חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

4 ימים של טרק בהר מרו המשוגע לצד המדריך המטורף אגוסטי Agusti Renga שבלעדיו לא היינו מצליחים לכבוש את ההר!
**זהירות פוסט ארוך**
1. המסלול:
ביום הראשון התחלנו הליכה מהצהריים מmomela gate עד miriakamba hut, עלייה מתונה ולינה בהאט. נפלנו על יום מדהים וראינו את פסגת הר מרו בבירור ואת פסגת הר קילימנג'רו במלוא הדרתה.
ביום השני הליכה מהבוקר מmiriakamba hut עד saddle hut עלייה תלולה מאוד. לאחר ההגעה ומעט מנוחה, בשעות אחר הצהריים עלינו לפסגת little meru לראות את הנופ המטורף וירדנו ממנו, סה"כ שעה-שעה וחצי, והלכנו לישון כמה שעות בהאט. זוהי הכנה טובה להתאקלם לגובה של פסגת big meru ולתת זמן לגוף לייצר עוד כדוריות דם אדומות.
ביום השלישי קמים בלילה ומתחילים ללכת ב1 בלילה מsaddle hut עד פסגת big meru. העלייה היא בחושך ומחייבת פנסי ראש, מאוד תלולה וקשה, טמפרטורות נמוכות והמסלול מאוד ארוך. הגענו לפסגה אחרי שהשמש עלתה בדמעות וצלעות כואבות מקור אימתני אבל עם סיפוק אדיר בלב.
באותו יום יש ירידה מהפסגה לרענון של שעה-שעתיים בהאט, ולאחר מכן באותו היום בצהריים התחלנו שוב הליכה של ירידה תלולה מהsaddle hut עד miriakamba ולינה בהאט.
יצא לנו ביום הזה הליכה של כ14 שעות, יש לציין יותר מדי שעות הליכה ביום אחד כמעט אחרי לילה לבן.
לדעתנו היה צריך לשנות את היום השלישי עם לינה בהאט saddle וביום האחרון לעשות את שאר הירידה עד הסוף למטה, אבל זה רק בדיעבד – צריך לבקש מהמדריך ויכול להקל מאוד!
ביום הרביעי קמנו ועשינו ירידה מתונה מmiriakamba hut עד לmomela lake וסיימנו בחיוך את הטרק המטורף.
אז אנחנו לקחנו רק מדריך ללא פורטר וטבח כי ככה אנחנו אוהבים לטייל. הליכה עם 20 קילו ציוד כולל שק"ש ואוכל התגלה כקשה ומאוד מאתגר. היה מאוד נחמד לבשל עם כל הטבחים אבל כמובן גזל זמן של מנוחה.
רוב המטיילים שהיו איתנו לקחו פורטר מדריך וטבח. נהוג בטנזניה לתת טיפ לפורטר למדריך ולטבח אז קחו זאת בחשבון.
2. לידיעה: לא ניתן לעשות את טרק הר מרו ללא מדריך! המדריך חייב להיות עם רישיון בתוקף שעובד עם חברה מורשת. השמורה לא מאפשרת כניסה והליכה לבד בטרק בניגוד לבעבר.
3. לידיעה: השמורה אוספת מטיילים שונים ומאגדת אותם כקבוצה קטנה או גדולה ואליה מצמידה ריינג'ר שמאבטח אותה עם נשק לאורך הטרק מחשש לתקיפת באפלו. בתכלס מעולם לא קרה מקרה כזה אבל זה חלק מהתשלום ומאפשר עבודה והכנסה למאבטחים.
יש לציין כי נהוג לתת טיפ לריינג'ר בסוף הטרק.
קחו בחשבון שמרגע ההגעה לנקודת ההתחלה יש צורך לחכות בכניסה לארגון הקבוצה ומומלץ להביא כבר א.צהריים לאכול בזמן הזה.
אנחנו חיכינו בערך שעתיים וחצי עד שהריינג'ר הגיע כדי להתחיל את הטרק.
4. בעלייה לפסגה חובה להצטייד בציוד תרמי וחם:
טייץ תרמי ומומלץ אפילו שניים, מכנס נגד גשם, זוג גרביים תרמיות ומומלץ אפילו שניים עבים, חולצה תרמית, 2 שכבות פליז לפחות ומעיל רוח, צעיף או חם צוואר, כובע צמר חם, כפפות תרמיות ומומלץ עוד זוג כפפות נוסף ואם אפשר כיסוי שמכסה את האף והסנטר נגד רוחות וקור.
5. מה1 ביולי התווספו מיסים לכניסה לשמורה ולכן המחירים מאוד עלו ממה שפירסמו פה קודם לכן.
6. ניתן לעשות את הטרק ב3 ימים למי שמאומן מספיק פיזית וטיפס לגבהים בעבר. מומלץ לדעתנו לעשות ב4 ימים בגלל העומס של ההליכה וזמן שינה מועט ביום השלישי.
7. מקלחות ושירותים ברמה בינונית בהאטים ואין בכלל מים חמים אלא קפואים. מומלץ להצטייד במגבונים, ג'ל לחיטוי ונייר טואלט.
8. המים שנמצאים במיכלים בהאטים לא טובים לשתייה וצריך להשתמש בכדורי כלור או להרתיח אותם לפני השתייה שלהם. אנחנו עשינו גם וגם.
מי שלוקח טבח אז הטבח מביא איתו בקבוקי מים סגורים טובים לשתייה ולכן אין צורך לדאוג.
9. אז בשביל חוויה מדהימה ומטורפת המלצה חמה על המדריך האחד והיחיד אגוסטי המדהים!
הוא נפגש איתנו שבוע קודם והסביר לנו במדויק על המסלול של הטרק. אגוסטי הוא אכפתי, מתחשב, קשוב, אמין ומקצועי בטירוף ומכיר כל אבן במסלול – חשוב מאוד במיוחד בטרק כלכך מאתגר כזה.
אפילו לקח אותנו לפני הטרק למסעדה מקומית לטעום אוכל מקומי ולהתאקלם בארושה.
בבוקר הטרק לקח אותנו ברכב שלו ל2 חנויות במיוחד כדי לקנות בלון גז לגזייה שלנו כדי שנוכל לבשל במהלך הטרק והיה ממש אכפתי וסבלני.
לאורך כל הטרק דאג שיהיה לנו מספיק אוכל ומים, בדק כל הזמן שאנחנו מרגישים טוב והתאים את קצב ההליכה לקצב שלנו.
יום לפני העלייה לפסגה אגוסטי ביקש לוודא שיש לנו את כל הציוד החם הנדרש ואפילו נתן לנו אסקטרה טייץ תרמי שמאוד הקל עלינו לנוכח הקפאון במהלך העלייה האכזרית לפסגה.
לאורך כל הטרק גילה המון סבלנות לנוכח הקושי שלנו לסחוב משקל כבד על הגב ועזר לנו בכל צעד במהלך העלייה התלולה לפסגה, יד ביד ממש עד שהגענו לפסגה ונתן לנו שקיות חימום בעלייה הקפואה. לא וויתר לנו ודחף אותנו לאורך כל הדרך כדי שנצליח. פשוט מלך!
בפסגה הוא חילק לנו מתנה סוכריות על מקל וכלכך חימם לנו את הלב.
יותר מזה – בסוף הטרק היינו חייבים לקנות בגדים חדשים ויבשים כי שלנו היו רטובים ולא נעימים. אגוסטי לא חשב פעמיים ולקח אותנו לכמה חנויות מקומיות והתמקח עם המקומיים כדי להשיג לנו מחירים טובים של הבגדים.
בנוסף סידר לנו מלון מצוין לאחר סיום הטרק עם נוף להר מרו המדהים ונתן לנו טיפים להמשך הטיול שלנו במושי, דיבר עם חברים שלו על מידע על מלונות במושי, אטרקציות שונות ומחירים מקומיים.
אגוסטי השאיר אותנו פעורי פה וחסרי מילים לנוכח הלב הרחב והאכפתיות המדהימה ואנחנו הרווחנו חבר לחיים.
מדריך מומלץ מאוד לחוויה בלתי נשכחת ומופלאה לכבוש את הר מרו!
אגוסטי הוא מקצוען ולמי שרוצה – הוא גם מדריך להר הקילימנג'רו המפורסם ועשה את כל המסלולים השונים לפסגת ההר ומכיר אותו בצורה מדהימה ואיכותית.
מלא בידע מטורף ועם גישה אחרת לעשות לכם את הטיול למדהים ביותר.
אגוסטי זמין מאוד בוואצאפ +255 753 008 163
תגידו לו שדפנה ומור המליצו עליו והוא נותן אחלה מחיר 🙂
מוזמנים לשאול כל שאלה ונשמח לעזור.
אהבת? דרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בזנזיבר מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על זנזיבר!