חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

חזרנו לפני חודש מטנזניה. סוף מאי תחילת יוני.5 לילות ספארי ו5 לילות זנזיבר .חגיגת 25 שנות נשואים אז רצינו משהו שיהיה בלתי נשכח. כוון שנעזרתי המון באתר מרגישה חובה לכתוב את החוויה שלנו. קודם כל תסלחו לי על שגיאות כתיב(עולה ותיקה קקק.)

סגרנו את נסיעתנו כמאט שנה מראש ,עקב עניין עבודה. נסענו 2 זוגות כדי להוזיל את הוצאות הספארי.

בטנזניה 2 עונות: עונה גשומה ועונה יבשה. עד סוף מאי נחשב כי עונה גשומה וזה עונה יותר זולה ופחות מתויירת ,אבל עם סיכויים לגשם בעיקר בזנזיבר. עקב המחיר ( יותר זול)ו זמן נוח בעבודתי החלטתנו לקחת סיכון ולנסוע ממש בסוף העונה הגשומה לצורך ניצול מחירים וליהנות מפחות אנשים בתקווה שיהי לנו מזג אוויר טוב.

לאחר בירורים רבים של מחירים בין סוכנויות ,הגענו לצחי פלג מפלאי טבל. קיבלנו מסלול מצוין עם מחירים טובים. בהשוואה לכולם התנאים של פלאי טבל היו הכי נוחים.0508807339צחי פלג.

מה שלמדנו על טנזניה בנסיעה הזאת:

חיסונים: רצוי להגיע לפחות 6 חודשים לבדוק חיסונים במרפאה מטיילים. חובה נגד קדחת צהובה,השער תלוי משלקחתם קודם.אנחנו עשינו טטנוס, טיפו הבטן, בוסטר  צהבת  B ו A

כדורים מלרון נגד מלאריה. אנחנו לא לקחנו סיכונים. יש כאלו שלא לוקחים, .גורם קצת להפרעות גסטרו אז ממליצה שתקחו איתכם קל בטן. לנו עזר מאוד

איטושים: מדינה לא מפותחת עם מערכת ביוב עולם שלישי. הרבה זבל… ממליצה תכשירים, חולצות ארוכות וגם צמיד פרקיטו.

בהמלצה של צחי לכל אחד מאיתנו משקפת. קנינו דרך אמזון.

כשקנינו את הכרטיסים שנה מראש לא שמנו לב שנסיעתנו נופלת ברמדאן.  נורא חששתי. לא היתה שופ השפעה. הנהג בטנזניה למרות שהוא מוסלם הוא לא צם ובזנזיבר המדריך והנהג צמו אבל כל הטיולים התקיימו כרגיל. כל המקומות היו פתוחים. הדבר היחיד שהמליצו לבנות לשים חצאית ארוכה שמטיילים בסטון טאון. לצורך זה שמעתי בהמלצה של צליל ולקחתי בד לים בתוך התיק וכשהיתי צריך שמתי מעל המכנסיים הקצרים.

האנשים מדהימים. יפים ותמיד עם חיוך בפנים.

גרים בטנזניה מוסלמים ונוצרים. הרוב מוסלמים. נכון להיום יש שלום בין השבטים ובין הדתות

הכסף זה שילינג. דולר אחד שווה 2000 שילינג. בשדה בקלינמגרו החלפנו 200 דולר בשער של 2240 שהיה הכי טוב שהשגנו.

מסלול הטיול: קודם כל הספארי 5 לילות עם 3 ארוחות ביום במלונות טובים מאוד ו לודגים  ואחר כך 5 לילות בזנזיבר במלון דרים אוף זנזיבר 2 ארוחות,  בוקר וערב לא כולל טיולים.

יום ראשון של הטיול:נסענו עם חברה אטיופיאן( היה מעולה,שרות מצוין).טיסה לילה ב01:00 עצירה באדיסאבבה. ומשם לקילימנגרו. שם יחקה לנו  הנהג שגם מדריך מחברת FRIEND SHIP ADVENTUREץ המדריך בשם RAJAAD  + 255755440707 שעובד גם כי עצמאי והיה פשוט מעולה . בשדה מבקשים אישור של חיסון נגד קדחת הצהובה.

עלינו בג'יפ בסביבות 1400 קיבלנו פירות לדרך ונסענו לשמורה ארושה. שמורה יחסית קטנה ,שזה בעצם יער קרובה לעיר ארושה  שזאות  העיר השנייה בגודלה בטנזניה. שם ראינו קופים

מסוג בבואינים, אחרים עם פנים שחורים וגם ביצים כחולים ו קופים שחורים. ראינו גם ג'רפות, בופאלו… זאת היתה נחיתה קלה לאחר נסיעה  רק כדי לתת לנו טעם להמשיך .הינו שם כמעט 3 שעות. בסוף  היום היה גשם קל. הלינה היתה במלון קיבו פלאסKIBO PALACE 4  כוכבים בעיר ארושה.מלון מעולה עם ארוחת ערב מצוינת. מהוד התרשמנו מהביטחון בכל מקום.

יום השני:ב8:00 בבוקר רג'אד חיקה לנו. נסענו לכיוון אגם מניארה. משך הנסיעה שעתיים ,בדרך עצרנו לקחת LUNCH BOX. ארוחת בוקר ארוזה שלא נפספס זמן. הדרך איטית ,הכבישים עם מסלול אחד לכל כיוון, נהיגה בצד ימין שמהוד מוזר. בתוך העיר מהירות של 40 קמ. השמורה מניארה גם מוכרת כי השמורה שיש אריות שמתפסים על עצים אבל אנחנו לא הצלחנו לראות אותם. שמורה יפיפייה. יער עם אגם באמצע. ראינו קופים, זברות היפופוטמים ג'ירפות פלמניגוס לטאות….. הינו 5 שעות בשמורה. כל השמורות מאוד מסודרות יש מקום מסודר לפיקניק ושירותים נקיים. בסביבות 1530 בצהרים יצאנו לכיוון המלון.

בדרך עצרנו בשתי חנויות. אחד קרוב לאגם שמוכר גם האבנים טנזניטי(אבנים כחולים מאוד יפים ויקרים). פה מתחיל הסיוט של קנייה. מבקשים מחירים מטורפים וצריכים להתמקח. אבל אתה לא יודע המחיר הנכון. מאוד מתסכל. בסוף לא קנינו כלום בחנויות האלו.

הגענו למלון NGONGORO FARM HOUSE.חוות קפה שנקנה עי מדריך טיולים לשעבר. החווה ענקית ויפיפיה. החדרים גדולים שרות מעולה. חשוך מאד בחדרים. ו במאי די קריר בערב. 17 מעלות.לפני הארוחה היתה הופעה קטנה של אנשי שבט אירקו. שבט אירקו הם מונוגמים ורובם חקלאים.

כאן התחילו הטיפים. מגיעים למלון ומופיעים הרבה עובדים. כל אחד לוקח מזוודה. אתה צריך לתת טיפ לכל אחד. למחרת בבוקר כשאתה עוזב את החדר מופיעים שוב עובדים. שוב טיפים. בין דולר לשתיים לבן אדם…הכסף זורם החוצה…..

יום השלישי. :לאחר ארוחת בוקר  טובה, בחרנו מה לשים ב LUNCHBOX ולפני הטיול עשינו סיור מאוד מעניין בחוות קפה. ו יוצא כמובן עד טיפים…. ב9:00 בבוקר התחלנו נסיעתנו לכיוון שמורה סרנגטי .הדרך ארוכה. כביש אפר. היה מאט מעונן ביציאה מנגורונגורו אבל כשירדנו כבר היה שמש. הדרך יפיפיה. במאי  יש הרבה צמחיה, פרחים והזברות בין הצהוב פשוט יפיפה. כמובן שבדרך ראינו הרבה אנשי מסאי. כפרים מפוזרים,ורואי צאון(המסאים מגדלים צ'און והם אינם חקלאים) עצרנו בכפר מסאי

בכפר ציפינו בהופעה מסורתית, ביקרנו בבתים ובכיתה לימוד כל חברה בוחרת כפר ושם מבקרת. הם מוכרים מזכרות וכמובן להוריד מחירים. בטנזניה יש יותר מ15 שבטים. השבט הכי גדול או הכי מפורסם זה שבט מסאי. הם שומרים על מסורת תלבושת עם מטפחות אדומים או כחולים. הם פוליגמיים, זאת אומרת, גבר אחד יכול להינשא לכמה נשים שהוא רוצה. הם גרים בכפרים. הנשים אחראיות על בניית בתיהם. הם נוודים. הם ניזונים מחלב, בשר(כשראש השבט מרשה)ו דם מחיות. בגלל זה שומרים על גזרה קקקק . מתקלחים רק כשיש מי גשם או נחלים. הם לומדים עד גיל 6 בכפר ו גיל 6 ראש הכפר מחליט אם הולכים ללמוד בעיר הסמוכה. הליכה לבית הספר יכול להיות של 10 ק"מ לכל כיוון. אני רופאת שיניים לילדים אז שמתי לב כי מצחצים שינים עם מקל, לפחות אין להם עששת כי לא אוכלים ממתקים.

לאחר ביקור בשבט מסאי נסענו לכיוון סרנגטי ובכניסה לשמורה יש אזור מסודר לפיקניק. אחר הצהרים בסביבות 1500 נכנסנו לשמורה סרנגטי(אדמה שלא נגמרת) .הנוף כבר שונה. סוואנות אין סוף כמו השם עצמו. הצמחייה כבר יותר נמוכה. בת יאנה ו להקות איילים מסתובבים בכל מקום. צבוע שכבה באמצע תעלה הצדדית ורק נהג כמו רגאד עם עניים ביונים היה יכול למצוא.. היפופוטמים מתקלחים בביצות הדרך והמראה מדהים של נדידת הגנו והזברות ביחד לכיוון קניה זה מראה שלעולם לא אשכח. בסרנגטי כבר נפגשים עם עד מכוניות. הנהגים מודיעים אחד לשני איפה יש שרובו(אריה) או צ'יאו(נמר). בדרך ללודג ראינו להקות של פילים ועקב העונה(חיזורים) הרבה זיווגים ו גם גורים של פילים, ג'ירפות, גנו…. הגענו ללודגSOPA SERENGUETI באמצע השמורה.

קבלת פנים חמה . חדרים טובים וארוחה טובה. חנות המלון היחידה עם מחירים מודבקים. שכורה טובה ולא כל כך יקרה.בערב בחרנו מה לקחת ב LUNCH BOX לאחר ארוחה בדרך לחדר מלווים עם שומרים עם פנסים. לא הבנו למה ואז השומר אמר שיכולים להיכנס פילים ושאנחנו צריכים תמיד לסגור הדלת של המרפסת כשנצא.

יום הרביעי :התעוררנו מוקדם כדי לצפות מהזריחה היפיפייה ממרפסת החדר. נכנסתי לרגע לשרותים ובעלי המשיך במרפסת לרגע הוא נכנס לחדר וקיבלנו אורח. קוף פנים שחור נכנס לחדרינו לגנוב שקית  עוגייה שנשארה מהיום שלפני. חשבנו שהם הלכו אבל לא ממש. כשניסיתי שוב לפתוח את הדלת ,קוף  שובב קפץ שוב ופתחתי בצעקות. לא חשבנו שבאמת זה יכול לקרות.

הקדשנו כל היום לשמורת סרנגטי. ממש ביציאה מהלודג פגשנו משפחת היפופוטמים בנחל. בהשך עניים הביוניים של רג'אד קלטו נמר על העץ. ראינו הרבה אריות, אפילו הצלחנו לצפות בצייד לוויות . מזג אוויר בתקופה הזאות מעולה. קריר בבוקר , מספיק קפוצון. מכנסי טיולים וחולצות מנדפי טיולים היו מעולים. קל לכביסה ביד ו לא חם ו היגן נגד איטושים.

יום חמישי: התעוררנו מוקדם ל נסיעה אורכה של שלוש וחצי שעות עד ל מכתש נגוגרונגורו( הרעש של פעמון הפרות) היפיפה. בדרך ציטה עם גורים בדרך ולהקת אריות נפרדו מאיתנו.

בתצפית של נגורונגורו היה מזג אוויר די קריר. למטה די חם. מרדף אחרי קרנף שלא מצאנו, אבל משפחות פילים וחיות נוספות לא עשו את יומינו פחות מעניין.בים צבוע אוכל שאריות של בופאלו ל אריות נחות אחרי הארוחה..  שינה שוב NGONROGORO FARM HOUSE. החנות של המלון גם לא יקרה.

יום שישי: יצאנו ב7:30 מהמלון לכיוון השדה של ארושה. בדרך רגאד עצר לנו בחנות נוסף בניסיון למצוא מתנות במחירים עוגנים. קשה להתמקח. הצלחנו להוריד מחיר מ90 ל 38. נפרדנו מהנהג המקסים שלנו.

סיכום ספארי במאי: לא חם ולא קרץ אין הרבה אנשים ,יותר  זול, יש יותר צמחייה אבל לא הפריעה לנו לראות חיות, הרבה גורים .לא היה לנו גשם אוכל טוב, מלונות מעולים ,מנות אחרונות לא משהו.

השדה בארושה מאוד קטן. חנויות יקרות.

בשעה 1200 נסענו לזנזיבר. שם חיקה לנו המדריך אלמאסי. מצאתי אותו בהמלצה שלמטייל. אלמאסי מורה במקצועו. דובר אנגלית טוב וביחד עם חברו שמה שנוהג עושים טיולים מעולים במחירים טובים. מאוד אחרי +255777018052

הנסיעה למלון היתה שעה .הגענו למלון  DREAM OF ZANZIBAR בחוף צפון מזרח. קיבלנו חדרים מול הבריכה הקטנה. מלון יפיפה עם חוף פרטי. אין מילים. חדר נקי ,מעוצב. חוף פרטי יפיפה . חבל רק כשיוצאים יש מלא אנשי צוות מסאי ומוכרים שנדבקים אלינו.לקחנו חצי פנסיון כי תכננו כל יום לצאת לטיול

בערב ,יום שלישי היתה ארוחת גלה בבריכה. לאלו שאכלים מאכלי ים פשוט תענוג(לובסטר, שרימפס….)צוות בידור מקסים.

יום השביעי: המזל של המזג אוויר לצדינו (29 למאי) והשמש זרחה לכבוד ספארי בלו.המחיר של ספארי בלו דרך ספארי בלו מקורי היה 85דולרץ דרך אלמאסי יצא לנו 45 דולר לבן אדם. כלל הסעה, נסיעה בסירה, פירות, מים וארוחת צהרים. לא כלל טיפים. אלמאסי ושהמא ,שותפו שזה גם הנהג ,תכננו ממש טוב. . בדרך לאי ראינו דולפינים וכשהם ראו שיש הרבה אנשים באי ובשנורקל אז שינו מסלול: לגונה כחולה, אחר כך ארוחת צהרים באי קואלי(שם המחירים של הבגדים היו הכי זולים) הארוחה כלל לובסטר שדגו בדרך, שרימפס ולאלו שלא אוכלים פירות ים דג טונה. ביקרנו בעץ הבאובאו הענקי וקיבלנו הסברים מעולים מאלמאסי. לאחר מכן עשינו שנורקל וביקרנו באי באמצע הים שרק מידי פעמים בשבוע מופיע. כשחזרנו למלון אכלנו במסעדה איטלקית( מותר לשריין בין חמש המסעדות במלון מלבד המסעדה המרכזית). אוכל טעים אבל לא בכמות מספקת.

יום השמיני: התחלנו את היום בחוות תבלינים(JAMBO) השייכת ל מישהו מכפר אורוה. אותו כפר של הנג שלנו..בזנזיבר חוות גדולות שייכות לממשלה. חוות חקלאיות פרטיות עם כל סוגי הצמחייה למטרת תיירותית. עקב המיקום של זנזיבר( קרוב לקו המשווה) האזור מאוד טרופי. דומה מאוד לצפון מזרח ברזיל בו נולדתי .בסיור מראים לנו הרבה גידולים .קיבלנו הסברים מפורטים ,טעמנו פירות,ראינו  קטיף קוקוס,קנינו תבלינים. דרך אגב בשוק יותר זול אבל הקנייה זה גם חוויה.משם נסענו לאי צנגו  . לאי צנגו בעבר היה מקום חשוב למכירת עבדים. היו מביאים אותם לשם לפני שמכרו אותם בסטון טאון. לאחר שנגמר העבדות ניסו להפוך את האי לבית מעצר אנגלי, אבל בסופו של דבר הפך להיות בית הבראה לחולים כמו צרעה.. בהמשך הודים קנו את האיובנו שם בית מלון שלא כל כל הצליחץ האי מפורסמת עקב בית גידול של צבי היבשה ענקיים שהובאו לשם לראשונה כי מתנה ממלך מלזיה. מקום נחמד. הצב הכי מבוגר 194.נוסעים לאי בסירה יותר קטנה מזאות של ספארי בלו.לא לשכוח לתת טיפים.

משם המשכנו לסטון טאון. היתי בהלם. הכל מוזנח. מקומות מהוד יפים אבל לא שמורים. ביקרנו בשוק בסוף יום של רמדאן והיתה חוויה בלתי נשכחת .העופות נמכרות עם כל הזבובים, כמות האנשים, הצבעוניות…בערב (יום חמישי)במלון ערב אפריקאי עם הופעה של שבט מסאי.

יום תשיעי :קצת מעונן ,אבל בלי גשם למזלנו.נסענו לשנורל במנמבה. שם היה לנו מדריך מקומי בתוך המים.הוא הביא בננות והדגים פשוט באו אלינו. הרבה יותר יפה מהספארי בלו. אם אין זמן וצריך לבחור על מקום שנורקל אז בטוח מנמבה. לאחר השנורקל קפצנו לבקר חופי הצפון. באמת יפים אבל בתקופה שהגענו היה ריק.. בטח בעונת התיירות מפוצץ. בעררב ניסינו המסעדה המרכזית של המלון ו היתה מעולה.

יום העשירי: ביקור בכפר UROA.ביקרנו ביתים של אלמאסי ושמה.הכרנו את התרבות, צורת חיים. ביקרנו בבית הספר.בזנזיבר אין מערכת מים מסודרת. הם מביאים מים מבארות דרך צינורות פזורות באמצע הכפר,אבל המם האלו מלוחים ולכן לא טובים לשתייה. לשתייה מגיע משאית פעם בשבוע. בזמן הרמדאן כל יום ובחינם.

לאחר ביקור בכפר נסענו ליער גוזאני.:התאכזבנו. חשבנו שנראה להקות ענקיות שלקופים. יכול להיות שלאלו שלא עושים ספארי שווה ,אבל לנו שראינו המון קופים היה די מאכזב.

בית על המים: סיימנו את הסיור בצפייה על המסעדה בית על המים. מאוד יפה. ויתרנו על הכניסה למסעדה עקה המחיר. .במלון(שבת) יש ערב ערבי. אוכל מעולה

יום אחד עשרה ואחרון: התעוררנו מוקדם כדי לא לפספס את הזריחה. באזור איפה המלון ממוקם יש שעות של שפל ו המים כל כך רדודים שאפשר ללכת קילומטר עם מי בקרסוליים. זאת הזדמנות לצפות בגידולי אצות ים כל מיני יצורים מעניינים. אנחנו לא עשינו סיור עם אנשי מסאי אבל אולי זה שווה. לפעם הבאה. ב1200 עזבנו המלון לחזרה הביתה. טיול מושלם.

אהבת? דרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בזנזיבר מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על זנזיבר!