חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

זנזיבר הוא אי אשר ידוע בהיותו יעד מושלם לחופשה – בעיקר חופשה זוגית ורומנטית אבל בהחלט לא רק. לא מדובר באי אחד בלבד, אלא בקבוצת איים בהם הטבע, היופי והשלווה שולטים בכל. לאחר שמחליטים לנסוע אל זנזיבר לחופשה חלומית, כל מה שנשאר הוא לתכנן: באיזה אי תרצו להתמקד במהלך החופשה? באיזה אזור של האי תרצו לישון? איזה אזורים קיימים בכלל, ומה הם ההבדלים ביניהם?

זנזיבר – אי אחד, אזורים שונים

זנזיבר הוא האי המרכזי של קבוצת איים, המהווה למעשה ארכיפלג (קבוצת איים) ששייכים כולם למדינת טנזניה שבאפריקה. על פי רוב, המטיילים והמבקרים מעדיפים לשהות באי המרכזי ביותר במהלך חופשתם – בזנזיבר עצמה. באיים האחרים הם מעדיפים לבקר במסגרת טיולי-יום שונים. האי זנזיבר הוא האי המפותח ביותר מבחינה תיירותית, ובו יש את התשתיות המתאימות והנוחות ביותר עבור רוב הנופשים.

האי זנזיבר עצמו איננו גדול במיוחד, אולם קיימים בו אזורים נפרדים בעלי מאפיינים שונים. מזרח האי, למשל, מתאפיין ברצועת חוף בה תנאי הגאות והשפל הם משמעותיים ביותר. הפער בין גובה הים בבוקר לבין גובהו אחר הצהריים הוא מדהים. בשעות השפל, ניתן לראות נשים מבצעות פעולות חקלאיות שונות ב"חוף-ים", שבעוד כמה שעות יוצף שוב במים ויוסתר מעין אדם.

האזור הפופולרי והמתויר של זנזיבר הוא האזור הצפוני של האי. באזור זה נמצאים ריכוזי החופים היפים ביותר. נוסף על כך, תנאי הגאות והשפל בו הם נוחים מאוד: הים שומר על גובה אחיד למדי לאורך כל שעות היממה, מה שמאפשר לנופשים ליהנות מקו החוף לאורך כל היום. רביצה על החוף, טיול על החול, שכשוך במים, צלילה ואפילו סעודת ערב רומנטית קרוב לים – כל אלה אפשריים ביותר, ופופולריים מאוד, בצפון זנזיבר.

הכפר נונגווי - Nungwi

הכפר נונגווי הוא הכפר הצפוני ביותר באי זנזיבר. חוף נונגווי נחשב לחוף היפה ביותר בזנזיבר, ולא סתם: החול הלבן שלו, האלמוגים, הדגים והשקט הופכים אותו ללא פחות ממושלם. זהו חוף שבו הצלילה והשנורקלינג מומלצים במיוחד. באופן לא מפתיע, הכפר נונגווי הוא הכפר הגדול והמתויר ביותר בזנזיבר (במונחים של זנזיבר, כמובן, לא במונחים של אירופה. בפועל, זהו כפר קטן ושקט למדי).

הכפר נעים במיוחד לתיירים ולמטיילים. הוא משובץ כולו באטרקציות, מסעדות ומלונות. חלק מהמלונות המפוארים ביותר או הרומנטיים ביותר של האי נמצאים כאן – וזהו המקום המושלם לחופשה מפנקת במיוחד. לצד המלונות המפוארים, ניתן למצוא כמובן גם מלונות פשוטים יותר או בתי הארחה. בעונה, מומלץ מאוד להזמין מקום לינה זמן רב מאוד: המקומות נוטים להיתפס ולהיגמר מהר מהצפוי. מלבד המלונות, זהו המקום להתפנק בו במגוון רחב של מסעדות שונות וחיי לילה. על אף שחיי הלילה בזנזיבר, ככלל, אינם תוססים כל כך – אין מה לצפות ללאס וגאס – עבור מי שמחפש חיי לילה כלשהם, נונגווי הוא המקום למצוא אותם.

 נונגווי – אטרקציות ופעילויות

מלבד כל אלה, באי יש אטרקציות שונות. כראוי למקום עם חוף מקסים ואחד מאזורי הצלילה הטובים של אפריקה, יש בכפר מועדוני צלילה רבים וטובים. עבור מי שרוצה לצלול – בין אם כצוללן ותיק או אפילו כצלילת היכרות, לראשונה בחיים – זהו המקום. מלבד זאת, קיים במקום גם כפר דייגים מסורתי. בכפר הדייגים הזה, ניתן לראות כיצד המקומיים מכינים בעבודות יד את סירות הדאו שלהם, המשמשות אותם עד היום לשייט ולדייג.

מלבד זאת, כדאי מאוד לבקר באחת מחוות התבלינים הפועלות באזור. גידול וייצור תבלינים הוא המומחיות הגדולה של זנזיבר. בחוות, ניתן להתרשם ממגוון עצום של תבלינים שונים, לראות את אופן גידולם ולטעום אותם – הכי טריים שיש. לפעמים, אפשר אפילו להכיר תבלינים חדשים שלא היו מוכרים לכם קודם לכן (בעיקר אם אתם לא חובבי בישול מושבעים במיוחד).

הכפר קנדווה – Kendwa

מעט דרומית לכפר נונגווי, נמצא הכפר קנדווה. הכפר קנדווה הוא אמנם קרוב מאוד לכפר נונגווי, אולם משמעותית פחות מתויר ממנו.
עבור זוגות שרוצים שקט, שלווה, וחופים שנראים כמעט פרטיים מרוב שהם מבודדים – הכפר קנדווה הוא המקום לבקר בו.

כפר קנדווה ממוקם גם הוא על שפת הים, וגם הוא נהנה מחופים קסומים במיוחד. החופים הללו אמנם נחשבים "פחות" מחוף נונגווי, אבל אל תטעו: גם אלה הם חופים מקסימים ועוצרי נשימה. הכפר הזה נחשב יותר אותנטי.
הוא פחות מותאם אישית לתיירים, יש בו פחות אפשרויות לינה, והמסעדות כאן יותר אותנטיות ופחות מדברות ישירות אל התיירים. יש מי שיראו בכך חיסרון, יש מי שיראו בכך יתרון גדול.

צפון זנזיבר – ים כחול, כל היום

לא משנה באיזה כפר בוחרים, צפון זנזיבר הוא אזור מקסים ומומלץ במיוחד לחופשה. כשרוצים לתכנן את החופשה המושלמת, רומנטית או לא – צפון זנזיבר עם כפריו היפים, סירות העץ, החופים הלבנים והים הכחול הוא בהחלט המקום הנכון לבחור בו.
בין אם בוחרים לבקר באתרי תרבות ובין אם בוחרים בחופשה שכל כולה רביצה על החוף ושתיית קוקטיילים, לזנזיבר יש את כל מה שאתם רוצים.

5/5 - (2 votes)

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בזנזיבר מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על זנזיבר!

דילוג לתוכן