורי יוגה או פילאטיס. באזורים אחרים של זנזיבר ניתן למצוא שיעורי יוגה המתקיימים באופן חופשי או בתוך סטודיו (בעיקר באזורים שהם תיירותיים, על אף שאינם בצפון, כמו סטון טאון), או במלון עצמו (בעיקר באזורים שאינם תיירותיים כלל).

גם עבור תיירים שחשוב להם לשלב תרגולי יוגה במהלך חופשתם, אין הכרח לישון דווקא בנונגווי על מנת ליהנות מפן זה של החופשה. ניתן לבחור בכל מקום על סמך כל פרמטר שרוצים, ולמצוא באזור את המקום המומלץ ביותר לשיעורים אלה.

איזון ורוגע בכל מובן המילה

כמובן, קיימות אפשרויות נוספות להגיע לאיזון ולרוגע מלבד שיעורי יוגה או פילאטיס. ניתן לשלב בין השיעורים הללו לאפשרויות האחרות, או לבחור באפשרויות האחרות בלבד. ניתן, כמובן, להשתתף בשיעורי מדיטציה מסוגים שונים. קיימים סוגים רבים של מדיטציה, עם דגשים שונים ומאזורים שונים בעולם. בזנזיבר, ניתן למצוא בקלות מגוון רחב של סדנאות מדיטציה – למתחילים או למתקדמים – ולהגיע להיכרות פנימית, איזון נפשי ורוגע.

עבור אחרים, גם צלילה חופשית יכולה להוות מעין תרגול מדיטטיבי, בדומה ליוגה. הצלילה החופשית מאפשרת לאדם להתבודד עם מחשבותיו, רגשותיו ותחושותיו, בסביבה נפלאה ושובת לב. עם הדרכה מתאימה, גם אפשרות זו יכולה להתאים מאוד עבור המחפשים שקט ושלווה.

אהבת? דרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בזנזיבר מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על זנזיבר!

דילוג לתוכן