חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

חזרנו מ-3  שבועות בטנזניה. ספארי, אוסמברה וזנינזבר.

יש לנו הרבה לשתף אז הפוסט יחולק גם ל-3 חלקים:

חלק 1מתוך 3 פוסטים

לטעמנו היה קצר מדי אבל כבר הבטחנו לעצמנו שעוד נחזור לטנזניה המדהימה! התאהבנו במדינה ובאנשים.

אנחנו זוג בני 29 ו30, זה היה ירח הדבש שלנו ולכן החלטנו מראש שאנחנו לא הולכים לחסוך על מקומות לינה מאוד מאוד זולים, אבל גם לא התפזרנו על מלונות יוקרה. חילקנו את הטיול בגדול ל-3: שבוע ספארי, שבוע הרי האוסמברה ושבוע זנזיבר.

חלק 1 ספארי (נחיתה, PETER MWABANGA, ארושה, ספארי)

נחיתה:

-בדיקת קורונה 25$ לאדם צריך להתעדכן כמה ימים לפני הטיסה מה הנהלים העדכניים, שמשתנים כל הזמן.

טסנו עם חברת FLY DUBAI, ונחתנו בדאר א סלאם, יום יומיים לפני הטיסה אנחנו מקבלים הודעה במייל שהטיסה שלנו מדאר נדחתה מהצהריים לערב ( זה אומר כמה שעות טובות בדאר כשאנחנו גמורים מעייפות ועם הציוד עלינו, חברת הכרטיסים הישראלית לא הייתה מועילה בכלל ואפילו מעצבנת). החלטנו לאחר הנחיתה לגשת לדוכן של חברת התעופה AIR TANZANIA שם הייתה בחורה נחמדה מאוד שהצליחה לעזור לנו ואפילו הדימה לנו את הטיסה למעשה לעוד עשר דקות! כל תהליך הבידוק היה ממש זריר כמו תחנה מרכזית, משם טסנו לשדה התעופה קילימנג'רו במטוס חמוד שלהם עם ציור הג'ירפה, הטיסה הייתה מאוד נעימה וזריזה.

-סים קארד: VODACOM בשדה התעופה קילימנג'רו 20$ כולל הפעלה. תקלה עם זיהוי דרכון. להסתמך על מישהו מקומי שלא יבטל את הכרטיס. מצב לא נעים. אם טביעת האצבע לא עובדת לכם תנסו חברה אחרת יחסוך לכם כאב ראש ועוגמת נפש בהמשך.

המדריך המדהים (1) PETER MWABANGA:

לאחר שתאמנו זאת מראש, משדה התעופה הגיע לאסוף אותנו המדריך הנפלא שלנו, פיטר מוואבנגה. שהיה מלך בכל ההתנהלות עם זמני הטיסות המשתנות שלנו, ממש הקפצנו אותו לשדה מעכשיו לעכשיו- זאת נסיעה של שעה – שעה וחצי בערך מארושה לקילמנג'רו.  קצת על פיטר לפני שנמשיך.

נתקלנו בשם שלו פעמים רבות כאן בקבוצות הפייסבוק. היינו בקשר עם כמה מדריכים ובסוף בחרנו בו. התמקחנו כמובן על המחיר. מה שלא עשינו זה לבקש פירוט על כל אלמנט שמרכיב את המחיר הסופי. הלקח שלנו היה כן לבקש מראש פירוט על מחירי המלונות. לדוגמה, בלילה האחרון בספארי הגענו למקום מהמם. שצופה מלמעלה על כל שמורת NGORONGORO. רק שאז גילינו שגם המחיר היה "מהמם", כלומר ממש לא זול. לדעתנו המחיר היה שווה כי זה באמת מלון מיוחד עם נוף ואוכל מדהים.

אז למה לבחור בפיטר? יש לו ידע אדיר בכל מה שקשור לחיות הספארי ועוד הרבה מעבר לזה. הוא באמת בן אדם ישר והגון. הוא באמת יודע מה הוא אומר ועושה. לכל החלטה שלו יש הצדקה. למשל המלון שמשקיף על NGORONOGORO אומנם היה יקר אבל זה גם כי הוא היה מאוד מאוד קרוב לכניסה לשמורה. וכשמבלים בשמורה המדהימה מדהימה מדהימה הזאת רק כמה שעות, מהבוקר עד הצהריים, כל דקה משמעותית.

זה לא אומר שצריך ללכת איתו על עיוור, אבל לדעת שאם זורמים איתו על ההחלטות שלו, טוב בטוח יצא מזה.

בכל מקרה, פיטר אסף אותנו משדה התעופה ולקח אותנו למלון שלנו בארושה.

ארושה:

– מלון UTAMADUNI מומלץ. מלון על רמה, לא גסט-האוס. המיקום שלו לא מדהים, ודורש התניידות עם מונית (אין דאלה דאלה בסביבה). הכתובת שמופיעה בבוקינג לא עדכנית. אנחנו לא שמנו לב שבעלי המקום שלחו לנו בהודעה פרטית את הכתובת הנכונה ויצא שנסענו למקום אחר בהתחלה. לחצו כאן למעבר לדף המלון בבוקינג!

יש להם ארוחות בוקר ממש מעולות, אכלנו שם את הריבה הכי נהדרת שטעמנו – ריבת רוברב ואני כבר מחפשת את הצמח להכין גם. בערב הראשון גם ביקשנו מראש ארוחת ערב והיה טעים מאוד. ובכלל הזוג שמנהל את המקום ממש מקסימים.

בארושה העברנו רק שני לילות, הראשונים שלנו. אז עדיין הינו קצת בשוק ולא ממש חווינו אותה. תנו לעצמכם זמן לעכל את המקום, ארושה נראית כמו שדמיינו את הודו.

ביקרנו ב-CULTURAL HERITAGE CENTRE זה מקום נחמד להעביר בו שעה-שעתיים. אבל פה בערך מסתיים הידע שלנו על ארושה.

ערב לפני היציאה לדרך לספארי, פיטר הזמין אותנו לארוחת ערב בביתו יחד עם אישתו והבן הקטן. זאת הייתה חוויה מאוד מיוחדת ונעימה. אצלו גם נהננו מאוכל אותנטי וטעים וגם קיבלנו הסברים על הטיול שנתחיל למחרת.

ספארי:

הטיול שלנו בספארי נמשך 5 ימים – היום הראשון התחיל בנסיעה לשמורת TARANGIRE, אחה"צ נסענו למקום הלינה שלנו ב- KARATU, המחוז שבין השמורות. למחרת נסענו כמה שעות עד לשמורת SERENGETI, שם העברנו שני לילות בתוך השמורה. בצהרי היום הרביעי לטיול הספארי נסענו למקום הלינה המשקיף על שמורת NGORONGORO.

מן הסתם אתם בטח יודעים אבל הספארי זה מקום מאוד יקר. ממשלת טנזניה לוקחת אגרות בעשרות דולרים גם על השהות וגם על הלינה בתוך האתרים, ולכן לא תמיד מה שנראה זול (אתר קמפינג בסיסי) יהיה באמת זול. וכל אחד שיעשה את השיקולים שלו. כי לישון מחוץ לשמורה יכול להוזיל משמעותית את העלויות, אבל גם יבזבז שעות רבות בנסיעה אל ומהשמורות אל מקומות הלינה. ואתם עלולים להחמיץ את החוויה של לראות חבורת אריות חולפת במרחק מטרים ספורים ממקום הלינה שלכם בערב, חוויה מטורפת שקשה לתאר במילים.

הספארי הוא פשוט גן עדן, יש לנו מיליון סיפורים אבל נשאיר לכם מקום לדמיון. טרנגירי היא כביכול השמורה ה"פחות" משוגעת מבין השלוש בהן ביקרנו, ועדיין כמות ומגוון החיות שם היו נפלאים. ובסרנגטי ונגורונגורו אפילו עוד יותר.

וכאן גם בא הידע של פיטר לידי ביטוי. הוא הפך את ההתבוננות על החיות לעוד יותר מרתקת – כשמבינים למה החיות עושות את מה שהן עושות. ואנחנו מאוד ממליצים להצטייד במשקפת איכותית אחת לפחות ואם אפשר משקפת לכל מטייל, כי בחלק מהמקרים פיטר (וכנראה גם מדריכים אחרים) זיהה חיות שנמצאות מאוד רחוק וחבל לפספס).

מבחינת אוכל, לא הצטרף אלינו טבח. מראש עדכנו את פיטר שאנחנו צמחונים. במקומות הלינה קיבלנו ארוחת ערב ובוקר, והם היו דואגים לנו ללאנץ' בוקס חביב לארוחת צהריים. מדי פעם ביקשנו לארוז גם את ארוחת הבוקר כדי לא לבזבז זמן סיור.

בסיום הטיול בספארי פיטר החזיר אותנו לארושה, ודאג לנו למקום לינה סמוך לתחנה המרכזית. אבל שירותיו עוד לא הסתיימו בשלב הזה מבחינתנו. הוא אמר לנו לתת לו את מספרי הטלפון של כל מקומות הלינה לאורך הטיול, והוא ידאג להוזיל את המחיר כמה שאפשר, דבר שהיה מאוד משתלם. הוא נשאר איתנו בקשר לכל אורך הטיול, לוודא שהגענו בשלום והסתדרנו בכל מקום, מותק של בנאדם.

כשנפרדנו מפיטר נתנו לו טיפ של 160$.

טיפים:

1. כשאתם אוכלים בספארי תמיד מביאים לכם כמויות אדירות של אוכל שאין מצב שתצליחו לאכול הכל.

הלילה הראשון העמיסו לנו הכל על צלחת אחת ענקית, אז או שתבקשו שיגיע בנפרד (כמו שהיה לנו בשאר הלילות) או שתקחו צלחת ריקה ותעמיסו את מה שבא לכם לצלחת הריקה, ככה את האוכל שלא תאכלו הצוות יוכל לאכול אח"כ. זה מה שהמדריך שלנו עשה גם בעצמו.

1. בספארי נוסעים שעות ארוכות בג'יפ, תקחו איתכם ממתקים ונשנושים. (תביאו חטיפים ישראלים גם תמיד נחמד לחלוק עם המדריך).
  2. אם אתם הולכים עם פיטר, מתנה שיפה להביא לו מהארץ חבילת קפה או שוקו קטנה. – הוא משוגע על שוקו והתעניין בקפה שיש אצלנו ( אגב, הקפה בטזניה על הפנים תקחו איתכם!).
  3. הבן של פיטר בן 4, נורא אוהב מכוניות – אבל אם מביאים משהו לא להגזים במחיר, שזה יהיה משהו שההורים שלו יוכלו גם להרשות לעצמם.
  4. אם יש לכם חששות ורוצים עצה ואוזן ישראלית ממליצים לדבר עם עמי בורג הוא אחלה של בנאדם והיה זמין גם במהלך הטיול לשאלות קצרות.

חלק 2 מתוך 3 פוסטים

חלק 2 – הרי האוסמברה (הגעה, HASSAN KIMWARI, לושוטו, הרי האוסמברה)

הגעה:

התוכנית המקורית הייתה לעבור במושי ורק משם לנסוע ללושטו, העיירה הגדולה באזור רכס הרי האוסמברה. אבל בשל קוצר זמן החלטנו לנסוע ישירות ולוותר על מושי הפעם.

כאמור, פיטר השאיר אותנו במלון ליד "התחנה המרכזית" בארושה. הוא גם עזר לנו לקנות כרטיסים לאוטובוס ללושטו. פיטר עזר כאן מאוד כי עד אותו רגע הינו בטוחים שניגשים לדוכן הכרטיסים ושם קונים. אז זהו שלא ממש. לקח לנו זמן להבין שיש חברות אוטובוסים עם אנשי מכירות שפשוט מסתובבים ומוכרים כרטיסים.

הנסיעה הייתה מעט מורכבת. נאמר לנו שהנסיעה תמשך 6 שעות ובפועל היא נמשכה 8 שעות. ורק בנסיעה עצמה גילינו שזאת דאלה דאלה. כלומר מבחינת הגודל זה אוטובוס לכל דבר, אבל הוא היה צפוף מאוד ועצר בכל נקודה אפשרית. על האוטובוס עלינו בשעה 5:30 בבוקר, יצאנו לדרך בסביבות 6 והגענו בערך ב-2 בצהריים. כשירדנו מהאוטובוס פנו אלינו כמה מקומיים שרוצים לעזור, וביניהם היה גם חסאן.

המדריך המדהים (2) HASSAN KIMWARI:

בשונה מארושה, שם הרגשנו התנפלות על כל "מזונגו" (תייר), בלושוטו הגישה הייתה הרבה יותר רגועה ומכבדת. כשאמרנו לאנשים שאנחנו צריכים רגע ספייס לנשום אחרי הנסיעה הארוכה והמפותלת, המקומיים כיבדו את הבקשה שלנו. ביניהם היה חסאן, מדריך טיולים ברכס הרי האוסמברה. אחרי שקצת נרגענו הוא הזמין אותו לסוכנות שלו. לשבת קצת לנוח על הספה, במקום קריר ונעים. גם כאן לקח לנו קצת זמן להבין שאין מרכז מידע רשמי למטייל אלא סוכנויות קטנות פרטיות שמציעות טיולים.

מלבד העובדה שחסאן הציע לנו את ההצעה הזולה ביותר, מה שאהבנו בחסאן זה את הגישה הרגועה והקלילה שלו. הוא היה מאוד חברי אבל לא היה דביק או מעצבן. בימים שלפני שיצאנו לטייל איתו הוא עזר לנו להתמצא בלושטו. בלושטו שהינו 5 ימים ועם חסאן סגרנו רק ביום השלישי, והוא עזר לנו הרבה גם לפני וגם אחרי שסגרנו איתו, כשהוא יודע שיש סיכוי שלמרות כל העזרה שלו יכול להיות שנסגור עם מישהו אחר. עוד יתרון שהיה עם חסאן זה שהוא התאים את הטיול ליכולות שלנו. אנחנו לא טיילים מקצוענים, ובכושר הליכה סביר מינוס, אז הוא דאג לייצר מסלול שגם יכלול הליכה אבל בחלקים ה"מתים" התניידנו עם כלי תחבורה שונים.

אתם יכולים לפנות לחסאן באופן ישיר, בלינק המצורף, או דרך הסוכנות בה הוא עובד – TAYODEA. בכל מקרה הוא מציע או טיולי יום, או טיול בן כמה ימים אנחנו בחרנו בטיול של 3 ימים.

כמו עם פיטר, גם עם חסאן חשוב לבקש פירוט של המסלול, לדעת איפה ישנים בכל לילה, ומה המחירים של כל מרכיב בטיול (כולל אוכל).

לושוטו:

עיירה מקסימה ונעימה בדרום רכס הרי האוסמברה. האווירה שם הייתה כל כך נעימה שבמקום להישאר לישון לילה אחד ומיד להתחיל לטייל באוסמברה נשארנו לישון 4 לילות, גם כדי קצת לצבור כוחות, ובעיקר כדי לראות את מה שיש לעיירה ולסביבה להציע. למשל באחד הימים יצאנו לטיול רגלי ל-IRENTE VIEWPOINT, הליכה של כמה קילומטרים בעלייה, וחזרנו עם צמד של בודה בודה (צמד טוסטוסים).

– לינה במלון LAWNS. היה קצת פינוק. לא מלון פאר אבל בהחלט על רמה. היה לנו קשה לעזוב אותו מרוב שהיה כיף. אוכל טוב ורק קצת יותר יקר מהאוכל בעיירה. נקי מאוד. אפילו התפנקנו ערב אחד במסאז'. גם אם אתם לא ישנים שם מומלץ ללכת לאכול במסעדה שלהם ויש גם בר במקום. בעלי המקום הם זוג אירופאי במקור שהעביר את הרוב המוחלט של חיו בטנזניה (היא נולדה בטנזניה והוא עבר לשם בילדותו). היה מאוד מעניין לשוחח איתם ולקבל נקודת מבט נוספת, של "זרים" ומערביים בתוך טנזניה. שילמנו 50,000TSH (כ-20$) ללילה בעזרת המיקוח של פיטר. לחצו כאן לדף המלון בבוקינג!

– ביום ראשון הקדוש לנוצרים הלכנו בבוקר לשמוע את השירה בכנסייה שליד השוק, חוויה בפני עצמה.

– שתינו קפה אצל מוחמד. מומלץ גם לנסות את המשקה ALKASUSI, משקה מקומי, משהו בין תה לקפה, עם המון תבלינים חריפים וטעימים.

– אכלנו ארוחה מקומית במסעדת MUZDALIFA, שכללה MAHARAGUE טעים טעים, UGALI בלתי אכיל, ומיץ מנגו אננס אבוקדו מרענן וטוב (סה"כ לארוחה 7 TSH).

– אחרי שספיר סיפרה לחסאן שהיא הייתה רוצה שמלה מקומית, הוא לקח אותנו לקנות בדים יפים (15 TSH) ומשם לחייט שעשה עבודה מעולה בכמה שעות (20 TSH) שם גם יצא לנו לפגוש חבורה מקסימה של ילדים קטנים שהתלהבו שה"מזונגו" (אנחנו) אומרים להם כמה משפטים בסווהילית שבורה.

הטיול עם חסאן בהרי האוסמברה:

אנחנו כל כך שמחים שבחרנו להגיע לאזור הזה. נופים עוצרי נשימה כמעט לכל מקום שמסתכלים, כפרים קטנים ואותנטיים. וכמובן זיקיות יפהפיות.

השארנו את הציוד הכבד במלון LAWNS, והתחלנו את הטיול עם חסאן, היום הראשון כלל הליכה מלושטו דרך MAGAMBA FOREST, יער טרופי מקסים. במהלך הטיול התחיל לטפטף גשם והיה כל כך עדין שלא הרגשנו שאנחנו בכלל מתרטבים, עד ששמנו לב כבר היינו ספוגים מים והגענו למקום הלינה ממש רטובים, הייתה חוויה לשבת ולהתייבש על כלי מתכת ובו אש עם גחלים. מהצומת הקרובה נסענו בדאלה דאלה למקום שהיה אמור להיות מקום הלינה הראשון, PAPAA MOZE מקום מאוד צנוע, עם מים חמים במקלחת ואוכל מקומי פשוט וטוב. נאלצנו מסיבות שלנו לדחות את הטיול ביום והחדר לא היה פנוי כבר, אז אחרי מקלחת וארוחה, בעל המקום הזמין אותנו לישון אצלו בבית, הוא בעל מטעים והיה בתפקיד ממשלתי בכיר בעברו, ושם פגשנו את אשתו ובתו, ניהלנו שיחה מעניינת (מסתבר שמארוול וסרטי גיבורים זה נושא שמחבר בין תרבויות) הייתה חוויה מגניבה ממש. למחרת בעל המקום הסיע אותנו לחלק הצפוני של הרי האוסמברה (על הלינה+ההסעה שילמנו 100,000TSH (כ-40$). בצפון טיילנו בכפרים MTAE ו-MAMBO, הכנו פסלונים בחימר, שיחקנו רמיקוב ודמקה במועדון גברים שקיבל אותנו בחום, אכלנו אוכל זול וטעים והגענו לתצפיות נהדרות.

לנו ב-MAGUMBA HOTEL, מקום מאוד יפה, על פסגת הר גבוה, משקיף על נופים אדירים (70,000TSH ללילה). ישנו שם 2 לילות ובבוקר למחרת מוקדם מוקדם נסענו חזרה ללושוטו, ומשם בצהריים לקחנו אוטובוס לדאר א סלאם בדרך לחלק האחרון של הטיול שלנו בזנזיבר.

– אנחנו ממליצים להגיד לחסאן מראש אם אתם רוצים לעשות משהו מחוץ למסלול הרגיל, כמו למשל אם אתם רוצים ללמוד לבשל משהו אצל משפחה מקומית. הוא יכול לארגן את זה אבל רק בתיאום מראש.

– ועוד דבר. כן אפשר לטייל בהרי האוסמברה בלי מדריך. אבל הידע שיש למדריכים, בחירת המסלול הכי מעניין ויפה, והיכולת למצוא זיקיות (שיודעות להסוות את עצמן ממש טוב), לדעתנו זה ערך מוסף שלגמרי שווה את הכסף.

טיפים:

1. שמן זית זה מצרך יקר בטזניה – אם אתם רוצים לשמח את המדריך שלכם ולהוקיר תודה זאת מתנה מושלמת להביא מהארץ.
  2. להסתובב עם ציוד קל בהרי האוסמברה.
  3. אפשר לבקש קסדה מנהגי הבודה בודה – לפעמים יתנו לכם את שלהם ולפעמים ימצאו לכם אחד נוסף. אנחנו ביקשנו מהנהגים לנסוע פולה פולה (לאט לאט) והיו ממש אחלה ונחמדים.(ואנחנו זוג קצת, הרבה, לחוץ שמעולם לא היה על אופנוע או טוסטוס בארץ).

חלק 3 מתוך 3 פוסטים

חלק 3 – זנזיבר (הגעה דרך דאר א סלאם, מעבורת והגעה ל- NUNGWI, אטרקציות בזנזיבר, בדיקת קורונה בסטון טאון).

בתוכנית המקורית בכלל לא התכוונו להגיע לזנזיבר אבל היינו אחרי שבועיים של טיול ירוק במזג אוויר טיפה קריר, רוב הזמן לבשנו ארוך ולכן חשק ליבנו במזג אוויר יותר חם וקצת חופים – למרות שאנחנו לא טיפוסים של בטן-גב בכלל.

התכוונו לקחת טיסה פנימית לקיגומה, הצד המזרחי יותר של טנזניה ולטייל בשמרת שימפנזים (בגלל שכבר החלטנו שנחזור לטנזניה דחינו את הטיול הזה), יש לנו מספרי טלפון ואיש קשר מהשמורה ונצרף את זה ברשימת אנשי הקשר בסוף הפוסט.

דאר א סלאם:

– לקחנו את האוטובוס המפואר Kiluwa שיוצא בשעה 2 בצהריים לדאר א סאלם. האוטובוס נוח, מרווח ונקי. יוצא רק פעמיים ביום, ב-7 בבוקר וב-2 בצהריים (ולזה של 7 בבוקר לא הספקנו להגיע). יש אוטובוסים פחות נוחים אבל הם יוצאים בשעות מגוונות יותר. בדיעבד, להגיע לדאר א סלאם בשעה 9 בערב בחושך יצר תחושה לא נעימה ואלי היה עדיף לצאת יותר מוקדם מלושוטו, למרות ששום דבר רע לא באמת קרה.

– לינה במלון CHELSEA HOTEL. בחלק מהאתרים היו ביקורות לא טובות אז קצת חששנו. אבל המקום היה ממש מצוין. רמה של מלון אירופאי בסיסי. חדר מאוד נקי ומסודר, המקלחת הכי כיפית שהייתה לנו כל הטיול. המרחק משם למעבורת יכול להיות קצת ארוך ברגל אבל לא בלתי אפשרי. שילמנו 40$, שוב בעזרתו של פיטר דרך הטלפון. לחצו כאן לדף המלון בבוקינג!

– התניידות באמצעות אפליקציית UBER מאוד נוחה,בטוחה וזולה יחסית למוניות רגילות אחרות. עובדת אך ורק בדאר א סלאם. מהתחנה המרכזית של דאר אל המלון בערב (15,000TSH), ומהמלון בבוקר אל המעבורת (4,000TSH).

– בדאר העברנו רק את הלילה.

מעבורת והגעה ל-NUNGWI:

– קחו את המעבורת של ZAN-FAST ולא את של AZAM MARINE. (לאחרות בכלל לא כדאי להתקרב כי הן ממש איטיות). הנסיעה בזאן-פאסט עלתה 25$ לאדם לעומת 35$ באזאם מארין ונמשכת שעה ורבע לעומת שעה ארבעים וחמש. בשתי החברות הנסיעה מאוד נוחה. המקומיים לוקחים רק זאן-פאסט. לא הצלחנו להתמקח על המחירים של המעבורות בכלל. מדאר לזנזיבר הגענו עם אזאם מארין, והם כבר ארגנו לנו מונית מסטון טאון, בירת זנזיבר, אל NUNGWI, העיר הצפונית, ואזור הבילוי של זנזיבר (50$ נוספים).

כל המעבורות יוצאות מאותה נקודה.

– לגבי בחירת מקומות לינה, נהוג שנהג המונית מלווה את התיירים בין כמה מקומות לינה עד שהם מוצאים את המקום המתאים להם. אנחנו מאוד ממליצים לעשות את זה. תמונות באינטרנט והמלצות כתובות לא משתוות למראה עיניים ולתחושה כשאתם שם. אז לדעתנו לא מומלץ להזמין מקום לינה מראש. ובמיוחד שבזנזיבר מקום הלינה הוא קצת יותר ביג דיל מאשר בטיול שבו לא נמצאים כמעט במלון.

– לינה בלילה ראשון במלון ZAVA HOTEL, המיקום שלו 20 מטר מהחוף. מלון סולידי. נקי ונוח. צוות מאוד מאוד נחמד, צמוד למסעדת באדולינה הישראלית. שילמנו 45$ ללילה בלי ארוחת בוקר. ממוקם במרכז הבילויים של NUNGWI. לחצו כאן לדף המלון בבוקינג!

– לינה ב-4 לילות הבאים הייתה במלון ALUNA. זה כבר היה מלון יותר יוקרתי, שילמנו 80$ ללילה אחרי התמקחות. מאוד מפנק, כולל 2 בריכות (אחת מים מלוחים, השנייה מתוקים), חדר וואו, ארוחת בוקר מפנקת. מבחינת מיקום המלון טיפה רחוק ממרכז הבילויים, הליכה של כרבע שעה בערך (אפשר ללכת בכפר או לאורך החוף) ואפשר לקחת בז'אז' של המלון (עולה 3$ לנסיעה). מאוד נוח ואפשר להזמין אותו מכל מקום. אפשר להעזר כמובן בבודה בודה שבסביבה. החוף שקרוב לשם מלא באצות כלומר אין אפשרות להכנס לשחייה, בגלל זה יש את הבריכות במקום זה כמו אי גן עדן קטן. לחצו כאן לדף המלון בבוקינג!

– טיול שטח עם ZANZIBAGI. שווה. פעילות כיפית של כמה שעות = נהיגת שטח בבאגי, שעה וחצי/80$ לזוג או 3 שעות 120$/לזוג (יש קופון הנחה באתר שלהם ובקבוצת "זנזיבר שלנו"). זכינו שהמדריך שלנו היה בחור בשם "באבו", שנתן לנו המון ערך מוסף בסיור, לקח אותנו לראות נופים יפים, לטייל בכפר, ולטעום פירות וירקות מוזרים. באבו אגב מציע בלי קשר לזנזיבאגי סיורים נוספים בכפרים בחינם (התשלום הוא בעצם  טיפ שאתם בוחרים את גובהו, ויתקבל בברכה:) ) אם היה לנו עוד זמן בהחלט היינו עושים איתו סיור נוסף.

– טיול יום בסטון טאון: שילבנו את הסיור הזה עם בדיקת הקורונה אותה עברנו בסטון טאון. נעזרנו בשירותיהם של המדריך NEMES, הסיור כלל שייט לאי האסירים שם קיבלנו הסבר על משמעותו ההיסטורית של האי. שם גם ראינו צבי ענק יפים ומרשימים. חלקו השני של הסיור כלל סיבוב באזורים העתיקים של סטון טאון, וכלל הסברים על ההיסטוריה של העיר. בכנות, הינו מוותרים על החלק השני, אפילו שאנחנו חובבי היסטוריה. החלק הראשון של אי האסירים היה מעניין ויחד עם צבי הענק דווקא כן היה מעניין. נמס היה אחלה מדריך, ושפע ידע, ועם זאת אנחנו לא יכולים לומר שזה סיור חובה או שהיה כיף ענק, אבל אם אתם בכל מקרה מגיעים לעשות בדיקת קורונה בסביבה אולי כן שווה לטעום קצת מההיסטוריה של האי.

-מסעדה מומלצת בסטון טאון Passing show במרחק 5 דקות הליכה מהמעבורת – ממש ממול לסוכנות של ZAN-FAST .

– בדיקת קורונה בזנזיבר: אנחנו מאוד מקווים שעד שתקראו את הסיכום שלנו הקורונה כבר תשאר מאחורינו. ובינתיים כמה טיפים: תורידו את האפליקציה היעודית של בדיקת קורונה בזנזיבר. שם נוח מאוד להזמין תור לבדיקה. לבדיקות במקומות שונים יש מחירים שונים בתי חולים ציבוריים לוקחים 80$ לבדיקה, בעוד שבתי חולים פרטיים לוקחים 120$ ואפילו 150$ לבדיקה. אנחנו עשינו את הבדיקה במתחם המיוחד שהוקם בדרום סטון טאון שנקרא מיגומבני (קישור למטה) – המדריך נמס פגש אותנו בקרבת מקום, לקח אותנו לעשות את הבדיקה ומשם המשכנו בסיור היום שלנו. לוקח 48 שעות עד שמקבלים תשובה, קחו בחשבון.

החזרה לארץ שלנו כללה נסיעה מהמלון ב-NUNGWI בשעה 1 בצהריים לסטון טאון, הפלגה לדאר א סלאם עם המעבורת בשעה 4 והגעה לשדה התעופה בסביבות 7 בערב.

נסענו עם Prosper שפגשנו על החוף ונתן לנו הצעה של 25 דולר לנסיעה מנונגווי לסטון טאון – הוא הרגיש לא טוב ביום הנסיעה ולכן סידר לנו את חבר שלו שהיה לו רכב גדול וחדש והיה ממש ממש אחלה במחיר מצויין, המספר שלו יהיה רשום בסוף – עוד אין לו וואטסאפ אבל יש לו סמסים.

הערות כלליות:

-אנחנו כן ממליצים להסתובב עם כסף טנזני מקומי כי ראינו שזה מה שהאדם הפשוט מעדיף. גם כשהיה מדובר בטיפים לאנשים פה ושם. תשלומים גדולים אפשר לעשות בדולרים ובאשראי, אבל לא תמיד תשלום באשראי זמין.

-לגבי התמקחות. נכון שתיירים מקבלים מחירים יותר גבוהים מהמחירים שמשלמים המקומיים, וכן כדאי לפעמים להתמקח. אבל אנחנו כן ממליצים להפעיל שיקול דעת. אם אתם רואים שהמחיר ממש בשמים (כמו למשל באזור התיירותי של זנזיבר) אז בטח להתמקח ואם עדיין יקר מדי מן הסתם לא לקנות. אבל אם יש מוכר או נותן שירות קטן, פרטי, והתמקחות היא על אלף-אלפיים טנזני (1.5-3 שקל), ואפילו לפעמים אם זה עשרת אלפים טנזני(15 שקל), אנחנו ממליצים רגע לשקול האם באמת ההתמקחות שווה את זה, כי לפעמים ההתמקחות הזאת היא ההבדל של אותו מוכר בין אם הוא יאכל ארוחת ערב היום או לא. זאת בכל מקרה דעתנו.

– אטרקציות עם חיות בעיקר בזניזבר, אנחנו מבקשים מכם לבדוק היטב מה האטרקציה לפני שעושים אותה, אנחנו ממש רצינו שחייה עם צבי ים וגילינו (בשני המקומות הייעודים לכך) שהצבים בעצם מורעבים כדי שהם יתקרבו לתיירים שמאכילים אותם, בנוסף יש המון מקרים של נשיכות בגלל המצב הזה וזה לא מצב טבעי לצבים – הם גם משוחררים רק פעם אחת בשנה, כנראה כאיזה "הצגה" לתיירים.

גם שייט עם דולפינים, לכאורה אין כל רע בזה אבל המצב כרגע הוא שעשרות כלי שייט מתקרבים לאזורי הדולפינים, רודפים אחריהם ומסכנים אותם. אם אתם אוהבים חיות, אם אכפת לכם ולא תרצו לתת בזה יד, פשוט תמנעו.

מקווים שעזרנו. מוזמנים לפנות בשאלות.

איתמר וספיר

אנשי קשר לטנזניה:

• מדריך ספארי – פיטר מוואבנגה.  יש לו וואטס אפ מאוד זמין.

Peter Mwabanga

+255-752-399-695

• מדריך לאוסמברה -לושוטו, חסאן.יש לו וואטס אפ מאוד זמין.

Hassan Kimweri

+255-783-091-702

kimwerihassan55@gmail.com‏

ספיר היא מעצבת ux\ui, התנדבה ובנתה לו אתר:

• מדריך בנונגואי, זנזיבר – "באבו" מוסטפא.

+255-777-126-157

*נכון לעכשיו אין לו וואטסאפ (אפשר לבקש ממקומי או מדריך אחר שלכם ליצור איתו קשר – בן אדם אדיב ומלא ידע).

• מדריך בסטון טאון – מומלץ בעיקר לאי האסירים, נמס.

Nemes

+255-773-390-014

• הסעה מנונגוואי לסטון טאון (25$) + אטרקציות, פרוספר.

Prosper

+255-782-960-676

**נכון לעכשיו אין לו וואטסאפ אבל אמר שיארגן בחודשים הקרובים, תנסו להשיג אותו בסמס (אפשר לבקש ממקומי או מדריך אחר שלכם ליצור איתו קשר, יש לו מחירים ממש ממש טובים).

או

• אופציה לנהג נוסף בזנזיבר (לא נסענו איתו כי קיבלנו הצעה יותר זולה) – 30$.יש לו וואטס אפ.

Kessly travel – Zanzibar

+255-778-889-292

• איש קשר לשמורת גומבה – יש לו וואטס אפ מאוד זמין.

Plellagy Marandu

+255-686-507-967

או

+255-754-507-969

marandupellagy@gmail.com

• איש קשר רשמי של השמורה, קיבלנו ממנו גם קובץ הסברים על הנעשה בשמורה ואופציות לינה כולל מחירים ודרכי הגעה מפורטים.

מקווים שעזרנו. מוזמנים לפנות בשאלות.

איתמר וספיר

אהבת? דרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בזנזיבר ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בזנזיבר מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על זנזיבר!