חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

זנזיבר ביולי - מה צריך לדעת? האם זו עונה טובה, מזג אוויר, אטרקציות, טיולים, תפוסה, טיסות, מה לעשות

חודש יולי הוא חודש שבו רבים מהישראלים בוחרים לצאת לטייל. בישראל חם ולא כל כך נעים, כולם בחופש, והאפשרות לצאת לטיול בחו"ל אפשרית וקרובה יותר מתמיד.

אחד היעדים האהובים והפופולריים על הישראלים הוא כידוע זנזיבר, ורבים בוחרים לצאת לטייל בדיוק באי היפה והטרופי הזה.

מה מזג האוויר ביולי בזנזיבר? עד כמה מתאים האי לחופשה בחודש זה? ומה עוד צריך לדעת?

יולי בזנזיבר

חודש יולי הוא חודש נפלא במיוחד לחופשה חלומית בזנזיבר. אם חודש יוני היווה את המעבר בין העונה הרטובה לעונה היבשה, והיה בחלקו עוד גשום – חודש יולי הוא כבר חלק רשמי מהעונה היבשה והטובה ביותר לחופשה.

מבחינת מזג האוויר, יולי הוא זמן אידיאלי במיוחד. הגשמים נדירים ביותר, הטמפרטורות נעימות וחמות, הלחות איננה גבוהה באופן קיצוני ולא-נעים, והשמש מחייכת בשמיים. אם רוצים חופשה קיצית, זהו בדיוק הזמן להגיע לאי.

יתרון משמעותי של יולי על פני יתר החודשים של העונה היבשה הוא שיולי עדיין איננו עמוס מאוד. חודש אוגוסט לדוגמא הוא החודש העמוס ביותר והתיירותי ביותר של זנזיבר. בחודש זה, התיירים צובאים על האי בהמוניהם.

הכל מלא, עמוס וצפוף. מי שרוצה ליהנות ממזג האוויר הטוב אבל להתחמק מהמוני התיירים, בהחלט צריך לבחור בחודש יולי על מנת לטוס לזנזיבר.

איזה אטרקציות פתוחות? לאיזה אזור באי כדאי ללכת?

ביולי, כל האטרקציות של זנזיבר פתוחות ופעילות. כולם פתחו את שעריהם בסיום העונה הרטובה. בניגוד לחודשים אחרים, אין כל צורך לבחור באטרקציות מקורות או באטרקציות המתקיימות בחלל סגור – הסיכויים לגשם נמוכים להפליא.

השאלה באיזה אזור של זנזיבר כדאי לבחור בחופשה ביולי היא שאלה מצוינת. זנזיבר הוא אי קטן, ואין בו הבדלים ואזורי אקלים שונים. בניגוד לישראל, בה פחות נעים לטייל בנגב בחודשי הקיץ החמים לדוגמא, בזנזיבר אין כל אזור הנחשב חם יותר או גשום יותר. 

כלומר, במהלך החופשה תוכלו לבחור ללון בכל אחד מהאזורים השונים של זנזיבר – בצפון, בכפר נונגווי היפה, במערב בסטון טאון העתיקה, בדרום-מזרח או אפילו בדרום "הרחוק" והמבודד.

אפשרות טובה אחרת היא לתכנן מסלול אשר יכלול כמה אזורים שונים של זנזיבר, אם משך החופשה מאפשר זאת.

מלונות, מסעדות, טיסות בזנזיבר

בחודש יולי כל המלונות בזנזיבר כבר עובדים במלוא המרץ. גם המלונות אשר סגרו את שעריהם במשך העונה הרטובה כבר הספיקו להיערך לפתיחה המחודשת, והם ערוכים לבוא התיירים. יתרון משמעותי של החופשה במהלך יולי הוא כאמור היעדר עומס התיירים: על אף שכל המלונות כבר פתוחים, הם בהחלט לא נמצאים בתפוסה מלאה וגם לא קרוב לכך. 

אפשר למצוא מקומות פנויים כמעט בכל מלון, גם בהתרעה קצרה יחסית. אם יש מלון מסוים שאותו אתם רוצים במיוחד כדאי כמובן להזמינו מראש, כדי להימנע מעוגמת נפש. אבל במקרים בהם לא כל כך משנה לכם היכן תלונו – אפשר לבחור מלון גם מהיום למחר.

המסעדות בזנזיבר פועלות כולן במהלך חודש יולי, במלוא המרץ. על אף שעדיין אין הרבה תיירים על האי, הם אינם מועטים לגמרי. המסעדות ישמחו לארח אתכם ולהגיש לכם מגוון רחב של מנות. 

אם אינכם בררניים ביותר, מומלץ מאוד לבחור במסעדות מקומיות, ולא רק במסעדות מערביות. על אף שפיצה והמבורגר הם תמיד טעימים ומשביעים, המנות הסוואהיליות המסורתיות נוטות להיות מחדשות ומעניינות יותר. 

אם אתם ישנים בסטון טאון, אל תוותרו על קפיצה לשוק הלילי של העיר, הנערך על החוף. מלבד אווירת הפסטיבל הנהדרת, אפשר למצוא כאן את האוכל האותנטי והאמתי ביותר, במחירים משתלמים במיוחד, ו"בדיוק כמו המקומיים".

מבחינת טיסות, בחודש יולי הטיסות לזנזיבר הן כבר תדירות הרבה יותר. אפשר למצוא טיסות ישירות בין ישראל לבין האי. ייתכן כי הן אינן תדירות כמו בחודש אוגוסט, אבל הן בהחלט נפוצות יותר בהשוואה לחודשים מוקדמים יותר. 

אין הכרח להזמין טיסה זמן רב מראש, הטיסות אינן עמוסות ומלאות בצורה קיצונית. מי שיכול להרשות לעצמו ספונטניות – יכול לסגור את הטיסה ברגע האחרון אם רצונו בכך.

שאלות נפוצות בנוגע לזנזיבר ביולי

מזג האוויר ביולי באי זנזיבר הוא מזג אוויר טרופי קלאסי. הגשמים מועטים ונדירים ביותר. רוב הזמן הטמפרטורות גבוהות – ונעות סביב השלושים מעלות. זה יכול להישמע חם מדי, אולם אל דאגה: אפשר לקפוץ לטבילה קצרה בים להתרעננות.

חשוב מאוד לזכור להביא אמצעי הגנה מפני השמש. קרם הגנה טוב וכובע רחב שוליים הם אביזרי חובה, שיכולים להגן עליכם מפני מכת שמש או מכת חום. בזנזיבר חם – והשמש קופחת. מעבר לזה, כדאי לזכור להביא תרסיס דוחה יתושים, ואת כל התרופות הנדרשות.

בוודאי! יולי בזנזיבר הוא חודש נפלא, גם במהלך טיול עם ילדים. ילדים יכולים ליהנות מהשמש הנעימה, מהחוף היפה, המים הצלולים וכמובן מהאטרקציות השונות.

אהבת? דרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בזנזיבר מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על זנזיבר!