חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

היכרות ראשונה עם זנזיבר - מפת זנזיבר בצורה קלה!

זנזיבר הוא אי קטן יחסית, ואפשר להגיע מקצה אחד לקצהו השני בנסיעה מכונית לא ממושכת במיוחד. על אף שלא מדובר בשעה אחת של נסיעה, גם לא מדובר על נסיעה אינסופית הנמשכת יומיים, כמו שעשוי לקרות למשל בארצות הברית.

למרות זאת, מומלץ לתכנן את הטיול והחופשה בצורה חכמה, ולא לבזבז שעות רבות בדרכים.

ישנם כמה אזורים מרכזיים ועיקריים בזנזיבר – ואפשר לבחור האם רוצים לטייל ביניהם, או פשוט להשתקע באחד ולא לזוז ממנו לאורך כל החופשה.

מערב זנזיבר – שדה התעופה, עיר הבירה, סטון טאון

באופן לא מפתיע, שדה התעופה הבינלאומי של זנזיבר ממוקם ממש ליד עיר הבירה, שהיא גם העיר הגדולה והמרכזית. ממש כמו שאצלנו שדה התעופה ממוקם ליד תל אביב – העיר הגדולה והעיקרית במובן מסוים – כך המצב גם בזנזיבר.

עיר הבירה – זנזיבר סיטי – היא העיר הראשית והעיקרית באי. זהו לא האזור היפה ביותר בזנזיבר, ולכן גם לא האזור התיירותי ביותר באי. אבל בהחלט יש כאן הרבה מה לעשות. באזור הזה אפשר לחוות את זנזיבר האותנטית באופן הישיר ביותר.

מילולית, כאן חיים רוב התושבים המקומיים ומעבירים את ימיהם. השווקים של זנזיבר סיטי הם השווקים האותנטיים ביותר, שאינם פונים לתיירים אלא דווקא לתושבי האזור. אפשר למצוא כאן מגוון רחב של מסעדות, שאינן תיירותיות ואינן מתאימות את עצמן לחיך המערבי של התיירים.

על אף שלא מדובר באזור התיירותי ביותר, אפשר כאן מלונות ברמה גבוהה ביותר. בין אם מחפשים מקום פשוט להניח בו את הראש ללילה, ובין אם מחפשים מלון יוקרתי ומפנק עם גישה ישירה לים – אזור מערב זנזיבר יכול לספק לכם את זה.

סטון טאון היא העיר העתיקה של זנזיבר סיטי – בדומה לעיר העתיקה שלנו, הנמצאת בלב ירושלים. בסטון טאון אפשר להתרשם ממגוון רחב יחסית של מבנים חשובים. כל ההיסטוריה הענפה של זנזיבר – על כל כובשיה, סוחריה ועבדיה – עברו בסטון טאון לאורך השנים.

ההיסטוריה הזו הותירה את חותמה במקום. שוק דרג'אני הססגוני והמוכר ממוקם בלב סטון טאון, והוא מקום מושלם עבור תיירים ומקומיים לערוך קניות משתלמות ואותנטיות במיוחד.

כמובן, מערב האי מספק גם שקיעות מרהיבות אל תוך הים. בדומה לישראל – שגם בה הים ממוקם במערב היבשה – זנזיבר סיטי וסטון טאון מאפשרות לתיירים ליהנות משקיעות מרהיבות במיוחד. אמנם החופים של מערב זנזיבר לא נחשבים החופים היפים ביותר באי – אבל גם הם, יפים בהרבה מכל חוף שיש לנו כאן בארץ.

צפון זנזיבר – נונגווי וקנדווה

צפון זנזיבר הוא האזור התיירותי ביותר באי. בעונות הנוחות לטיולים – בעיקר בקיץ, בעונה היבשה – זהו האזור העמוס ביותר באי כולו. לרוב, יהיה צורך להזמין מקום לינה זמן רב מראש, כי אחרת פשוט לא יישאר לכם איפה לישון.

צפון זנזיבר מתאפיין בשני אלמנטים משמעותיים, שהופכים אותו לאטרקטיבי ופופולרי כל כך: החופים היפים והמקסימים שלו, הנחשבים מהיפים ביותר בעולם, וכן חוסר ההשפעה של הגאות והשפל עליו. באזורים אחרים בזנזיבר הפער בין הגאות לשפל הוא עצום – שטחים נרחבים של חול נחשפים מדי בוקר בשעת השפל, ומוצפים בחזרה בגאות אחר הצהריים.

הפערים הגדולים הללו מקשים על ההנאה מהים: קשה יותר לבנות מזח, נמל, לשבת על החוף וליהנות מהשמש ועוד.

הכפר הצפוני ביותר בזנזיבר הוא הכפר נונגווי. חוף נונגווי הוא החוף הידוע ביותר בכל זנזיבר ביופיו. מסיבה זו, זהו גם הכפר והחוף העמוסים ביותר. קיימים חופים פרטיים לאורך החוף היפה הזה, בהם ניתן ליהנות מפרטיות ובידוד מסוימים.

עם זאת, מי שרוצה ליהנות באמת מחוף מבודד ושקט, יכול להדרים מעט לכפר קנדווה ולחוף היפה שלו. החוף הזה נחשב פחות יפה מחוף נונגווי, אולם מדובר בכל זאת באחד החופים היפים ביותר של זנזיבר.

עומס התיירים ויופיו של הכפר מביאים איתם, כמובן, שירותים נוספים. בצפון זנזיבר ממוקמים המלונות השווים והמפנקים ביותר, בצפיפות רבה יותר מבכל יתר חלקי זנזיבר.

כאן נמצאות המסעדות השוות ביותר, ואטרקציות נוספות. אפשר לצאת מהאזור לטיולי הצלילה והשנורקלינג הכי שווים באי, ממגוון רחב יחסית של מועדוני צלילה הפתוחים למבקרים.

דרום ודרום-מזרח זנזיבר

דרום ודרום-מזרח זנזיבר הם אזורים שאינם מתויירים כל כך בשטח האי, אולם אין הדבר אומר שהם לא מדהימים ביופיים. מזרח זנזיבר הוא האזור שהכי מושפע מתנאי הגאות והשפל – מה שמביא לחקלאות-ים מסורתית מיוחדת במינה, שלא תראו בשום מקום אחר.

ממש בדרום האי קיים יער ירוק וצפוף, שמהווה בית גידול למגוון רחב של בעלי חיים, חלקם אנדמיים וייחודיים למקום.

אזור דרום-מזרח זנזיבר הוא גם האזור בו פועלים הדולפינים במידה הגדולה ביותר. מאזור זה יוצאים סיורי תצפית על דולפינים, שמהווים חוויה נהדרת בפני עצמה.

נוסף על כך, ניתן לצאת מאזור זה לשחייה עם דולפינים – חוויה שונה בתכלית מחוויית השחייה שמספק הדולפינריום באילת, אם לרגע תהיתם. כאן, החוויה אותנטית ופראית הרבה יותר, באוקיינוס הפתוח.

באזור זה של זנזיבר, אין מסעדות רבות הפונות אל תיירים. ניתן למצוא כאן כמובן איפה לאכול, אבל יותר נוח לעיתים לבחור מלון על בסיס חצי פנסיון או פנסיון מלא. על אף שאין כאן הרבה בתי מלון, בהחלט יש כאן מלונות – וחלקם מפנקים ויוקרתיים, לא פחות מאשר בצפון האי. החוויה של דרום זנזיבר היא שקטה יותר, אותנטית ופחות עמוסה.

איך להתמצא בזנזיבר שאלות ותשובות

תלוי מה אתם מחפשים. מי שאוהב חופשה חלומית באזור שמתאים לתיירים ונוח להם מאוד, ככל הנראה ייהנה הכי הרבה בצפון זנזיבר. מי שרוצה לשלב גם תרבות והיסטוריה בטיול שלו, עדיף לו לבחור במערב האי. מי שמחפש את החיבור לטבע, את השקט ואת הבידוד – יוכל ליהנות בדרום או דרום-מזרח האי.

תלוי באורך הטיול. אם מדובר על טיול קצר, עדיף לא לנסות להספיק כמה שיותר – תפסת מרובה, לא תפסת. טיול שכל כולו ריצה ומרדף כנגד הזמן לא יהיה טיול מהנה, במיוחד לא בזנזיבר השקטה והשלווה. בטיולים ארוכים יותר, אפשר לשלב בין כמה אזורים שונים וליהנות מכמה צדדים של האי היפה הזה.

זה תלוי מה מרחק הנסיעה בין האזורים השונים. באופן כללי, לא כדאי להעביר שעות רבות בתוך האוטו – פשוט חבל על בזבוז הזמן.

4.6/5 - (8 votes)

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בזנזיבר מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על זנזיבר!